Glock-18
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (skórki, skórki, żadne 'skiny') |
(odświeżamy artykuł) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
{{Broń CS | {{Broń CS | ||
− | |grafika= | + | |grafika=Glock-18_Standardowy.png |
|altname=9x19mm Sidearm | |altname=9x19mm Sidearm | ||
|cena=<p></p> | |cena=<p></p> | ||
Linia 33: | Linia 33: | ||
{{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}} | {{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}} | ||
− | '''Glock-18''', | + | '''Glock-18''' (we wcześniejszych grach określany jako '''9x19mm Sidearm'''), znany po prostu jako '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
Linia 129: | Linia 129: | ||
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | ||
− | ==Zalety i wady== | + | == Zalety i wady == |
{{Zalety i wady | {{Zalety i wady | ||
|zalety=* Pojemny magazynek | |zalety=* Pojemny magazynek | ||
Linia 142: | Linia 142: | ||
}} | }} | ||
− | ==Taktyka== | + | == Taktyka == |
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
* Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie. | * Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie. | ||
Linia 156: | Linia 156: | ||
* Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse). | * Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse). | ||
− | ==Antytaktyka== | + | == Antytaktyka == |
* Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów. | * Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów. | ||
** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek. | ** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek. | ||
Linia 239: | Linia 239: | ||
*Widać lecący strzał | *Widać lecący strzał | ||
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
* Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry. | * Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry. | ||
− | |||
* To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]]. | * To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]]. | ||
** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie. | ** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie. | ||
− | |||
* Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]]. | * Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]]. | ||
* Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''. | ||
− | * Glock | + | * Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w ''Global Offensive'' Antyterroryści nie mogą jej kupić. |
− | ** | + | * W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii. |
− | * | + | ** Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Beretta_93R Beretta 93R]. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek. |
+ | * Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem ''Global Offensive''). | ||
+ | * Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni. | ||
+ | === Counter-Strike i Condition Zero === | ||
* Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]]. | * Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]]. | ||
+ | * W ''Counter-Strike 1.6'' model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka. | ||
* Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto. | * Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto. | ||
** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem. | ** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem. | ||
− | * W | + | * W ''Deleted Scenes'' wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka. |
− | * | + | === Counter-Strike: Global Offensive === |
− | * | + | * Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów. |
+ | * Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej. | ||
+ | ** Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej. | ||
+ | ** Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - ''[[Left 4 Dead 2]]''. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 263: | Linia 268: | ||
Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa | ||
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglock10.png|Model | + | Grafika:Wglock10.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlock10.png| | + | Grafika:CSGlock10.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
===Counter-Strike 1.6=== | ===Counter-Strike 1.6=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglock16.png|Model | + | Grafika:Wglock16.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlock16.png| | + | Grafika:CSGlock16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
− | Grafika:glockshield16.png| | + | Grafika:glockshield16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (wersja z tarczą) |
</gallery> | </gallery> | ||
===Condition Zero=== | ===Condition Zero=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglockcz.png|Model | + | Grafika:Wglockcz.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlockcz.png| | + | Grafika:CSGlockcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
− | Grafika:glockshieldcz.png| | + | Grafika:glockshieldcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (z tarczą) |
</gallery> | </gallery> | ||
===Condition Zero: Deleted Scenes=== | ===Condition Zero: Deleted Scenes=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD | Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:Wglockds.png|Model | + | Grafika:Wglockds.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSglockds.png| | + | Grafika:CSglockds.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek | Grafika:W9mmclip.png|Magazynek | ||
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | ||
Linia 292: | Linia 297: | ||
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD | Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD | ||
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa | ||
− | Grafika:wsourceglock.png|Model | + | Grafika:wsourceglock.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:Cssglock.png| | + | Grafika:Cssglock.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
===Counter-Strike: Global Offensive=== | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD | Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18_model.png|Model Glocka-18 |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18_w_rece.png|Glock-18 w rękach gracza |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18_ladowanie.png|Przeładowywanie |
+ | Grafika:Glock-18_klatka.png|Klatka animacji inspekcji broni, widoczny zrzut zamka po prawej stronie | ||
+ | Grafika:Glock-18_magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | ||
+ | Grafika:Glock-18_w_rece_tpp.png|Antyterrorysta trzymający Glocka-18 (widok trzecioosobowy) | ||
</gallery> | </gallery> | ||
====Skórki==== | ====Skórki==== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Galaktyczny zmierzch.png|Galaktyczny zmierzch |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Gradient.png|Gradient |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Grzechoczaca smierc.png|Grzechocząca śmierć |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Jablko kandyzowane.png|Jabłko kandyzowane |
− | + | Grafika:Glock-18 Katakumby.png|Katakumby* | |
− | + | Grafika:Glock-18 Krolewski legion.png|Królewski legion | |
− | + | Grafika:Glock-18 Kucie reczne.png|Kucie ręczne* | |
− | Grafika:Glock-18 | + | Grafika:Glock-18 Lasica.png|Łasica* |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Mlynek.png|Młynek* |
− | Grafika:Glock-18 | + | Grafika:Glock-18 Mosiadz.png|Mosiądz |
− | Grafika:Glock-18 | + | Grafika:Glock-18 Nie z tego swiata.png|Nie z tego świata* |
− | Grafika:Glock-18 | + | Grafika:Glock-18 Niebieska szczelina.png|Niebieska szczelina* |
− | Grafika:Glock-18 | + | Grafika:Glock-18 Noc.png|Noc |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Nuklearny ogrod.png|Nuklearny ogród |
− | Grafika: | + | Grafika:Glock-18 Palnik Bunsena.png|Palnik Bunsena |
+ | Grafika:Glock-18 Pustynny buntownik.png|Pustynny buntownik | ||
+ | Grafika:Glock-18 Reaktor.png|Reaktor | ||
+ | Grafika:Glock-18 Smoczy tatuaz.png|Smoczy tatuaż* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Stalowy zamet.png|Stalowy zamęt* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Swiatla drogowe.png|Światła drogowe | ||
+ | Grafika:Glock-18 Warhawk.png|Warhawk* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wody gruntowe.png|Wody gruntowe | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wschod Ksiezyca.png|Wschód Księżyca* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wydma piaskowa.png|Wydma piaskowa | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zjawy.png|Zjawy* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zar tlenkowy.png|Żar tlenkowy* | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zywiolak wody.png|Żywiołak wody* | ||
</gallery> | </gallery> | ||
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' |
Wersja z 11:43, 26 kwi 2019
Glock-18 | |
Inna nazwa | 9x19mm Sidearm |
Cena |
|
Pochodzenie | Austria |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Odrzut |
|
Obrażenia | 28 |
Magazynek | 20 naboi |
Tryby ognia |
|
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
|
Masa broni załadowanej |
0.9 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 1132 stóp/sek. |
Energia | 475 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.
Opis z ekwipunku
Glock-18 (we wcześniejszych grach określany jako 9x19mm Sidearm), znany po prostu jako Glock - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.
Spis treści |
Ogólnie
Glock-18 to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w Counter-Strike: Global Offensive tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.
Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację pancerza i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku Source). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z P2000/USP/USP-S i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.
Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
Część ciała | Podst. tryb ognia | Alt. tryb ognia | ||
---|---|---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 98 | 61 | 169/2 strz. | 123/3 strz. |
Klatka pier., ramię | 24 | 12 | 58/3 strz. | 30/3 strz. |
Brzuch | 30 | 16 | 74/3 strz. | 38/3 strz. |
Noga | 18 | 24 | 44/3 strz. | 44/3 strz. |
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
Część ciała | Podstawowy tryb ognia | ||
---|---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | ||
Głowa | 111 | 52 | |
Klatka piersiowa i ramię | 27 | 13 | |
Brzuch | 34 | 16 | |
Noga | 21 | 21 | |
Rodzaj statystyki | Wartość |
---|---|
Nagroda za zabójstwo | $300 (tryb turniejowy) $150 (tryb uproszczony) |
Obrażenia | 28 |
Kontrola odrzutu | 22/26 (84%) |
Zasięg efektywny | 28 m |
Penetracja pancerza | 47% |
Siła penetracji | 100 |
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyka
- Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
- Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
- Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
- W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
- Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
- Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
- W Counter-Strike 1.6 wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
- W Counter-Strike: Global Offensive Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
Antytaktyka
- Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
- USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
- Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
- Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
- W Global Offensive użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
9x19 Sidearm Expert | Zabij 200 przeciwników przy użyciu 9x19 Sidearm |
Counter-Strike: Global Offensive
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
Ekspert Glock-18 | Zabij 100 przeciwników przy użyciu Glock-18 |
Porównanie
z USP
Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Tańszy (400$ vs 500$)
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność
- Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
- Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
Cechy wspólne
- Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)
Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
z P2000
Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
z USP-S
Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
- Widać lecący strzał
Ciekawostki
- Glock miał mieć tłumik podobnie jak USP. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z Half-Life, gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
- To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin FAMAS.
- Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
- Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był Five-seveN.
- Pliki gry określają tą broń jako glock i glock18.
- Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w Global Offensive Antyterroryści nie mogą jej kupić.
- W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
- Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
- Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem Global Offensive).
- Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.
Counter-Strike i Condition Zero
- Glock-18 dzieli amunicję z MP5 i TMP.
- W Counter-Strike 1.6 model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
- Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w Counter-Strike 1.6 została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
- Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
- W Deleted Scenes wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
Counter-Strike: Global Offensive
- Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
- Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
- Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
- Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - Left 4 Dead 2. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.