Portal 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (cytat, grafika, data premiery)
(update)
Linia 23: Linia 23:
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
 
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.  
+
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3). Oba mają przedstawiać inną historię.  
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
 
===Tryb dla jednego gracza===
 
===Tryb dla jednego gracza===
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
+
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
  
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
+
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.  
  
 
===Tryb co-op===
 
===Tryb co-op===
Linia 43: Linia 43:
 
*Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
 
*Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
 
*Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
 
*Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
 +
 +
W ''Portal 2'' zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów.
 +
Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w [[Team Fortress 2]]), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").
  
 
==Portal ARG==
 
==Portal ARG==

Wersja z 16:42, 22 sty 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Portal 2
Portal2Wallpaper01 2560x1600.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 20 kwietnia 2011
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer, multiplayer (co-op)
Platforma Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton
Gra po grze
Poprz. gra Portal

Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)


Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3). Oba mają przedstawiać inną historię.

Spis treści

Fabuła

Tryb dla jednego gracza

Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.

Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.

Tryb co-op

Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.

Rozgrywka

Dwójka bohaterów trybu co-op.

Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):

  • Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
  • Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
  • Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
  • Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
  • Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
  • Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.

W Portal 2 zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w Team Fortress 2), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").

Portal ARG

Information icon.pngOsobny artykuł: Portal ARG

Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.

Linki