Kombinat

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Technologia i uzbrojenie)
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Kombinat'''-ang ''Combine'' to rasa obcych która zaatakowała Ziemię kilka lat przed wydarzeniami z Half-Life 2 kiedy to Gordon Freeman "spał przy pracy". Jest to agresywna rasa obcych która dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmują oni lub adaptują technologię planety na której toczą swoje działania (tak się dzieje również z Ziemią i jej mieszkańcami którzy dobrowolnie lub pod przymusem wstępują do Ziemskiej armii Kombinatu).
+
<ikony>hl2|komb</ikony>
 +
{{Stub|*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie}}
 +
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
 +
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze ''[[Half-Life 2]]'' i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się [[Ziemia]], po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
  
 +
== Architektura ==
 +
Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".
  
== Pochodzenie rasy ==
+
== Technologia i uzbrojenie ==
Pierwotnymi "kombajnami" których spotykamy w grze tak zwani Advisorzy (ang. ''Advisors'') którzy wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
+
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.
  
 +
== Jednostki wojskowe ==
 +
===Humanoidy===
 +
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
 +
*[[Civil Protection]] - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
 +
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Overwatch Shotgunner]] i [[Overwatch Soldier|Nova Prospekt Prison Guard]].
 +
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony [[Cytadela|Cytadeli]] i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
  
== Architektura ==
+
===Synth===
Charakterystyczna cechą budynków zniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że są zimni jak metal, z których wznoszą swe budowle.
+
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
 +
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
 +
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadela|Cytadeli]] w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
 +
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
 +
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
 +
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
 +
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
 +
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje miny na obszar walki.
 +
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
  
 +
==Zobacz też==
 +
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
 +
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
 +
*[[Technologia cywilna Kombinatu]]
  
== Technologia i uzbrojenie ==
+
{{Organizacje}}
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni główni na korzystaniu z czytej energii zawartych międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii które można zauważyć w Epizodzie Pierwszym w Cytadeli i które jednocześnie są wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Więcej na temat uzbrojenia Kombinatu można znaleźć w artykule o [[Wyposażeniu Kombinatu|Wyposażenie Kombinatu]]
+
  
 +
[[Kategoria:Frakcje]]
 +
[[Kategoria:Kombinat]]
  
 
+
[[overwiki:Combine]]
[[Kategoria:Kombinat]]
+
[[wikipedia:Combine (Half-Life)]]
[[Kategoria:Wrogowie]]
+
[[wikipediapl:Kombinat (Half-Life 2)]]

Aktualna wersja na dzień 00:06, 1 sie 2016

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie
Symbol Kombinatu

Kombinat (ang. Combine) - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze Half-Life 2 i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się Ziemia, po Wojnie siedmiogodzinnej.

Spis treści

[edytuj] Architektura

Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".

[edytuj] Technologia i uzbrojenie

Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.

[edytuj] Jednostki wojskowe

[edytuj] Humanoidy

Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich Isaac Kleiner). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że Civil Protection pozostali ludźmi w czystej postaci.

  • Civil Protection - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. Barney Calhoun) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
  • Overwatch Soldier - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich Overwatch Shotgunner i Nova Prospekt Prison Guard.
  • Overwatch Elite - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony Cytadeli i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.

[edytuj] Synth

Synthy zwane też jednostkami syntetycznymi to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.

  • Advisor Pod - Specjalne pody używane do ucieczki przez Advisorów
  • Crab Synth - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
  • Dropship - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
  • Gunship - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
  • Hunter - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
  • Mortar Synth - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
  • Shield Scanner - Organiczna wersja Skanera. Transportuje miny na obszar walki.
  • Strider - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.

[edytuj] Zobacz też

Firmy, instytucje i organizacje
Black Mesa logo.png Combine symbol.png Lambda logo Resistance.png Nothernpetrol logotyp.png Aperture.png CEDA-logotyp.png
Black Mesa Kombinat Ruch Oporu Nothern Petrol Aperture Science CEDA