Kombinat

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Synth)
 
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Stub-opis
+
<ikony>hl2|komb</ikony>
|
+
{{Stub|*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie}}
*rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie
+
}}
+
 
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
 
[[Grafika:Combine symbol.png|thumb|200px|right|Symbol Kombinatu]]
 
+
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze ''[[Half-Life 2]]'' i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się [[Ziemia]], po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
'''Kombinat''' (ang. ''Combine'') - międzywymiarowe imperium występujące w grze ''[[Half-Life 2]]''. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których toczą swoje działania stała się Ziemia, po [[Wojna siedmiogodzinna|Wojnie siedmiogodzinnej]].
+
 
+
== Pochodzenie rasy ==
+
Prawdopodobie pierwotnymi przedstawicielami rasy są [[Advisor]]y które wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
+
  
 
== Architektura ==
 
== Architektura ==
Charakterystyczna cechą budynków zniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z których wznoszą swe budowle".
+
Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".
  
 
== Technologia i uzbrojenie ==
 
== Technologia i uzbrojenie ==
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości kradnie technologię podbijanych planet, dowodem na to może być wykorzystanie wspomnianych [[Kula energii|kul energii]], które pierwotnie zostały wytworzone przez ziemską placówkę badawczą [[Aperture Laboratories]].
+
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.
  
 
== Jednostki wojskowe ==
 
== Jednostki wojskowe ==
 
===Humanoidy===
 
===Humanoidy===
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzi, którzy zostali zamienieni z cyborgi (post-human jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
+
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich [[Isaac Kleiner]]). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że [[Civil Protection]] pozostali ludźmi w czystej postaci.
*Civil Protection - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
+
*[[Civil Protection]] - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. [[Barney Calhoun]]) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Shotgun Soldier]] i [[Nova Prospekt Prison Guard]].
+
*[[Overwatch Soldier]] - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich [[Overwatch Shotgunner]] i [[Overwatch Soldier|Nova Prospekt Prison Guard]].
 
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony [[Cytadela|Cytadeli]] i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
 
*[[Overwatch Elite]] - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony [[Cytadela|Cytadeli]] i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
  
Linia 26: Linia 20:
 
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
 
[[Synth]]y zwane też '''jednostkami syntetycznymi''' to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
 
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
 
*[[Advisor Pod]] - Specjalne pody używane do ucieczki przez [[Advisor]]ów
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadel]]i w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Crab Synth]] - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadela|Cytadeli]] w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
 
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
 
*[[Dropship]] - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
 
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
 
*[[Gunship]] - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
 
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
 
*[[Hunter]] - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w [[Cytadel]]i w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
+
*[[Mortar Synth]] - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w [[Half-Life 2 Beta]].
 
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje miny na obszar walki.
 
*[[Shield Scanner]] - Organiczna wersja [[Skaner]]a. Transportuje miny na obszar walki.
 
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
 
*[[Strider]] - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
Linia 36: Linia 30:
 
==Zobacz też==
 
==Zobacz też==
 
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
 
*[[Uzbrojenie Kombinatu]]
 +
*[[Technologia bojowa Kombinatu]]
 +
*[[Technologia cywilna Kombinatu]]
 +
 +
{{Organizacje}}
  
 
[[Kategoria:Frakcje]]
 
[[Kategoria:Frakcje]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 +
 +
[[overwiki:Combine]]
 +
[[wikipedia:Combine (Half-Life)]]
 +
[[wikipediapl:Kombinat (Half-Life 2)]]

Aktualna wersja na dzień 00:06, 1 sie 2016

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • rozwinąć historie przybycia kombinatu na ziemie
Symbol Kombinatu

Kombinat (ang. Combine) - międzywymiarowe mocarstwo występujące w grze Half-Life 2 i Epizodach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których prowadzą swoje działania stała się Ziemia, po Wojnie siedmiogodzinnej.

Spis treści

[edytuj] Architektura

Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, posiadają one również wiele elementów ruchomych. Przez to wydają się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".

[edytuj] Technologia i uzbrojenie

Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości polega na technologii innych, podbitych ras.

[edytuj] Jednostki wojskowe

[edytuj] Humanoidy

Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi (post-ludzie jak określił ich Isaac Kleiner). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że Civil Protection pozostali ludźmi w czystej postaci.

  • Civil Protection - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. Barney Calhoun) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
  • Overwatch Soldier - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich Overwatch Shotgunner i Nova Prospekt Prison Guard.
  • Overwatch Elite - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony Cytadeli i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.

[edytuj] Synth

Synthy zwane też jednostkami syntetycznymi to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.

  • Advisor Pod - Specjalne pody używane do ucieczki przez Advisorów
  • Crab Synth - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
  • Dropship - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
  • Gunship - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
  • Hunter - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
  • Mortar Synth - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
  • Shield Scanner - Organiczna wersja Skanera. Transportuje miny na obszar walki.
  • Strider - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.

[edytuj] Zobacz też

Firmy, instytucje i organizacje
Black Mesa logo.png Combine symbol.png Lambda logo Resistance.png Nothernpetrol logotyp.png Aperture.png CEDA-logotyp.png
Black Mesa Kombinat Ruch Oporu Nothern Petrol Aperture Science CEDA