Punkt Wejścia
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (stronę Point Insertion przeniósł do Punkt Wejścia) |
m |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
}} | }} | ||
− | ''''' | + | '''''Punkt Wejścia''''' (ang. ''Point Insertion'') - pierwszy rozdział gry [[Half-Life 2]]. |
==Szczegółowe streszczenie== | ==Szczegółowe streszczenie== |
Wersja z 12:42, 6 lip 2010
Punkt Wejścia | |
Gra | Half-Life 2 |
Numer | 1 |
Lokacje | Stacja kolejowa City 17, City 17 |
Mapy | d1_trainstation_01 - d1_trainstation_05 |
Punkt Wejścia (ang. Point Insertion) - pierwszy rozdział gry Half-Life 2.
Spis treści |
Szczegółowe streszczenie
Twórcy podają, że akcja Half-Life'a 2 ma miejsce dwie dekady po wydarzeniach z "jedynki".
Rozpoczyna się monologiem G-Mana skierowanym do Gordona Freemana, w którym dosyć enigmatycznie informuje go o pierwszym zadaniu, jakie przyjdzie mu wykonać podczas "zatrudnienia". Główny bohater zostaje umieszczony w wagonie pociągu wjeżdżającego do City 17, razem z dwoma innymi obywatelami. Na stacji wita go Skaner oraz przemówienie doktora Breena płynące z Breencastu. Zostaje skierowany na pociąg do Nova Prospekt, jednak droga zostaje odcięta przez jednego z członków Civil Protection, który zaprasza go do pokoju przesłuchań. Tam okazuje się, ze to Barney Calhoun, ochroniarz z Black Mesy, który został wtyczką Ruchu Oporu w Kombinacie. Po rozmowie doktorem Kleinerem (przez panel kontrolny) zostaje wysłany do jego laboratorium. Po wyjściu z pokoju przesłuchań trzeba rozwiązać pierwszą zagadke opartą na fizyce - ułożyć na sobie drewniane skrzynie, aby się po nich wspiąć i wyskoczyć przez okno.
Gordon wydostaje się na plac przed stacją kolejową, gdzie można po raz pierwszy zobaczyć Cytadelę. Po krótkiej przechadzce po mieście, wchodzi do jedynej otwartej kamieniczki. Tam jest świadkiem najścia Civil Protection na niewinnych mieszkańców, którzy zostali uznani za wspólników Rebeliantów. Freemanowi, który również zostaje uznany za winnego, udało się uciec. Dzięki pomocy lokatorów wydostaje się na dach. Po przebyciu kilku parapetów dostaje się przez okno do opuszczonej kamienicy. Tam otaczają go żołnierze i paraliżują pałkami. Z ratunkiem przychodzi Alyx Vance, która zabija żołnierzy i zaprowadza Gordona do laboratorium.
Znaczenie
Ten rozdział to rozwinięty wstęp mający zapoznać gracza z uniwersum gry. Pokazuje, że po wydarzeniach z części pierwszej świat został owładnięty przez rządy absolutne organizacji zwanej Kombinatem. Na ziemi jej zwierzchnikiem jest doktor Wallace Breen, były administrator Black Mesy. Kombinat stosuje na ziemi różnorodne środki propagandy, wmawiając ludziom na przykład, że ich zniewolenie to tymczasowe niedogodności, po których ludzkość osiągnie nieśmiertelność. Sytuacja panująca na Ziemi z HL2 bywa opisywana przez recenzentów jako twórcze rozwinięcie Roku 1984 George'a Orwella.
Ciekawostki
- Są dwa sprzeczne, acz oficjalne źródła mówiące o różnicy między wydarzeniami z HL1, a HL2. Fragment historii napisany przez Marca Laidlawa mówi o różnicy 10 lat[1], jednak na stronie Half-Life 2: Episode One można przeczytać, ze minęło 20 lat.