Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (dopisanie map) |
m |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
+ | * Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry. ''Nepal Monastery'' - podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu. | ||
* Początkowa nazwa tego rozdziału - ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998. | * Początkowa nazwa tego rozdziału - ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998. | ||
* Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią. | * Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią. |
Wersja z 12:20, 25 lip 2011
Surface Tension | |
![]() | |
Gra | Half-Life |
Numer | 12 |
Lokacje | |
Mapy | c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x |
Surface Tension (z ang. Napięcie powierzchniowe) - jest to dwunasty rozdział gry Half-Life.
Spis treści[ukryj] |
Szczegółowe streszczenie
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną (działko Tau) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. Vortigaunty, Alien Grunty i Gargantuy zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony minami laserowymi budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze strażników. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi Gargantuę i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się martwy żołnierz, radio i mapa taktyczna. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.
Znaczenie
W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni snajperzy H.E.C.U. (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni - granatnik przeciwpancerny oraz Hivehand.
Ciekawostki
- Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry. Nepal Monastery - podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; Valve Theme na krótko przed wejściem na kanion; Diabolical Adrenaline Guitar podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem H.E.C.U.; Electric Guitar Ambiance na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz Alien Shock po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
- Początkowa nazwa tego rozdziału - Cliff Hanger została użyta podczas przezentacji na E3 1998.
- Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
- Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy Hunted w Team Fortress Classic.
- Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału Ruchome Piaski z Half-Life 2. Scena z helikopterem Apache była inspiracją dla końcówki Lost Coast.
Galeria
Gordon walczy z Ichthyosaurem w zbiorniku wodnym
Czołg w małym obozowisku H.E.C.U.
Żołnierze spuszczający się na linach z V-22 Osprey
Mapa taktyczna używana przez Gordona do utorowania sobie dalszej drogi