Black Mesa East (rozdział)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Utworzył nową stronę „== Fabuła poziomu == Po ucieczce Hunterowi-Chopperowi, który atakował nas minami, zlatujemy na dół sporej ( choć mniejszej od tej z HL1 ) zapory wodnej. Tak zacz...”)
 
m (drobne redakcyjne)
Linia 1: Linia 1:
 
== Fabuła poziomu ==
 
== Fabuła poziomu ==
 +
Po zniszczeniu [[Hunter-Chopper]]a, Gordon przepływa poduszkowcem na drugą stronę sporej zapory wodnej, co kończy się wpadnięciem do wody kilkanaście metrów niżej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, gracz dobija do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla [[Ruch Oporu|Rebeliantów]], którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr [[Judith Mossman]]  przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowników bazy, następnie korytarz, gdzie [[Vortigaunt]]y starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżają do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, ten, do którego nie udało się dostać Gordonowi w [["A Red Letter Day'|drugim rozdziale]]. Znajduje się tam Eli Vance, który rozmawia z Vortiguantem, wykonującym jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą.
  
Po ucieczce Hunterowi-Chopperowi, który atakował nas minami, zlatujemy na dół sporej ( choć mniejszej od tej z HL1 ) zapory wodnej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, dobijamy do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla rebeliantów, którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi zapewne kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr [[Judith Mossman]]  przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East ( w kolejności ) - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowików bazy, następnie korytarz, gdzie Vortiguanty starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżamy do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, który niestety nie przyjął nas w drugim rozdziale gry. Znajduje się tam [[Eli Vance]], który rozmawia z Vortiguantem, który wykonuje jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą. Gdy wywiązuje się rozmowa, [[Eli Vance]] nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go [[G-Man]]. Eli pozwala nam się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by liznąć nieco historii, która nas ominęła. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - swoją drogą ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o [[Wallace Breen]], który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel ziemi. Jedyna osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej [[Alyx Vance]]. Wchodzi ona do laboratorium po chwili, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Judith, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby pokazać mu [[Gravity Gun]], ale również by uwolnić się od dr Mossman. Po drodze mijają tunel do [[Ravenholm]], co komentuje słowami: ''"This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore..."''. Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje Gravity Guna Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje [[Dog]]a - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak [[Kombinat]]u, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana, a używa do tego rakiet z [[Headcrab]]ami. Dwójka musi natychmiast się wycofać do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez [[Ravenholm]].
+
Gdy wywiązuje się rozmowa, [[Eli Vance]] nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go [[G-Man]]. Eli pozwala się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by zapoznać się nieco z okresem, który ominął Gordona. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - prawdopodobnie ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o [[Wallace Breen|Wallace'ie Breenie]], który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel Ziemi. Jedyna osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej [[Alyx Vance]]. Po chwili do laboratorium wchodzi Alyx, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Mossman, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby "uwolnić" go od towarzystwa pani doktor i pokazać mu [[Gravity Gun]]. Po drodze mijają tunel do [[Ravenholm]], co komentuje słowami: ''"This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore..."''.  
 +
 
 +
Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje działo grawitacyjne Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje [[Dog]]a - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak [[Kombinat]]u, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana. Alyx i Gordon muszą natychmiast się wycofać się do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarasowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez [[Ravenholm]].
  
 
==Wyjątkowość poziomu==
 
==Wyjątkowość poziomu==
Black Mesa East jest jednym z dwóch poziomów w całej serii Half-Life, w których z nikim nie walczysz - podobną strukturę miał pierwszy poziom Half-Life, polegający na dotarciu do komory testowej i zapoczątkowania Kaskady Rezonansowej. Dostajesz tu Gravity Guna - urządzenie ( w cytadeli również broń ), które pomaga Ci przez resztę gry. Poziom pokazuje też zażyłość rebeliantów i [[Vortiguant]]ów. Razem prowadzą ośrodek, razem go naprawiają, również w późniejszych poziomach i dodatkach do gry razem walczą. {{Rozdzialy}}
+
Black Mesa East jest jednym z niewielu poziomów w całej serii Half-Life, w których nie ma elementów walki - podobną strukturę miały [[Black Mesa Inbound|pierwszy]] i [[Anomalous Materials|drugi]] poziom Half-Life, polegający na dotarciu do komory testowej i wzięciu udziału w doświadczeniu. Gordon dostaje tu Gravity Guna - urządzenie (w [[Cytadela|Cytadeli]] również broń ), które pomaga mu przez resztę gry. Rozdział ten pokazuje też zażyłość rebeliantów i [[Vortigaunt]]ów. Razem prowadzą ośrodek, razem go naprawiają, również w późniejszych poziomach i dodatkach do gry razem walczą.  
 +
 
 +
{{Rozdzialy}}
 +
 
 +
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life 2]]

Wersja z 12:51, 27 maj 2010

Fabuła poziomu

Po zniszczeniu Hunter-Choppera, Gordon przepływa poduszkowcem na drugą stronę sporej zapory wodnej, co kończy się wpadnięciem do wody kilkanaście metrów niżej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, gracz dobija do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla Rebeliantów, którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr Judith Mossman przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowników bazy, następnie korytarz, gdzie Vortigaunty starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżają do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, ten, do którego nie udało się dostać Gordonowi w drugim rozdziale. Znajduje się tam Eli Vance, który rozmawia z Vortiguantem, wykonującym jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą.

Gdy wywiązuje się rozmowa, Eli Vance nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go G-Man. Eli pozwala się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by zapoznać się nieco z okresem, który ominął Gordona. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - prawdopodobnie ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o Wallace'ie Breenie, który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel Ziemi. Jedyna osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej Alyx Vance. Po chwili do laboratorium wchodzi Alyx, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Mossman, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby "uwolnić" go od towarzystwa pani doktor i pokazać mu Gravity Gun. Po drodze mijają tunel do Ravenholm, co komentuje słowami: "This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore...".

Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje działo grawitacyjne Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje Doga - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak Kombinatu, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana. Alyx i Gordon muszą natychmiast się wycofać się do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarasowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez Ravenholm.

Wyjątkowość poziomu

Black Mesa East jest jednym z niewielu poziomów w całej serii Half-Life, w których nie ma elementów walki - podobną strukturę miały pierwszy i drugi poziom Half-Life, polegający na dotarciu do komory testowej i wzięciu udziału w doświadczeniu. Gordon dostaje tu Gravity Guna - urządzenie (w Cytadeli również broń ), które pomaga mu przez resztę gry. Rozdział ten pokazuje też zażyłość rebeliantów i Vortigauntów. Razem prowadzą ośrodek, razem go naprawiają, również w późniejszych poziomach i dodatkach do gry razem walczą.

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...