Surface Tension

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Surface Tension
Cliffs HECU.jpg
Gra Half-Life
Numer 12
Lokacje Black Mesa Research Facility
Mapy c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x

Surface Tension (z ang. Napięcie powierzchniowe[1]) – jest to dwunasty rozdział gry Half-Life. Jest to zdecydowanie najdłuższy i największy (w rozmiarach map) rozdział w grze.

Spis treści

Szczegółowe streszczenie

Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną (działko Tau) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. Vortigaunty, Alien Grunty i Gargantuy zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony minami laserowymi budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze strażników. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi Gargantuę i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się martwy żołnierz, radio i mapa taktyczna. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.

Znaczenie

W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni snajperzy H.E.C.U. (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni – granatnik przeciwpancerny oraz Hivehand.

Ciekawostki

  • Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału "We Are Pulling Out" w grze Half-Life: Opposing Force
  • Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry: Nepal Monastery – podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; Valve Theme na krótko przed wejściem na kanion; Diabolical Adrenaline Guitar podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem H.E.C.U.; Electric Guitar Ambiance na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz Alien Shock po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
  • Początkowa nazwa tego rozdziału – Cliff Hanger została użyta podczas przezentacji na E3 1998.
  • Tak jak „Half-Life”, „Blue Shift”, „Opposing Force” i „Decay”, „Surface Tension” jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
  • Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy Hunted w Team Fortress Classic.
  • Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału Ruchome Piaski z Half-Life 2. Scena z helikopterem Apache była inspiracją dla końcówki Lost Coast.

Galeria

Wideosolucja

Przypisy

  1. Plik hl1_polish.txt dołączony do Half-Life: Source w wydaniu na Steam
Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...