Alien Swarm

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (literówki)
(Drobne)
 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Stubsekcja-opis
+
<ikony>valve|swarm|medalINNE</ikony>
|*Rozszerzyć opisy klas i postaci, opisać bronie, poszczególne misje, przeciwników, osiągnięcia, wygląd, możliwości SDK i ciekawostki.
+
{{Stub|*Rozszerzyć opisy klas i postaci, opisać bronie, poszczególne misje, przeciwników, osiągnięcia, wygląd, możliwości SDK i ciekawostki.}}
}}
+
 
{{Gra infobox
 
{{Gra infobox
 
|grafika=alienswarm.jpg
 
|grafika=alienswarm.jpg
Linia 23: Linia 22:
 
|kompozytor=
 
|kompozytor=
 
|poprz. gra=[[Alien Swarm (mod)]]
 
|poprz. gra=[[Alien Swarm (mod)]]
|nast. gra=
+
|nast. gra=}}
}}
+
'''Alien Swarm''' - darmowa kooperacyjna strzelanina z widokiem izometrycznym, stworzona przez [[Valve Corporation|Valve]] na silniku [[Source]] i wydana 19 lipca 2010 roku. Dostępna tylko poprzez platformę [[Steam]] na komputery PC. Jest to remake modyfikacji pod tym samym tytułem stworzonej dla gry [[wpl:Unreal Tournament 2004|Unreal Tournament 2004]].  
 
+
'''Alien Swarm''' - darmowa gra zręcznościowa typu shooter, z widokiem z góry, stworzona na silniku [[Source]], wydana przez [[Valve]] 19 Lipca 2010 roku. Dostepna tylko poprzez platformę [[Steam]] na komputery PC. Jest to remake modyfikacji pod tym samym tytułem stworzonej dla gry [[wpl:Unreal Tournament 2004|Unreal Tournament 2004]].  
+
  
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
Gracze obserwują akcję z lotu ptaka. Kamera ustawiona jest pod kątem 60 stopni do płaszczyzny podłoża. W pojedynczej rozgrywce może wziąć udział max 4 graczy, każdy wybiera jedną z 4 klas, reprezentowaną przez 2 postaci (do wyboru) o odmiennych statystykach. Każda klasa posiada specjalne cechy, aby misja mogła zakończyć się pomyślnie prawie zawsze wymagana jest maksymalna różnorodność klas w drużynie. Jedna osoba może mieć przy sobie najwyżej 2 bronie i jeden sprzęt pomocniczy. W grze dostępna jest tylko jedna kampania składająca się z 7 misji. Celem graczy jest zniszczenie kompleksu badawczego korporacji SynTek, który został zainfekowany przez rój krwiożerczych stworów - obcych. Rozgrywka bardzo przypomina [[Left 4 Dead]], drużyna musi przejść z punktu A do B, aby to zrobić wykonuje po drodze szereg zadań i walczy z hordami obcych. Ostatecznym celem jest uzbrojenie bomby atomowej i ucieczka z bazy.
+
Gracze obserwują akcję z lotu ptaka. Kamera ustawiona jest pod kątem 60 stopni do płaszczyzny podłoża. W pojedynczej rozgrywce może wziąć udział maksymalnie 4 graczy. Każdy wybiera jedną z 4 klas, reprezentowaną przez 2 postaci (do wyboru) o odmiennych statystykach. Każda klasa posiada specjalne cechy, aby misja mogła zakończyć się pomyślnie prawie zawsze wymagana jest maksymalna różnorodność klas w drużynie. Jedna osoba może mieć przy sobie najwyżej 2 bronie i jeden sprzęt pomocniczy. W grze dostępna jest tylko jedna kampania składająca się z 7 misji. Celem graczy jest zniszczenie kompleksu badawczego korporacji SynTek, który został zainfekowany przez rój krwiożerczych stworów - obcych. Rozgrywka przypomina [[Left 4 Dead]], drużyna musi przejść z punktu A do B, aby to zrobić wykonuje po drodze szereg zadań i walczy z hordami obcych. Ostatecznym celem jest uzbrojenie bomby atomowej i ucieczka z bazy.
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
Akcja gry dzieje się po roku 2052, na skolonizowanej przez ludzi planecie (nazwa nieznana), która została zaatakowana przez obcych. Grupka komandosów zostaje przetransportowana w rejon głównej bazy korporacji SynTek, w poszukiwaniu ocalałych. W razie potrzeby mają oni także zniszczyć placówkę, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się obcej rasy.
+
Akcja gry dzieje się w XXIII wieku, na skolonizowanej przez ludzi planecie Vereon XII, która została zaatakowana przez obcych. Grupka komandosów zostaje przetransportowana w rejon głównej bazy korporacji SynTek, w poszukiwaniu ocalałych. W razie potrzeby mają oni także zniszczyć placówkę, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się obcej rasy.
  
 
==Postacie==
 
==Postacie==
 
W grze jest 8 postaci podzielonych na 4 klasy, są to:
 
W grze jest 8 postaci podzielonych na 4 klasy, są to:
  
*'''Oficer''' - postacie: Sarge i Jaeger. Zadaniem oficera jest trzymanie w ryzach całej drużyny. Wpływa też pozytywnie na pozostałych członków drużyny zapewniając im bonusowe zdrowie, obronę oraz siłę rażenia. Do jego specjalnych umiejętności należy obsługa ładunków wybuchowych, które pozwalają pozbyć się większej liczby wroga naraz.  
+
*'''Oficer''' (postacie: [[Sarge]] i [[Jaeger]]) - jego zadaniem jest trzymanie w ryzach całej drużyny. Wpływa też pozytywnie na pozostałych członków drużyny zapewniając im bonusową obronę oraz siłę rażenia. Do jego specjalnych umiejętności należy obsługa ładunków wybuchowych, które pozwalają ustawić większą ich ilość. Ta klasa ma też dostęp do półautomatycznej strzelby [[M42 Vindicator]].
  
*'''Medyk''' - postacie: Faith, Bastille. Medyk jako jedyny może leczyć pozostałych członków drużyny.
+
*'''Medyk''' (postacie: [[Faith]], [[Bastille]]) - jako jedyny może leczyć pozostałych członków drużyny.
  
*'''Specjalista od broni ciężkiej''' - postacie: Wildcat, Wolfe. Może obsługiwać między innymi niedostępny dla innych klas - minigun oraz transportować i rozstawiać stacjonarne działka strażnicze.
+
*'''Specjalista od broni ciężkiej''' (postacie: [[Wildcat]], [[Wolfe]]) - może obsługiwać między innymi niedostępny dla innych klas [[Minigun|minigun]], a także używa pocisków przebijających.
  
*'''Technik''' - postacie: Crash, Vegas. Potrafi włamywać się do urządzeń i interfejsów znajdujących się w bazie (drzwi, windy itp). Bez niego nie obejdzie się prawie żadna misja.  
+
*'''Technik''' (postacie: [[Crash]], [[Vegas]]) - potrafi włamywać się do urządzeń i interfejsów znajdujących się w bazie (drzwi, windy itp), a także szybciej wykonuje takie czynności jak spawanie czy rozstawianie działka. Posiada też wykrywacz ruchu. Bez niego nie obejdzie się prawie żadna misja.
  
 
==Bronie==
 
==Bronie==
Do dyspozycji graczy oddano ponad 40 różnych rodzajów broni i sprzętu pomocniczego, między innymi: karabiny pulsacyjne, minigun, pistolety, strzelby, miotacz płomieni, działko Tesla, laser i inne.  
+
Do dyspozycji graczy oddano ponad 40 różnych rodzajów broni i sprzętu pomocniczego, między innymi: karabiny pulsacyjne, minidziałko, pistolety, strzelby, miotacz płomieni, działko Tesli, laser i inne.  
  
 
==Punkty doświadczenia==
 
==Punkty doświadczenia==
Po każdej misji gracze zdobywają punkty doświadczenia, po przekroczeniu określonych poziomów (jest ich 27) odblokowują się nowe bronie.
+
Po każdej misji gracze zdobywają punkty doświadczenia, przy awansie na kolejny poziom (jest ich 27) odblokowują się nowe bronie.
  
 
==Przeciwnicy==
 
==Przeciwnicy==
Gracze stają do walki z różnymi przedstawicielami obcej rasy. Każdy z nich charakteryzuje się innym typem zachowania i technikami ataku. Większość z nich posiada długie, szpiczaste, kończyny, którymi zadają ciosy. Obcy potrafią też pluć kwasem.
+
Gracze stają do walki z różnymi przedstawicielami obcej rasy. Każdy z nich charakteryzuje się innym typem zachowania i technikami ataku. Większość z nich posiada długie, szpiczaste kończyny, którymi zadają ciosy. Obcy potrafią też pluć kwasem.
 
Szczególnie niebezpieczne są młode larwy, które potrafią przyssać się do ofiary oraz zainfekować ją śmiercionośnym wirusem. Jedyną obroną przed zarażeniem jest leczenie przez medyka, aż do zaniku objawów.
 
Szczególnie niebezpieczne są młode larwy, które potrafią przyssać się do ofiary oraz zainfekować ją śmiercionośnym wirusem. Jedyną obroną przed zarażeniem jest leczenie przez medyka, aż do zaniku objawów.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
W grze dostępne są 64 osiągnięcia do odblokowania.
+
{{main|Osiągnięcia w Alien Swarm}}
 +
W grze dostępnych jest 66 osiągnięć do odblokowania.
  
 
==Wygląd==
 
==Wygląd==
Design gry nawiązuje do takich filmów jak ''Coś'' czy seria ''Obcy''.  
+
Design gry nawiązuje do takich filmów jak ''[[wpl:Coś (film)|Coś]]'' (ang. ''The Thing'') czy seria ''Obcy''.  
  
 
==SDK==
 
==SDK==
Linia 65: Linia 63:
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*Jedno z osiągnięć ''Hat Trick'' odblokowuje czapkę w kształcie larwy obcego w grze Team Fortress 2 (o ile gracz ją posiada).
+
[[Plik:Alien Swarm FPS.jpg|thumb| Alien Swarm w wersji FPS]]
 +
*Jedno z osiągnięć, ''Hat Trick'' odblokowuje czapkę w kształcie larwy obcego w grze Team Fortress 2 (o ile gracz ją posiada).
 +
*W grze można włączyć widok z oczu bohatera. W tym celu trzeba otworzyć [[Konsola|konsolę]] i wpisać następujące komendy: ''firstperson'', ''asw_hide_marine 1'' i ''asw_controls 0''. Pierwsza odpowiada za zmianę perspektywy, pozostałe za dopasowanie reszty oprawy.
  
 
==Linki==
 
==Linki==
 
*[http://www.alienswarm.com/ Oficjalna strona gry]
 
*[http://www.alienswarm.com/ Oficjalna strona gry]
*[http://alienswarm.wikia.com/ Wiki o grze Alien Swarm]
+
*[http://alienswarm.wikia.com/ Angielskie wiki o grze Alien Swarm]
  
 +
{{AS}}
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}
 +
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Alien Swarm]]
 
[[Kategoria:Alien Swarm]]
 +
 +
[[wikipedia:Alien Swarm]]
 +
[[wikipediapl:Alien Swarm]]
 +
[[alienswarm:Alien Swarm]]

Aktualna wersja na dzień 14:23, 27 sty 2013

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Rozszerzyć opisy klas i postaci, opisać bronie, poszczególne misje, przeciwników, osiągnięcia, wygląd, możliwości SDK i ciekawostki.
Alien Swarm
Alienswarm.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Steam (Online)
Data wydania 19 lipca 2010
Nośniki Steam
Gatunek third-person shooter
Tryb gry singleplayer, multiplayer
Platforma Microsoft Windows
Silnik Source
Wymagania minimalne:
  • Procesor: Pentium 4 3.0GHz, 1 GB RAM, DirectX 9 lub nowszy, połączenie internetowe

zalecane:

  • Procesor: Intel core 2 duo 2.4GHz, 2 GB RAM, DirectX 9.0c lub nowszy, połączenie internetowe
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Gra po grze
Poprz. gra Alien Swarm (mod)

Alien Swarm - darmowa kooperacyjna strzelanina z widokiem izometrycznym, stworzona przez Valve na silniku Source i wydana 19 lipca 2010 roku. Dostępna tylko poprzez platformę Steam na komputery PC. Jest to remake modyfikacji pod tym samym tytułem stworzonej dla gry Unreal Tournament 2004.

Spis treści

[edytuj] Rozgrywka

Gracze obserwują akcję z lotu ptaka. Kamera ustawiona jest pod kątem 60 stopni do płaszczyzny podłoża. W pojedynczej rozgrywce może wziąć udział maksymalnie 4 graczy. Każdy wybiera jedną z 4 klas, reprezentowaną przez 2 postaci (do wyboru) o odmiennych statystykach. Każda klasa posiada specjalne cechy, aby misja mogła zakończyć się pomyślnie prawie zawsze wymagana jest maksymalna różnorodność klas w drużynie. Jedna osoba może mieć przy sobie najwyżej 2 bronie i jeden sprzęt pomocniczy. W grze dostępna jest tylko jedna kampania składająca się z 7 misji. Celem graczy jest zniszczenie kompleksu badawczego korporacji SynTek, który został zainfekowany przez rój krwiożerczych stworów - obcych. Rozgrywka przypomina Left 4 Dead, drużyna musi przejść z punktu A do B, aby to zrobić wykonuje po drodze szereg zadań i walczy z hordami obcych. Ostatecznym celem jest uzbrojenie bomby atomowej i ucieczka z bazy.

[edytuj] Fabuła

Akcja gry dzieje się w XXIII wieku, na skolonizowanej przez ludzi planecie Vereon XII, która została zaatakowana przez obcych. Grupka komandosów zostaje przetransportowana w rejon głównej bazy korporacji SynTek, w poszukiwaniu ocalałych. W razie potrzeby mają oni także zniszczyć placówkę, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się obcej rasy.

[edytuj] Postacie

W grze jest 8 postaci podzielonych na 4 klasy, są to:

  • Oficer (postacie: Sarge i Jaeger) - jego zadaniem jest trzymanie w ryzach całej drużyny. Wpływa też pozytywnie na pozostałych członków drużyny zapewniając im bonusową obronę oraz siłę rażenia. Do jego specjalnych umiejętności należy obsługa ładunków wybuchowych, które pozwalają ustawić większą ich ilość. Ta klasa ma też dostęp do półautomatycznej strzelby M42 Vindicator.
  • Medyk (postacie: Faith, Bastille) - jako jedyny może leczyć pozostałych członków drużyny.
  • Specjalista od broni ciężkiej (postacie: Wildcat, Wolfe) - może obsługiwać między innymi niedostępny dla innych klas minigun, a także używa pocisków przebijających.
  • Technik (postacie: Crash, Vegas) - potrafi włamywać się do urządzeń i interfejsów znajdujących się w bazie (drzwi, windy itp), a także szybciej wykonuje takie czynności jak spawanie czy rozstawianie działka. Posiada też wykrywacz ruchu. Bez niego nie obejdzie się prawie żadna misja.

[edytuj] Bronie

Do dyspozycji graczy oddano ponad 40 różnych rodzajów broni i sprzętu pomocniczego, między innymi: karabiny pulsacyjne, minidziałko, pistolety, strzelby, miotacz płomieni, działko Tesli, laser i inne.

[edytuj] Punkty doświadczenia

Po każdej misji gracze zdobywają punkty doświadczenia, przy awansie na kolejny poziom (jest ich 27) odblokowują się nowe bronie.

[edytuj] Przeciwnicy

Gracze stają do walki z różnymi przedstawicielami obcej rasy. Każdy z nich charakteryzuje się innym typem zachowania i technikami ataku. Większość z nich posiada długie, szpiczaste kończyny, którymi zadają ciosy. Obcy potrafią też pluć kwasem. Szczególnie niebezpieczne są młode larwy, które potrafią przyssać się do ofiary oraz zainfekować ją śmiercionośnym wirusem. Jedyną obroną przed zarażeniem jest leczenie przez medyka, aż do zaniku objawów.

[edytuj] Osiągnięcia

Information icon.pngOsobny artykuł: Osiągnięcia w Alien Swarm

W grze dostępnych jest 66 osiągnięć do odblokowania.

[edytuj] Wygląd

Design gry nawiązuje do takich filmów jak Coś (ang. The Thing) czy seria Obcy.

[edytuj] SDK

Do gry dołączono zestaw narzędzi do jej modyfikacji i tworzenia nowych poziomów. Wraz z premierą Alien Swarm silnik Source zyskał kilka usprawnień, miedzy innymi dynamiczne oświetlenie.

[edytuj] Ciekawostki

Alien Swarm w wersji FPS
  • Jedno z osiągnięć, Hat Trick odblokowuje czapkę w kształcie larwy obcego w grze Team Fortress 2 (o ile gracz ją posiada).
  • W grze można włączyć widok z oczu bohatera. W tym celu trzeba otworzyć konsolę i wpisać następujące komendy: firstperson, asw_hide_marine 1 i asw_controls 0. Pierwsza odpowiada za zmianę perspektywy, pozostałe za dopasowanie reszty oprawy.

[edytuj] Linki