Nasz Wspólny Przyjaciel

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(kolejny, przedostatni rozdział z Epizodu Drugiego)
 
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 10: Linia 10:
 
|mapy=ep2_outland_11 - ep2_outland_12
 
|mapy=ep2_outland_11 - ep2_outland_12
 
}}
 
}}
'''Nasz wspólny przyjaciel'''  (ang. ''Our Mutual Fiend'') - szósty rozdział gry [[Half-Life 2: Episode Two]].
+
'''Nasz wspólny przyjaciel'''  (ang. ''Our Mutual Friend'') - szósty rozdział gry [[Half-Life 2: Episode Two]].
  
 
==Szczegółowe streszczenie==
 
==Szczegółowe streszczenie==
Linia 26: Linia 26:
 
[[Borealis]] - statku, należącego niegdyś do [[Aperture Science]], na którym rzekomo znajduje się potężna aparatura. Dr. Kleiner proponuje wykorzystanie możliwości statku przeciwko [[Kombinat]]owi, lecz Eli stwierdza, że trzeba ten statek zniszczyć za wszelką cenę, gdyż niewłaściwe wykorzystanie jego potencjału może przynieść skutki gorsze nawet od [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. [[G-Man]] wymusza na Alyx wypowiedzenie słów, które zostały jej wcześniej przekazane. Chwilę potem, Eli rozmawia z Gordonem w cztery oczy i wyjawia mu, że G-Man, który ironicznie został określony jako "nasz wspólny przyjaciel", ostrzegł go w ten sposób, tuż przed kaskadą rezonansową w Black Mesa.
 
[[Borealis]] - statku, należącego niegdyś do [[Aperture Science]], na którym rzekomo znajduje się potężna aparatura. Dr. Kleiner proponuje wykorzystanie możliwości statku przeciwko [[Kombinat]]owi, lecz Eli stwierdza, że trzeba ten statek zniszczyć za wszelką cenę, gdyż niewłaściwe wykorzystanie jego potencjału może przynieść skutki gorsze nawet od [[Incydent w Black Mesa|Incydentu w Black Mesa]]. [[G-Man]] wymusza na Alyx wypowiedzenie słów, które zostały jej wcześniej przekazane. Chwilę potem, Eli rozmawia z Gordonem w cztery oczy i wyjawia mu, że G-Man, który ironicznie został określony jako "nasz wspólny przyjaciel", ostrzegł go w ten sposób, tuż przed kaskadą rezonansową w Black Mesa.
  
Podczas przygotowań rakiety do startu, White Forest zostaje zaatakowane przez olbrzymie siły Kombinatu, włączając [[Strider]]y i [[Hunter]]y. Dr. Magnusson zapoznaje Gordon z [[Bomba Magnussona|bombą własnej roboty]], czyli samoprzylepnym ładunkiem wybuchowym zaprojektowanym do natychmiastowego zabicia Stridera. Gordon bierze udział w próbie odparcia wroga. To zadanie jest nieco utrudnione, gdyż Huntery eskortujące wielkiego [[Synth]]a biorą bombę Magnussona za priorytetowy cel, więc Gordon musi najpierw zabić Hunterów, a potem brać się za Stridera. Mimo wszystko doktorowi udaje się odeprzeć atak.
+
Podczas przygotowań rakiety do startu, White Forest zostaje zaatakowane przez olbrzymie siły Kombinatu, włączając [[Strider]]y i [[Hunter]]y. Dr. Magnusson zapoznaje Gordona z [[Bomba Magnussona|bombą własnej roboty]], czyli samoprzylepnym ładunkiem wybuchowym zaprojektowanym do natychmiastowego zabicia Stridera. Gordon bierze udział w próbie odparcia wroga. To zadanie jest utrudnione, gdyż Huntery eskortujące wielkiego [[Synth]]a biorą bombę Magnussona za priorytetowy cel, więc Gordon musi najpierw zabić Huntery, a potem brać się za Stridera. Mimo wszystko doktorowi udaje się odeprzeć atak.
  
 
==Znaczenie==
 
==Znaczenie==
 
W tym rozdziale gracz poznaje bazę White Forest oraz nową broń - bombę Magnussona. Oprócz tego samochód ulega kolejnym ulepszeniom - od teraz posiada zamontowany specjalny uchwyt na wspomniane  
 
W tym rozdziale gracz poznaje bazę White Forest oraz nową broń - bombę Magnussona. Oprócz tego samochód ulega kolejnym ulepszeniom - od teraz posiada zamontowany specjalny uchwyt na wspomniane  
 
bomby oraz lokalizator Striderów.
 
bomby oraz lokalizator Striderów.
 +
 +
==Ciekawostki==
 +
*W bazie ukryty jest pokój, w którym znajdują się odwołania do popularnego serialu telewizyjnego ''[[wpl:Zagubieni|Zagubieni]]''. Na środku pomieszczenia znajduje się monitor, który wyświetla liczby: 4, 8, 15, 16, 23, 42. Na ścianie widnieje natomiast symbol White Forest wpisany w znak charakterystyczny dla [[wpl: Inicjatywa DHARMA|Inicjatywy DHARMA]].
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 +
Plik:Lost_easter_egg.jpg|Wewnątrz ukrytego pokoju
 
Plik:Borealis 11.jpg|[[Borealis]]
 
Plik:Borealis 11.jpg|[[Borealis]]
 
Plik:Hl2ep2_cinematicphysicsshack.jpg|Chatka zniszczona przez Stridera
 
Plik:Hl2ep2_cinematicphysicsshack.jpg|Chatka zniszczona przez Stridera

Aktualna wersja na dzień 14:58, 5 lip 2021

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Nasz Wspólny Przyjaciel
19551on2.jpg
Gra Half-Life 2: Episode Two
Numer 6
Lokacje
Mapy ep2_outland_11 - ep2_outland_12

Nasz wspólny przyjaciel (ang. Our Mutual Friend) - szósty rozdział gry Half-Life 2: Episode Two.

Spis treści

[edytuj] Szczegółowe streszczenie

Po przyjeździe do White Forest, Alyx i Gordon ponownie spotykają się z dr. Kleinerem i Elim Vancem. Alyx w końcu dostarcza pakiet danych zdobyty w Cytadeli dwóm wspomnianym postaciom. Bohaterowie również spotykają osobiście Arne Magnussona, innego byłego naukowca Black Mesy, który z jednej strony jest kompetentnym i lojalny członkiem Ruchu Oporu, z drugiej jednak zarozumiałym i niesympatycznym człowiekiem.

Gordon i Alyx dowiadują się, że członkowie bazy White Forest przygotowują specjalną rakietę mającą wynieść w kosmos specjalną aparaturę, która podłączając się do satelity umieszczonej przez Gordona podczas wydarzeń z Half-Life, zamknie superportal, przez który Kombinat ma sprowadzić na Ziemię wsparcie.

Nagle do bazy przedostają się siły Kombinatu, więc Gordon zmuszony jest walczyć z żołnierzami i Hunterami oraz zamknąć drzwi silosu umożliwiające dostęp do obiektu.

Po pomyślnym odparciu ataku Gordon wraca do Alyx, Dr. Kleinera i Eliego, którzy dekodują nagranie od Judith Mossman. Okazuje się, że zawiera ono dodatkowe pliki, w których zawarta jest lokalizacja Borealis - statku, należącego niegdyś do Aperture Science, na którym rzekomo znajduje się potężna aparatura. Dr. Kleiner proponuje wykorzystanie możliwości statku przeciwko Kombinatowi, lecz Eli stwierdza, że trzeba ten statek zniszczyć za wszelką cenę, gdyż niewłaściwe wykorzystanie jego potencjału może przynieść skutki gorsze nawet od Incydentu w Black Mesa. G-Man wymusza na Alyx wypowiedzenie słów, które zostały jej wcześniej przekazane. Chwilę potem, Eli rozmawia z Gordonem w cztery oczy i wyjawia mu, że G-Man, który ironicznie został określony jako "nasz wspólny przyjaciel", ostrzegł go w ten sposób, tuż przed kaskadą rezonansową w Black Mesa.

Podczas przygotowań rakiety do startu, White Forest zostaje zaatakowane przez olbrzymie siły Kombinatu, włączając Stridery i Huntery. Dr. Magnusson zapoznaje Gordona z bombą własnej roboty, czyli samoprzylepnym ładunkiem wybuchowym zaprojektowanym do natychmiastowego zabicia Stridera. Gordon bierze udział w próbie odparcia wroga. To zadanie jest utrudnione, gdyż Huntery eskortujące wielkiego Syntha biorą bombę Magnussona za priorytetowy cel, więc Gordon musi najpierw zabić Huntery, a potem brać się za Stridera. Mimo wszystko doktorowi udaje się odeprzeć atak.

[edytuj] Znaczenie

W tym rozdziale gracz poznaje bazę White Forest oraz nową broń - bombę Magnussona. Oprócz tego samochód ulega kolejnym ulepszeniom - od teraz posiada zamontowany specjalny uchwyt na wspomniane bomby oraz lokalizator Striderów.

[edytuj] Ciekawostki

  • W bazie ukryty jest pokój, w którym znajdują się odwołania do popularnego serialu telewizyjnego Zagubieni. Na środku pomieszczenia znajduje się monitor, który wyświetla liczby: 4, 8, 15, 16, 23, 42. Na ścianie widnieje natomiast symbol White Forest wpisany w znak charakterystyczny dla Inicjatywy DHARMA.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wideosolucja

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...