Kombinat
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (nawigacja) |
(→Architektura) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Architektura == | == Architektura == | ||
− | Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z | + | Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle". |
== Technologia i uzbrojenie == | == Technologia i uzbrojenie == |
Wersja z 22:27, 15 maj 2011
Kombinat (ang. Combine) - międzywymiarowe imperium występujące w grze Half-Life 2. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których toczą swoje działania stała się Ziemia, po Wojnie siedmiogodzinnej.
Spis treści |
Pochodzenie rasy
Prawdopodobie pierwotnymi przedstawicielami rasy są Advisory które wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grze nie zostało wyjaśnione ich pochodzenie, nazwa świata macierzystego ani nie zostały podane żadne inne konkretne informacje
Architektura
Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Przez to wydaja się graczowi jeszcze bardziej obcy, groźni i bardzo niemile nastawieni, można by powiedzieć, że "są zimni jak metal, z którego wznoszą swe budowle".
Technologia i uzbrojenie
Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż Ziemska. Polegają oni głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej międzi innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji, kulach energii, które można zauważyć w Cytadeli podczas wydarzeń w Epizodzie Pierwszym, i które są także wystrzeliwane podczas używania alternatywnego trybu strzału karabinu AR2. Kombinat jednak w większości kradnie technologię podbijanych planet, dowodem na to może być wykorzystanie wspomnianych kul energii, które pierwotnie zostały wytworzone przez ziemską placówkę badawczą Aperture Laboratories.
Jednostki wojskowe
Humanoidy
Podstawową jednostką wojskową Kombinatu na Ziemi jest Combine Overwatch. Ludzi, którzy zostali zamienieni z cyborgi (post-human jak określił ich Isaac Kleiner). Jest to najczęściej spotykany typ wrogów w Half-Life 2. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że Civil Protection pozostali ludźmi w czystej postaci.
- Civil Protection - Patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ CP składa się z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. Barney Calhoun) mogą dołączyć do Civil Protection, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
- Overwatch Soldier - Główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich Overwatch Shotgunner i Nova Prospekt Prison Guard.
- Overwatch Elite - Elita sił wojskowych Kombinatu. Najbardziej zmodyfikowane jednostki. Są przydzieleni do ochrony Cytadeli i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.
Synth
Synthy zwane też jednostkami syntetycznymi to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.
- Advisor Pod - Specjalne pody używane do ucieczki przez Advisorów
- Crab Synth - Specjalna jednostka bojowa Kombinatu. Nigdy nie był widziany podczas walki. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
- Dropship - Podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
- Gunship - Jednostka latająca. Używana do szturmowania. Zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
- Hunter - Mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
- Mortar Synth - Nigdy nie widziano go w akcji. Można go zobaczyć tylko w Cytadeli w Half-Life 2, plikach gry lub w Half-Life 2 Beta.
- Shield Scanner - Organiczna wersja Skanera. Transportuje miny na obszar walki.
- Strider - Wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.
Zobacz też
Black Mesa | Kombinat | Ruch Oporu | Nothern Petrol | Aperture Science | CEDA |