AK-47 (CS)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(taka tam rozbudowa) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{BronCS infobox | {{BronCS infobox | ||
|grafika=Ak47cziconbuy.png | |grafika=Ak47cziconbuy.png | ||
− | |altname= | + | |altname= |
|cena=<p></p> | |cena=<p></p> | ||
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
|energia=1992 dżuli | |energia=1992 dżuli | ||
|uzycie=[[Terroryści]] | |uzycie=[[Terroryści]] | ||
− | |przeladowanie= | + | |przeladowanie=2.5 sekundy |
}} | }} | ||
− | '''AK-47''' | + | '''AK-47''', w większości gier nazywany '''CV-47''' - karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | AK-47 to bardzo mocny karabin udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike. | + | AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike. |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 58: | Linia 58: | ||
<tr> | <tr> | ||
<th colspan="3"> | <th colspan="3"> | ||
− | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny | + | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center> |
</th> | </th> | ||
</tr> | </tr> | ||
Linia 90: | Linia 90: | ||
* Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą. | * Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą. | ||
* Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę. | * Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę. | ||
+ | * Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność. | ||
==Antytaktyki== | ==Antytaktyki== | ||
Linia 111: | Linia 112: | ||
| style="text-align:center"|'''''CV-47 Expert''''' | | style="text-align:center"|'''''CV-47 Expert''''' | ||
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''CV-47''' | | style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''CV-47''' | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | ====Dot. broni==== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! style="text-align:center"|Obrazek | ||
+ | ! style="text-align:center"|Nazwa | ||
+ | ! style="text-align:center"|Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:AK-47_Expert_csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''AK-47 Expert''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając '''AK-47''' | ||
|} | |} | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *AK-47 występujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z | + | *AK-47 występujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy. |
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''Global Offensive'' gracz napina zamek po wymianie magazynków. | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''Global Offensive'' gracz napina zamek po wymianie magazynków. | ||
*Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. | *Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. | ||
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | *Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | ||
*Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba. | *Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba. | ||
− | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami | + | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. |
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. | *AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. | ||
+ | *AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. | ||
+ | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | ||
+ | *W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 161: | Linia 178: | ||
===Counter-Strike: Global Offensive=== | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:AK47_(PRE-ALPHA).PNG|AK-47 | + | Grafika:earlyAk47goiconbuy.PNG|Wczesna ikonka z menu kupowania broni |
− | Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|AK-47 | + | Grafika:AK47_(PRE-ALPHA).PNG|Wczesna wersja AK-47 |
+ | Grafika:Ak47 kill hud source.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:Ak47goiconbuy.PNG|Ikonka z menu kupowania broni | ||
+ | Grafika:Global_Offensive_AK47.PNG|Model AK-47 | ||
Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | Grafika:AKMwrekachGIGN.PNG|Antyterrorysta z [[GIGN]] trzymający AK-47 | ||
− | Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta | + | Grafika:Ctrozbraja.PNG|Antyterrorysta wyposażony w AK-47 rozbraja bombę |
Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | Grafika:Cs-range-shots_vert.jpg|Porównanie rozrzutu AK-47. Na górze CS:S, na środku CS:GO, a na samym dole CS 1.6 | ||
</gallery> | </gallery> |
Wersja z 17:58, 6 paź 2012
AK-47 (CS) | |
Cena |
|
Pochodzenie | ZSRR |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | duży |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 30 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.79 kg |
Masa pocisku | 7.9 gramów |
Prędkość wylotowa | 2329 stóp/sek. |
Energia | 1992 dżuli |
Czas przeładowania | 2.5 sekundy |
AK-47, w większości gier nazywany CV-47 - karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
Ogólnie
AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 143 | 111 |
Klatka pier., ramię | 35 | 27 |
Brzuch | 44 | 34 |
Noga | 26 | 26 |
|
AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. W Counter-Strike: Global Offensive szybkość poruszania się zmniejszono do 215 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, gdyż broń ma duży odrzut.
- Początkujący gracze często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wyczerpania amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami i próbując zachować mały odrzut.
- Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność.
- Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
- Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni jest zawsze bardzo dokładny, co pozwala na zdejmowanie przeciwników nawet na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
- Strzelając pełną parą, celuj w brzuch (dla gry w trybie offline) lub w nogi (dla gry w trybie online).
- Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie.
- Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
- Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę.
- Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
Antytaktyki
- Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
- Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
- Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
- Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
- Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
- Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
CV-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając CV-47 |
Counter-Strike: Global Offensive
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
AK-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając AK-47 |
Ciekawostki
- AK-47 występujący w Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
- Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w Global Offensive gracz napina zamek po wymianie magazynków.
- Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
- Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
- Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba.
- AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
- AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
- AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock 18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
- Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
- W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania.
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Członek Specnaz z AK-47
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Antyterrorysta z GIGN trzymający AK-47