Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „<ikony>cs</ikony> {{BronCS infobox |grafika=G3sg1hud cz (1).png |altname=<p></p> * G3/SG-1 * G3SG/1 |cena=$5000 |kraj=Niemcy |odrzut=mały |obrazenia=duże |magazynek=2...”) |
(revamp, czyli remont artykułu sprzed 2 lat) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
{{BronCS infobox | {{BronCS infobox | ||
− | |grafika= | + | |grafika=G3sg1.png |
|altname=<p></p> | |altname=<p></p> | ||
* G3/SG-1 | * G3/SG-1 | ||
* G3SG/1 | * G3SG/1 | ||
+ | * G3SG1 | ||
|cena=$5000 | |cena=$5000 | ||
|kraj=Niemcy | |kraj=Niemcy | ||
Linia 10: | Linia 11: | ||
|obrazenia=duże | |obrazenia=duże | ||
|magazynek=20 | |magazynek=20 | ||
− | |ogien= | + | |ogien=samopowtarzalny |
− | |amun=7.62x51mm NATO | + | |amun=[[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm NATO]] |
− | |szybkosc= | + | |szybkosc=ok. 240 strz./min. |
|masa=4.41 kg | |masa=4.41 kg | ||
|masapocisk=8 gramów | |masapocisk=8 gramów | ||
Linia 18: | Linia 19: | ||
|energia=2200 dżuli | |energia=2200 dżuli | ||
|uzycie=[[Terroryści]] | |uzycie=[[Terroryści]] | ||
− | |przeladowanie=3 sekundy | + | |przeladowanie=<p></p> |
+ | *4,7 sekundy | ||
+ | *3,7 sekundy (CS:CZ) | ||
+ | *5 sekund (CS:GO) | ||
}} | }} | ||
− | '''D3/AU-1''', znana także jako ''G3/SG-1'' | + | {{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}} |
+ | |||
+ | '''D3/AU-1''', znana także jako '''G3/SG-1''', '''G3SG/1''' lub '''G3SG1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. | ||
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | G3SG/1 jest potężnym | + | G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWSM|AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze. |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 58: | Linia 64: | ||
<tr> | <tr> | ||
<th colspan="3"> | <th colspan="3"> | ||
− | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny | + | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center> |
</th> | </th> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
− | G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi | + | G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą. |
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
{{Plusminus | {{Plusminus | ||
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia | |zalety=* Bardzo wysokie obrażenia | ||
− | * | + | * Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra |
* Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem | * Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem | ||
+ | * Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu | ||
* Zabije najwyżej dwoma trafieniami | * Zabije najwyżej dwoma trafieniami | ||
* Duża szybkostrzelność | * Duża szybkostrzelność | ||
* Niski odrzut | * Niski odrzut | ||
− | + | * Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)|Kałasznikow]] i [[Scout (Counter-Strike)|Scout]] | |
− | * Korzysta z tej samej amunicji co [[AK-47 (Counter-Strike)| | + | |
|wady=* Druga najdroższa broń ($5000) | |wady=* Druga najdroższa broń ($5000) | ||
* Ciężka | * Ciężka | ||
* Brak celownika przy normalnym widoku | * Brak celownika przy normalnym widoku | ||
* Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę | * Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę | ||
+ | * Czas przeładowania nieco bolesny | ||
+ | * Większy odrzut w porównaniu ze [[SCAR-20]] | ||
* Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi) | * Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi) | ||
}} | }} | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
+ | {{Porady}} | ||
* Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności. | * Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności. | ||
* Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne. | * Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne. | ||
Linia 91: | Linia 100: | ||
* Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em. | * Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em. | ||
* Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko. | * Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko. | ||
+ | * Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia. | ||
+ | * Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego. | ||
+ | * G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze. | ||
==Antytaktyka== | ==Antytaktyka== | ||
* Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów. | * Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów. | ||
* Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę. | * Używaj [[Granat błyskowy|Granatów błyskowych]] lub [[Granat dymny|granatów dymnych]] aby rozproszyć ich uwagę. | ||
− | * Używaj silnych broni, takich jak | + | * Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać. |
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb. | * Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb. | ||
* Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą. | * Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą. | ||
Linia 102: | Linia 114: | ||
==Osiągnięcia== | ==Osiągnięcia== | ||
− | ===Broń=== | + | ===Counter-Strike: Source=== |
+ | ====Broń==== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 114: | Linia 127: | ||
|} | |} | ||
− | ===Dot. Zabójstw=== | + | ====Dot. Zabójstw==== |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 128: | Linia 141: | ||
| '''''Eye to Eye''''' | | '''''Eye to Eye''''' | ||
| Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim. | | Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim. | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | ====Bronie==== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! style="text-align:center"|Obrazek | ||
+ | ! style="text-align:center"|Nazwa | ||
+ | ! style="text-align:center"|Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:G3SG1 Expert csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 Commando Expert''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ====Dot. Zabójstw==== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Obrazek | ||
+ | ! Nazwa | ||
+ | ! Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Snipe_Hunter_csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Łowca snajperów''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Eye_to_Eye_csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Oko w oko''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Hip_Shot_csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Strzał z biodra''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia | ||
|} | |} | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
+ | * G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1. | ||
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia. | * We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia. | ||
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''. | ||
− | * Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną. | + | * Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]]. |
− | * W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny. | + | * W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem. |
+ | * G3/SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego. | ||
+ | * Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione. | ||
+ | * W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania. | ||
+ | * W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą. | ||
+ | * W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie. | ||
+ | * To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych. | ||
+ | ** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1. | ||
+ | *** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń. | ||
+ | *** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców. | ||
+ | * G3/SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury. | ||
+ | * W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej. | ||
+ | |||
+ | ==Zestawienie z [[SG 550|Krieg 550 Commando]]== | ||
+ | [[Plik:Sg550hud.png|right|250px|link=SG 550]] | ||
+ | [[Plik:Sg550hud cz.png|right|250px|link=SG 550]] | ||
+ | ===Na korzyść=== | ||
+ | *Większe obrażenia | ||
+ | *Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra | ||
+ | *Krótszy czas przeładowania w ''Condition-Zero'' | ||
+ | ===Neutralne=== | ||
+ | *Obie bronie wyposażone są w celowniki | ||
+ | *Taka sama waga | ||
+ | *Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi) | ||
+ | ===Na niekorzyść=== | ||
+ | *Droższy (5000$ vs 4200$) | ||
+ | *Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi) | ||
+ | *Wyższa cena amunicji (o 20$) | ||
+ | *Większy odrzut | ||
+ | *Dłuższy czas przeładowania w ''1.6'' i ''Source'' (4,7 sekundy vs 4 sekundy) | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 141: | Linia 217: | ||
Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa | Grafika:G3sg1 killicon (1).png|Ikonka zabójstwa | ||
Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD | Grafika:G3sg1 hud off (2).png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY'' | ||
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1 | Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG/1 | ||
Linia 183: | Linia 260: | ||
===Counter-Strike: Global Offensive=== | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG | + | Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni |
− | Grafika:G3 cs go.png | + | Grafika:G3sg1_killicon_source.png|Ikonka HUD |
+ | Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG/1 (wczesna wersja alfa) | ||
+ | Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG/1 | ||
+ | Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG/1 (wersja obecna) | ||
+ | Grafika:2014-08-03_00002.jpg|Terrorysta z G3SG/1 (widok trzecioosobowy) | ||
+ | Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG/1 | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | + | ====Skiny==== | |
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna] | ||
+ | Grafika:arcticcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Arctic+Camo Kamuflaż zimowy] | ||
+ | Grafika:demeter2.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Demeter Kafelki] * | ||
+ | Grafika:g3sg1desertstorm.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Desert+Storm Pustynna Burza] | ||
+ | Grafika:g3sg1jungledashed.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Jungle+Dashed Władca Dżungli] | ||
+ | Grafika:g3sg1polarcamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Polar+Camo Kamuflaż polarny] | ||
+ | Grafika:g3sg1safarimesh.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+Safari+Mesh Siatka safari] | ||
+ | Grafika:g3sg1varicamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=G3SG1%3B+VariCamo VariCamo] | ||
+ | Grafika:G3SG1-green-apple-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+%7C+G3SG1+Green+Apple Zielone Jabłko] | ||
+ | Grafika:G3SG1-contactor-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Contractor Kontrahent] | ||
+ | Grafika:G4SG1-azure-zebra-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+G3SG1+%7C+Azure+Zebra Lazurowa Zebra] * | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
{{CS}} | {{CS}} | ||
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Wersja z 19:35, 9 sie 2014
G3SG1 | |
![]() | |
Inna nazwa |
|
Cena | $5000 |
Pochodzenie | Niemcy |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | mały |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 20 |
Tryby ognia | samopowtarzalny |
Amunicja | ![]() |
Szybko- strzelność |
ok. 240 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.41 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 2800 stóp/sek. |
Energia | 2200 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.
Opis z ekwipunku
D3/AU-1, znana także jako G3/SG-1, G3SG/1 lub G3SG1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.
Spis treści[ukryj] |
Ogólnie
G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 319 | 263 |
Klatka pier., ramię | 79 | 65 |
Brzuch | 99 | 82 |
Noga | 59 | 59 |
|
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyka
- Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
- Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
- Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
- Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
- Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
- Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
- Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
- Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
- Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
- Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
- G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
Antytaktyka
- Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
- Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
- Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
- Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
- Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
- Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
- Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Broń
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
D3/AU-1 Commando Expert | Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 |
Dot. Zabójstw
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
Snipe Hunter | Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę. |
![]() |
Eye to Eye | Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim. |
Counter-Strike: Global Offensive
Bronie
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
D3/AU-1 Commando Expert | Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 |
Dot. Zabójstw
Ciekawostki
- G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
- We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
- Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
- Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
- W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
- G3/SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
- Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
- W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
- W Counter-Strike: Global Offensive G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
- W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
- To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
- Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- G3/SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
- W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
Zestawienie z Krieg 550 Commando
Na korzyść
- Większe obrażenia
- Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
- Krótszy czas przeładowania w Condition-Zero
Neutralne
- Obie bronie wyposażone są w celowniki
- Taka sama waga
- Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)
Na niekorzyść
- Droższy (5000$ vs 4200$)
- Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
- Wyższa cena amunicji (o 20$)
- Większy odrzut
- Dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy)
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
- 2014-08-03 00002.jpg
Terrorysta z G3SG/1 (widok trzecioosobowy)
Skiny
Kafelki *
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.