„Pamiętny dzień”
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m ("Pamiętny Dzień" przeniesiono do „Pamiętny dzień”: eh...) |
m |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
{{Rozdzial infobox | {{Rozdzial infobox | ||
− | |grafika=A red letter day 01.jpg | + | | grafika = A red letter day 01.jpg |
− | |gra=[[Half-Life 2]] | + | | gra = [[Half-Life 2]] |
− | |nr=2 | + | | nr = 2 |
− | |lokacje=[[Laboratorium Kleinera]], [[City 17]] | + | | lokacje = [[Laboratorium Kleinera]], [[City 17]] |
− | |mapy=d1_trainstation_05, d1_trainstation_06 | + | | mapy = d1_trainstation_05,<br />d1_trainstation_06 |
}} | }} | ||
− | ''''' | + | '''''„Pamiętny dzień”''''' (ang. ''"A Red Letter Day"'') – drugi rozdział gry [[Half-Life 2]]. Po raz pierwszy pojawiają się tutaj postacie: [[Eli Vance|Eli'ego Vance'a]], [[Judith Mossman]] (jednak nie jest ona oficjalnie przedstawiona) oraz głównego antagonisty dr [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]]. |
==Szczegółowe streszczenie== | ==Szczegółowe streszczenie== |
Aktualna wersja na dzień 14:31, 9 lis 2015
„Pamiętny dzień” | |
Gra | Half-Life 2 |
Numer | 2 |
Lokacje | Laboratorium Kleinera, City 17 |
Mapy | d1_trainstation_05, d1_trainstation_06 |
„Pamiętny dzień” (ang. "A Red Letter Day") – drugi rozdział gry Half-Life 2. Po raz pierwszy pojawiają się tutaj postacie: Eli'ego Vance'a, Judith Mossman (jednak nie jest ona oficjalnie przedstawiona) oraz głównego antagonisty dr Wallace'a Breena.
Spis treści |
[edytuj] Szczegółowe streszczenie
Po oswobodzeniu Gordona z rąk Ochrony Cywilnej, Alyx prowadzi go do Laboratorium dr'a Isaaca Kleinera. Tutaj Gordon spotyka go po raz pierwszy od czasu incydentu w Black Mesa. Kleiner nie kryje zadowolenia, zauważając równocześnie, że Gordon prawie nic się nie zmienił od ich ostatniego spotkania. Po kilku minutach do laboratorium dociera również Barney Calhoun, który wcześniej pomógł Gordonowi w ucieczce ze stacji kolejowej. Kleiner postanawia przesłać Alyx oraz Gordona teleportem do Black Mesa East.
Barneyowi przypada zaszczyt zaprezentowania Gordonowi odnowionej wersji jego wysłużonego kombinezonu HEV. Gdy wchodzi do pokoju z kostiumem i zapala światło, na głowę skacze mu Lamarr - oswojony przez Kleinera headcrab. Barney odrzuca go na bok, a ten ucieka szybem wentylacyjnym, mimo nawoływań Isaaca, żeby wrócił. Podczas tej sceny wyraźnie widać niechęć Barneya do oswojonego headhumpera. Po nałożeniu przez Gordona stroju, Kleiner zaczyna czytać instrukcje kombinezonu, wspominając o kilku modyfikacjach jakich w nim dokonał. Wywód doktora przerywa odgłos syren alarmowych w oddali. Barney popędza Kleinera aby przystąpili już do procedury teleportacji. Zmierzając do sąsiedniego pomieszczenia z teleporterem, Isaac informuje Gordona, że może teraz korzystać ze stacji zasilających i leczących Kombinatu.
Po nawiązaniu kontaktu z Black Mesa East, Gordon po pierwszy od Incydentu w Black Mesa widzi (na monitorze) swojego starego przyjaciela Eli'ego Vance'a. Pierwsza w teleporcie ustawia się Alyx, a Barney i Gordon asystują Kleinerowi w procesie teleportacji. Następnie w teleporcie staje Gordon. W momencie rozpoczęcia teleportacji z wentylacji wyskakuje Lamarr uszkadzając całą maszynę. Proces teleportacji jest niestabilny i Gordon w raz z Lamarr zostają przesłani w zupełnie inne miejsce, gdzie headcrab opuszcza teleport. Gordon zostaje następnie przeniesiony do gabinetu dr Breena, cały czas będąc uwięzionym w wiązce teleportu i nie mogąc się ruszać. Kolejne zmiany miejsca odbywają się bardzo szybko, jest to na zmianę laboratorium Kleinera i Black Mesa East, w pewnym momencie Gordon ląduje w wodzie i znika tuż przed napływającym i chcącym go pożreć Ichthyosaur. Ponownie pokazuje się w gabinecie dr Brenna, który będąc kompletnie zaskoczony za pierwszym razem, teraz odzywa się do Gordona po imieniu. Jednak Freeman znów zostaje przeniesiony. Pojawia się zaraz za oknem laboratorium Kleinera, dokładnie za plecami doktora. Pierwszy zauważa go Eli Vance w swoim monitorze. Kleiner szybko wyłącza teleport, a żaluzje na oknie opadają całkowicie odcinając Gordona od reszty bohaterów. Po chwili do Freemana podlatują dwa skanery Kombinatu, jednak ten szybko je gubi, między zabudowaniami. Po obejściu części budynku, w którym zlokalizowane jest laboratorium Kleinera, Gordon obserwuje stojącą w oddali Cytadele, przechodzącą właśnie w stan najwyższego alarmu. Na miasto zostają wypuszczone tysiące skanerów. Na spotkanie z Gordonem wychodzi Barney i tłumaczy mu, że musi teraz dostać się do Black Mesa East o własnych nogach poprzez system kanałów pod i wokół miasta. Informuje go, że jest tam rozmieszone wiele posterunków Rebelii i każdy powstaniec jakiego napotka na pewno mu pomoże. Na koniec podaje mu łom, który jak żartobliwie zauważa, Gordon musiał zostawić w Black Mesa. Po pożegnaniu starego znajomego Gordon rusza w stronę torów kolejowych prowadzących na stację kolejową (tą samą, do której przyjechał na początku gry). Tutaj członkowie Ochrony Cywilnej po raz pierwszy otwierają do niego ogień.
[edytuj] Znaczenie
Ten rozdział kontynuuje formę wstępu zapoczątkowaną w rozdziale pierwszym. Zaznajamia gracza z głównymi postaciami gry oraz ukazuje ich wzajemne relacje. Rozwija fabułę, ujawnia nowe fakty, a także ustala cel gracza na następne 2 rozdziały. Gracz dowiaduje się miedzy innymi, że byli pracownicy Black Mesy są teraz głównodowodzącymi ruchu oporu przeciwko Kombinatowi i pomagają mieszkańcom City 17 w ucieczce z miasta.
[edytuj] Ciekawostki
- Podczas tego rozdziału można usłyszeć cztery utwory ze ścieżki dźwiękowej gry. "A Red Letter Day" - w momencie wejścia do laboratorium; "Hazardous Environments" po założeniu kombinezonu HEV; "Our Resurrected Teleport" przy wejściu do pomieszczenia z teleportem oraz "Apprehension and Evasion" podczas schodzenia w stronę torów kolejowych.
- Pojawienie się Ichthyosaura w tym rozdziale jest jedynym występem tego stworzenia w Half-Life 2.
- Po przybyciu Barneya koło sali z kombinezonem HEV uruchomi się monitor, który można przełączyć na drugi kanał i zobaczyć G-Mana przechodzącego przez bramkę na stacji kolejowej.
- W przypadku użycia kodu na uzbrojenie "impulse 101", podczas sekwencji teleportacji można zabić doktora Breena. Spowoduje to utknięcie w wiązce teleportu.