Dust
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (kat.) |
(to samo) |
||
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
|typ=[[Podkładanie Bomby]] | |typ=[[Podkładanie Bomby]] | ||
|autorcs=<p></p> | |autorcs=<p></p> | ||
− | *David "DaveJ" Johnston | + | *David "DaveJ" Johnston |
− | *MacMan | + | *MacMan |
− | |autorcz=Ritual Entertainment | + | |autorcz=[[Ritual Entertainment]] |
− | |autorcss= | + | |autorcss=[[Valve Corporation]] |
− | + | |autorcsgo=''Valve Corporation'' | |
− | + | ||
− | + | ||
}} | }} | ||
− | '''Dust''' ('''de_dust''') to oficjalna mapa typu | + | '''Dust''' ('''''de_dust''''') to oficjalna mapa typu [[Podkładanie Bomby]] i pierwsza mapa z serii '''Dust'''. Pojawia się w każdej części gry [[Counter-Strike]]. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa | + | Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa Bombsite'y - jeden koło respawnu ''Antyterrorystów'', a drugi na otwartej przestrzeni w pobliżu. |
==Oficjalny opis== | ==Oficjalny opis== | ||
− | [[Antyterroryści]]: Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić. | + | '''[[Antyterroryści]]''': Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić. |
− | [[Terroryści]]:Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń. | + | '''[[Terroryści]]''':Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń zawierających niebezpieczne chemikalia. |
− | Inne Spostrzeżenia: Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba. | + | '''Inne Spostrzeżenia''': Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba. |
==Rozwój== | ==Rozwój== | ||
===Counter-Strike 1.0=== | ===Counter-Strike 1.0=== | ||
− | Dave Johnston znalazł | + | ''Dave Johnston'' znalazł wczesne zdjęcia pewnej mapy z ''Team Fortress 2: Brotherhood of Arm's'' i chciał ją odtworzyć. ''Jess Cliffe'' namówił go do skontaktowania się z ''MacMan'em'', który odtworzyłby tekstury na bazie owych zdjęć. Początkowo mapę nazwano ''cs_destiny'', odtworzono wiele elementów zawartych na fotografiach, a także dodano kilka nowych miejsc, poddawanych jednak dosyć częstym edycjom. W późniejszym czasie dodano tzw. bombsite'y a mapę przerobiono. Podczas testów nazwę mapy zmieniono na ''de_dust''. |
===Counter-Strike 1.6=== | ===Counter-Strike 1.6=== | ||
− | Niektóre graffiti zostały usunięte, | + | Mapa została edytowana przez [[Valve]]. Niektóre graffiti i niektóre drobne przedmioty zostały usunięte. Dodatkowo nadano słońcu bardziej realistyczny, ciemniejszy odcień. |
− | ===Condition Zero=== | + | ===Counter-Strike: Condition Zero=== |
− | Ritual Entertainment przerobiło mapę i nazwało ją | + | ''Ritual Entertainment'' przerobiło mapę i nazwało ją ''de_dust_cz''. Tekstury zostały zmienione, na te znane z misji [[Recoil]] z gry [[Condition Zero Deleted Scenes|Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes]]. W tej werscji słońce świeci białym odcieniem (zamiast zółtawym). Dodatkowo na mapie pojawia się kilka drobnych przedmiotów na przykład sklepiki, beczki itd. |
===Counter-Strike: Source=== | ===Counter-Strike: Source=== | ||
− | Valve | + | ''Valve'' przeniosło mapę na silnik [[Source]], opierając się głównie na concept art'ach wykonanych przez ''Kirsten Perry'' i ''Ido Magala'' dotyczących architektury użytej w mapie. Znowu zmieniono jasność i oświetlenie mapy, powracając do odcieni żółtobeżowych. Dodatkowo dodano nowy element wystroju - palmy. |
− | == | + | ===Counter-Strike: Global Offensive=== |
− | + | W tej wersji największą zmianą uczynioną przez ''Valve'' jest przeniesienie Bombsite'a B z respawnu antyterrorystów, na miejsce położone bliżej środka mapy(które znajduje się w pobliżu dawnej lokalizacji Bombsite'a). | |
− | + | ||
+ | Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu. Poza tym dodano nową ścieżkę dzięki której gracze w tunelu mogą przejść na wyższy poziom, do świątyni. | ||
+ | |||
+ | Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane. | ||
+ | Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry [[wpl:Battlefield 3|Battlefield 3]] niż swoje poprzedniczki. | ||
+ | |||
+ | ==Osiągnięcia== | ||
+ | ===Counter-Strike: Source=== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Obrazek | ||
+ | ! Nazwa obecna | ||
+ | ! Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Plik:dustmapveteran.jpg]] | ||
+ | | '''''Dust Map Veteran''''' | ||
+ | | Wygraj 100 rund na mapie ''[[Dust|de_dust]]'' | ||
+ | |} | ||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|Obrazek | ||
+ | | style="text-align:center"|Nazwa | ||
+ | | style="text-align:center"|Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Dust Map Veteran csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Weteran mapy Dust''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Wygraj 100 rund na mapie [[Dust]] | ||
+ | |} | ||
+ | ==Ciekawostki== | ||
+ | *W ''CS:GO'' model i dźwięki helikoptera pojawiającego się na początku rundy przy respawnie ''Antyerrorystów'', pochodzą z gry [[Left 4 Dead 2]], z kampanii [[W centrum zarazy]]. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 48: | Linia 76: | ||
Grafika:De_dust_cz_tspawn.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | Grafika:De_dust_cz_tspawn.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | ||
Grafika:De_dust_css_tspawn.jpg|Counter-Strike: Source | Grafika:De_dust_css_tspawn.jpg|Counter-Strike: Source | ||
+ | Grafika:2012-04-04 00007.jpg|Counter-Strike: Global Offensive | ||
</gallery> | </gallery> | ||
===Respawn Antyterrorystów=== | ===Respawn Antyterrorystów=== | ||
Linia 54: | Linia 83: | ||
Grafika:De_dust_cz_ctspawn.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | Grafika:De_dust_cz_ctspawn.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | ||
Grafika:De_dust_css_ctspawn.jpg|Counter-Strike: Source | Grafika:De_dust_css_ctspawn.jpg|Counter-Strike: Source | ||
+ | Grafika:2012-04-04 00006.jpg|Counter-Strike: Global Offensive | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === | + | ===Bombsite A=== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:De_dust_cs_bombsite_a.jpg|Counter-Strike | Grafika:De_dust_cs_bombsite_a.jpg|Counter-Strike | ||
Grafika:De_dust_cz_bombsite_a.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | Grafika:De_dust_cz_bombsite_a.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | ||
Grafika:De_dust_css_bombsite_a.jpg|Counter-Strike: Source | Grafika:De_dust_css_bombsite_a.jpg|Counter-Strike: Source | ||
+ | Grafika:2012-04-04 00009.jpg|Counter-Strike: Global Offensive | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === | + | ===Bombsite B=== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:De_dust_cs_bombsite_b.jpg|Counter-Strike | Grafika:De_dust_cs_bombsite_b.jpg|Counter-Strike | ||
Grafika:De_dust_cz_bombsite_b.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | Grafika:De_dust_cz_bombsite_b.jpg|Counter-Strike: Condition Zero | ||
Grafika:De_dust_css_bombsite_b.jpg|Counter-Strike: Source | Grafika:De_dust_css_bombsite_b.jpg|Counter-Strike: Source | ||
+ | Grafika:2012-04-04 00010.jpg|Counter-Strike: Global Offensive | ||
</gallery> | </gallery> | ||
==Zobacz także== | ==Zobacz także== | ||
− | * [[Dust2]] | + | *[[Dust2]] |
+ | *[[C4]] | ||
− | {{CS}} | + | {{CS mapy}} |
[[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Mapy w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 10:51, 1 maj 2015
Dust | |
Typ | Podkładanie Bomby |
Autor (CS) |
|
Autor (CZ) | Ritual Entertainment |
Autor (CSS) | Valve Corporation |
Autor (CS:GO) | Valve Corporation |
Dust (de_dust) to oficjalna mapa typu Podkładanie Bomby i pierwsza mapa z serii Dust. Pojawia się w każdej części gry Counter-Strike.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Akcja jest osadzona w mieście znajdującym się na Bliskim Wschodzie. Na mapie znajdują się dwa Bombsite'y - jeden koło respawnu Antyterrorystów, a drugi na otwartej przestrzeni w pobliżu.
[edytuj] Oficjalny opis
Antyterroryści: Ochroń skrzynie z bronią biologiczną przed Terrorystami. Jeżeli przeciwnicy podłożą bombę twoim zadaniem jest ją rozbroić.
Terroryści:Terrorysta niosący C4 musi donieść i podłożyć ładunek obok jednej z dwóch skrzyń zawierających niebezpieczne chemikalia.
Inne Spostrzeżenia: Są dwa miejsca w których może zostać podłożona bomba.
[edytuj] Rozwój
[edytuj] Counter-Strike 1.0
Dave Johnston znalazł wczesne zdjęcia pewnej mapy z Team Fortress 2: Brotherhood of Arm's i chciał ją odtworzyć. Jess Cliffe namówił go do skontaktowania się z MacMan'em, który odtworzyłby tekstury na bazie owych zdjęć. Początkowo mapę nazwano cs_destiny, odtworzono wiele elementów zawartych na fotografiach, a także dodano kilka nowych miejsc, poddawanych jednak dosyć częstym edycjom. W późniejszym czasie dodano tzw. bombsite'y a mapę przerobiono. Podczas testów nazwę mapy zmieniono na de_dust.
[edytuj] Counter-Strike 1.6
Mapa została edytowana przez Valve. Niektóre graffiti i niektóre drobne przedmioty zostały usunięte. Dodatkowo nadano słońcu bardziej realistyczny, ciemniejszy odcień.
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero
Ritual Entertainment przerobiło mapę i nazwało ją de_dust_cz. Tekstury zostały zmienione, na te znane z misji Recoil z gry Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes. W tej werscji słońce świeci białym odcieniem (zamiast zółtawym). Dodatkowo na mapie pojawia się kilka drobnych przedmiotów na przykład sklepiki, beczki itd.
[edytuj] Counter-Strike: Source
Valve przeniosło mapę na silnik Source, opierając się głównie na concept art'ach wykonanych przez Kirsten Perry i Ido Magala dotyczących architektury użytej w mapie. Znowu zmieniono jasność i oświetlenie mapy, powracając do odcieni żółtobeżowych. Dodatkowo dodano nowy element wystroju - palmy.
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
W tej wersji największą zmianą uczynioną przez Valve jest przeniesienie Bombsite'a B z respawnu antyterrorystów, na miejsce położone bliżej środka mapy(które znajduje się w pobliżu dawnej lokalizacji Bombsite'a).
Dodano także deski umożliwiające przejście nad zejściem do tunelu. Poza tym dodano nową ścieżkę dzięki której gracze w tunelu mogą przejść na wyższy poziom, do świątyni.
Mapa w tej wersji jest bardziej szczegółowa, zmieniła się architektura otoczenia. Przedstawia centrum jakiegoś arabskiego miasteczka, do którego wszystkie drogi wjazdowe są zablokowane. Następną rzeczą, która uległa zmianą jest kolorystyka. Mapa nie jest już "żółta". Bardziej przypomina mapy z gry Battlefield 3 niż swoje poprzedniczki.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Obrazek | Nazwa obecna | Opis |
---|---|---|
Dust Map Veteran | Wygraj 100 rund na mapie de_dust |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Obrazek | Nazwa | Opis |
Weteran mapy Dust | Wygraj 100 rund na mapie Dust |
[edytuj] Ciekawostki
- W CS:GO model i dźwięki helikoptera pojawiającego się na początku rundy przy respawnie Antyerrorystów, pochodzą z gry Left 4 Dead 2, z kampanii W centrum zarazy.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Respawn Terrorystów
[edytuj] Respawn Antyterrorystów
[edytuj] Bombsite A
[edytuj] Bombsite B
[edytuj] Zobacz także
Odbicie Zakładników | 747 • Agency • Assault • Backalley • Compound • Downed • Downtown • Estate • Havana • Insertion • Italy • Miami • Militia • Motel • Museum • Office • Rush • Siege • Thunder • Workout |
Podkładanie Bomby | Airstrip • Ali • Aztec • Bazaar • Black Gold • Cache • Castle • Chinatown • Cobblestone • Cheateau • Corruption • Dust • Dust II • Fascade • Fastline • Favela • Gwalior • Inferno • Library • Log • Marquis • Mirage • Mist • Nuke • Overgrown • Overpass • Piranesi • Port • Prodigy • Rails • Resort • Ruins • Seaside • Season • Sienna • Stadium • Storm • Survivor • Tides • Torn • Train • Truth • Vertigo • Vostok • Zoo |
Wyścig zbrojeń | Baggage • Lake • Monastery • Safehouse • Shoots • St. Marc |
Demolka | Bank • Lake • Safehouse • Shortdust • Shorttrain • St. Marc • Sugarcane |
Zabójstwo | OilRig |
Strefa zagrożenia | Blacksite |