AK-47 (CS)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(porównanie do M4) |
(mała aktualizacja) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{BronCS infobox | {{BronCS infobox | ||
|grafika=Ak47cziconbuy.png | |grafika=Ak47cziconbuy.png | ||
− | |altname= | + | |altname=CV-47 |
|cena=<p></p> | |cena=<p></p> | ||
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
Linia 128: | Linia 128: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * | + | *W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż [[M4A1]] i posiada również niższy zasięg skuteczny. |
− | + | ||
*Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. | *Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. | ||
*Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie. | *Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie. | ||
Linia 136: | Linia 135: | ||
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | ||
*AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. | *AK-47 używane przez postacie niezależne w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' nie posiada kolby. | ||
+ | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek po wymianie magazynków. | ||
*AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. | *AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock|Glock 18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. | ||
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''[[Counter-Strike: Source]]'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | ||
+ | *AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną wersją z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy. | ||
+ | **We wczesnych stadiach rozwoju ''Global Offensive'' AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z ''Left 4 Dead 2'' (nie posiadał jedynie latarki). | ||
*W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. | *W ''Global Offensive'' AK-47 i [[PP-Bizon|Bizon]] posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania. | ||
+ | *W wersjach beta ''CS:GO'' gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu [[Valve]] w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z ''Counter-Strike 1.6''. | ||
==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== | ==Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)== |
Wersja z 17:53, 8 maj 2013
AK-47 (CS) | |
Inna nazwa | CV-47 |
Cena |
|
Pochodzenie | ZSRR |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | duży |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 30 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.79 kg |
Masa pocisku | 7.9 gramów |
Prędkość wylotowa | 2329 stóp/sek. |
Energia | 1992 dżuli |
Czas przeładowania | 2.5 sekundy |
AK-47, w większości gier nazywany CV-47 - karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
Ogólnie
AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 143 | 111 |
Klatka pier., ramię | 35 | 27 |
Brzuch | 44 | 34 |
Noga | 26 | 26 |
|
AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. W Counter-Strike: Global Offensive szybkość poruszania się zmniejszono do 215 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, gdyż broń ma duży odrzut.
- Początkujący gracze często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wyczerpania amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami i próbując zachować mały odrzut.
- Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność.
- Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
- Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni jest zawsze bardzo dokładny, co pozwala na zdejmowanie przeciwników nawet na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
- Strzelając pełną parą, celuj w brzuch (dla gry w trybie offline) lub w nogi (dla gry w trybie online).
- Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie.
- Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok. Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
- Na średnim dystansie, jeśli masz mały celownik, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Przy tej metodzie na małych dystansach bardzo łatwo będzie strzelić w głowę.
- Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
Antytaktyki
- Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
- Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
- Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
- Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
- Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
- Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
CV-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając CV-47 |
Counter-Strike: Global Offensive
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
AK-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając AK-47 |
Ciekawostki
- W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż M4A1 i posiada również niższy zasięg skuteczny.
- Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
- Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
- Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
- Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder. Antyterroryści natomiast trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba.
- AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
- AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
- Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w Counter-Strike: Global Offensive gracz napina zamek po wymianie magazynków.
- AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock 18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
- Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
- AK-47 występujący w Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
- We wczesnych stadiach rozwoju Global Offensive AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z Left 4 Dead 2 (nie posiadał jedynie latarki).
- W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania.
- W wersjach beta CS:GO gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu Valve w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z Counter-Strike 1.6.
Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)
Podobieństwa
- Identyczna pojemność magazynka (30 naboi)
Różnice
- Większe obrażenia (o 2 punkty)
- Lepsza celność (o 5%)
- Niższa cena (o 600$)
- Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy)
- Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.)
- Większy odrzut (o 12%)
- Większa masa (o 4%)
- Wyższa cena amunicji (o 20$)
- Brak możliwości montażu tłumika
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Członek Specnaz z AK-47
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Antyterrorysta z GIGN trzymający AK-47