Overwatch Elite
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Wygląd i oporządzenie) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|bronie=<span></span> | |bronie=<span></span> | ||
*[[Karabin pulsacyjny]] | *[[Karabin pulsacyjny]] | ||
− | |||
|dubbing= | |dubbing= | ||
|projektant=[[Ted Backman]] | |projektant=[[Ted Backman]] |
Wersja z 22:40, 8 gru 2009
Overwatch Elite | |
Przynależność | Kombinat |
Bronie | |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | npc_combine_s |
Overwatch Elite lub Combine Elite (ang. Elita kombinatu) to grupa wyselekcjonowanych, najlepiej wyszkolonych i wszechstronnych żołnierzy, którzy wykazali się w walce i wiedzą jak radzić sobie z każdym rodzajem przeciwnika.
Spis treści |
Wygląd i oporządzenie
Członek elitarnej grupy uderzeniowej niemal zawsze wyposażony jest w biały uniform, ze specjalnie skonstruowanym systemem karbowanych osłon balistycznych. Noszą specjalne hełmy ze standardowym radioodbiornikiem, oraz system filtrów, jak również specjalny wizjer, który najprawdopodobniej ułatwia nawigację podczas akcji szturmowych, pod ciągłym ogniem nieprzyjaciela. Dowodem tego jest niezwykła precyzja w poruszaniu się po nieznanym terenie, oraz wysoki współczynnik trafień do wyznaczonego celu. Uzbrojeni są w karabin pulsacyjny AR2, którego obsługę opanowali niemal do perfekcji. Mają dostęp do alternatywnej amunicji - pojemnika z kulami energii. Ubierają wysokie buty taktyczne, które umożliwiają im sprawniejsze poruszanie w trudnym terenie.
Oznaką przynależności do elity, prócz białego kombinezonu, jest znak pękniętej ludzkiej czaszki wkomponowanej w logo kombinatu, która może oznaczać w sposób dosłowny walkę z człowieczeństwem i jego objawianiem, w szczególności opieraniu się najeźdźcy - Ruchowi Oporu.Zachowanie oraz sposoby walki
Elitarne oddziały biorą udział wyłącznie w operacjach o wysokim znaczeniu, takich jak szturm na miejsca ważne taktycznie (najlepszym przykładem jest atak na arktyczną bazę, podczas transmisji od Judith Mossman) lub też przechwycenie/zgładzenie danej osobistości (Gordon Freeman).
Są gwardią przyboczną Doktora Wallace'a Breena w Cytadeli, to oni odpowiadają za próbę przyspieszenia zniszczenia Rdzenia Cytadeli (Freeman zdołał opóźnić ich plany).
Znani są z częstego i skutecznego używania alternatywnego strzału AR2, którym niszczą ciężkie umocnienia, lub grupy przeciwników. W walce wręcz mogą pokonać nawet Zombine, ale preferują zalanie przeciwnika celnym gradem pocisków. Poruszają się pewnie i szybko, co sprawia, że często są skuteczniejsi od synthów typu Hunter. Elitarni czasem dowodzą grupami zwykłych Combine Soldierów.
Spostrzeżenia
Po raz pierwszy zauważamy grupę biegnących elitarnych w Nova prospect, podczas przeglądania nagrań z kamer, potem, podczas ucieczki teleporterem jesteśmy świadkami ich efektownego wtargnięcia do pomieszczenia i zniszczenia ustawionych przez nas wieżyczek salwami alternatywnego strzału AR2. Potwierdza to zasadę, że twórcy z Valve lubią najpierw przygotować gracza do przyszłych potyczek z danym przeciwnikiem wpierw pokazując go i jego zachowanie z możliwie bezpiecznego miejsca, którym w tym wypadku był teleport z uaktywnionym polem, a do czego sami przyznają się w komentarzach umieszczonych w epizodzie pierwszym .
Losy w Episode Two
Po zniszczeniu Cytadeli, oddziały elitarne, i tak już nieliczne, zostały rozproszone po terenach naokoło City 17 - Peryferiach; zajmują się ochroną wykluwających się Advisorów, ale też małymi atakami na posterunki ruchu oporu (trzyosobowy oddział zaatakował Gordona podczas zasadzki w zajeździe White Forest).
Ciekawostki
- Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
- W Episode Two można spotkać ciekawą wersję Combine Soldier uzbrojonych w strzelby, szybszych, ze znakiem elity na naramienniku, co jest spowodowane potrzebą ochrony Advisorów i niedostatkiem wyposażenia dla nowych członków Elite. Jest to prowizoryczne oznaczanie wyróżniających się żołnierzy, którzy w normalnych warunkach otrzymaliby biały kombinezon i resztę sprzętu elitarnej grupy.
- Biały kolor ich uniformów sugeruje, że mieli wyróżniać się spośród grupy zwykłych żołnierzy, uświadamiając gracza, że stanowią priorytetowy cel.
- Gracz trafiony kulą energii nie zostaje zdematerializowany, ale trafienie zadaje duże obrażenia, może zepchnąć nas w przepaść oraz zdezorientować.
- Elitarni żołnierze są trudniejsi do zlokalizowania ze względu na mniejszą ilość raportów, które wysyłają.
- Grając na poziomie trudnym przeciwnicy ci są wstanie przeżyć trafienie z granatnika zamontowanego w pistolecie maszynowym.
- Żołnierze potrafią trafić cel czający się za rogiem za pomocą kuli energii, jest to dobrze widoczne w zasadzce w zajeździe White Forest, oraz modyfikacji Minerva.
- Poprzez swoje umiejętności, zabójczą skuteczność, unikalny wygląd i symbol czaszki przywodzą na myśl hitlerowskie oddziały ss.
- Prekursorem tej jednostki był Combine Super Soldier.
- Hełm Combine Elite został przeniesiony z projektu, który nie pojawił się w wersji finalnej Half-Life 2- Combine Assassina
- Elitarni nie korzystają z granatów.
Galeria
Samotnie walczący w obronie Overwatch Nexus.
Straż Breena na szczycie Cytadeli uważnie bada dziwną broń, którą miał przy sobie Freeman.
Zaawansowany technicznie AR2, którego walory są w pełni wykorzystywane przez białych szturmowców.
Humanoidalne |
Civil Protection · Overwatch Soldier · Overwatch Shotgunner · Overwatch Sniper · Overwatch Elite · Stalker |
||||
Advisor Pod · Crab Synth · Combine Dropship · Combine Gunship · Hunter · Mortar Synth · Shield Scanner · Strider |
|||||
Wycięte |
|