AK-47 (CS)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
AK-47 (CS) | |
Inna nazwa | CV-47 |
Cena |
|
Pochodzenie | ZSRR |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | duży |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 30 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.79 kg |
Masa pocisku | 7.9 gramów |
Prędkość wylotowa | 2329 stóp/sek. |
Energia | 1992 dżuli |
Czas przeładowania | 2.5 sekundy |
Pistolet maszynowy Bizon zadaje niewielkie obrażenia, ale posiada unikatowo zaprojektowany, pojemny magazynek ślimakowy, który szybko się przeładowuje.
Opis z ekwipunku
AK-47, w większości gier nazywany CV-47 - karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
Ogólnie
AK-47 to bardzo mocny karabin automatyczny udostępniony wyłącznie terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo to jest bardzo popularną bronią częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK-47 to najpopularniejsza broń używana przez terrorystów w Counter-Strike.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 143 | 112 |
Klatka pier., ramię | 35 | 27 |
Brzuch | 44 | 34 |
Noga | 26 | 26 |
|
AK-47 jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzewodą.lać pod
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarta kula wzwyż będzie miała mały współczynnik trafienia, ponieważ broń ma duży odrzut.
- Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa "na pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca.
- Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów !
- Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
- Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni leci dosłownie z nanometrową precyzją, co pozwala na zdejmowanie przeciwników także na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
- Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie, ale pamiętaj, żeby ustawić celownik mniej więcej na tors przeciwnika.
- Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok (tzw. 'strafowanie'). Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
- Na średnim dystansie, jeśli masz ustawiony rozmiar celownika na mały, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Na małych dystansach bardzo łatwo będzie zabić strzałem w głowę.
- Dzięki dużej penetracji, Kałasznikow jest idealną bronią do tzw. 'skanowania', czyli obijania przeciwników poprzez przestrzeliwanie danych powierzchni (np. drzwi, ścian).
- Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
- Jeśli musisz już wyrzucić cały magazynek w przeciwnika, to spróbuj spuścić nieco linię celowniczą w dół.
Antytaktyki
- Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
- Unikaj szybkostrzelnej broni, chyba, że przeciwnik z AK ma pełny pancerz, zdrowie oraz jest doświadczony. Mimo to przy odrobinie szczęścia powinieneś sobie z nim poradzić.
- Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
- Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
- Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
- Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
- Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.
- Miej na uwadze to, że AK jest zdolny zabić strzałem w głowę nawet osobę z hełmem, więc najlepiej trzymaj się z dala od użytkowników lub poczekaj na okazję, gdy stracą panowanie nad bronią pod wpływem dużego odrzutu, co jest częste u niedoświadczonych graczy. Przez to będą mieć trudności z jej opanowaniem, toteż zamiast trafić w przeciwników spudłują. Dzięki temu można przeciwników z AK wykończyć bez względu na dystans.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
CV-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając CV-47 |
Counter-Strike: Global Offensive
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
AK-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając AK-47 |
Ciekawostki
- W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż M4A1 i posiada również niższy zasięg skuteczny.
- Tak jak w kulturze masowej, AK-47 jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępna wyłącznie u nich. Jednak jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach.
- Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
- Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
- Terroryści zawsze trzymają AK-47 na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
- AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
- AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
- Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. Dopiero w Counter-Strike: Global Offensive gracz napina zamek po wymianie magazynków.
- AK-47 jest jedną z kilku powracających bronią w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock 18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
- Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
- AK-47 występujący w Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak skośny hamulec wylotowy.
- We wczesnych stadiach rozwoju Global Offensive AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z Left 4 Dead 2 (nie posiadał jedynie latarki).
- W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania.
- W wersjach beta CS:GO gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu Valve w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z Counter-Strike 1.6.
Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)
Podobieństwa
- Identyczna pojemność magazynka (30 naboi)
Różnice
- Większe obrażenia (o 2 punkty)
- Lepsza celność (o 5%)
- Niższa cena (o 600$)
- Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy)
- Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.)
- Większy odrzut (o 12%)
- Większa masa (o 4%)
- Wyższa cena amunicji (o 20$)
- Brak możliwości montażu tłumika
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Członek Specnaz z AK-47
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Antyterrorysta z GIGN trzymający AK-47