G3SG1

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

G3SG1
G3sg1.png
Inna nazwa

  • G3/SG-1
  • G3SG/1
  • G3SG1
Cena $5000
Pochodzenie Niemcy
Używane przez Terroryści
Właściwości
Odrzut mały
Obrażenia duże
Magazynek 20
Tryby ognia samopowtarzalny
Amunicja 7.62x51mm NATO
Szybko-
strzelność
ok. 240 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.41 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 2800 stóp/sek.
Energia 2200 dżuli
Czas przeładowania

  • 4,7 sekundy
  • 3,7 sekundy (CS:CZ)
  • 5 sekund (CS:GO)

Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.

Opis z ekwipunku

D3/AU-1, znana także jako G3/SG-1, G3SG/1 lub G3SG1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 319 263
Klatka pier., ramię 79 65
Brzuch 99 82
Noga 59 59
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Bardzo wysokie obrażenia
  • Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
  • Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
  • Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
  • Zabije najwyżej dwoma trafieniami
  • Duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Korzysta z tej samej amunicji co Kałasznikow i Scout
  • Druga najdroższa broń ($5000)
  • Ciężka
  • Brak celownika przy normalnym widoku
  • Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
  • Czas przeładowania nieco bolesny
  • Większy odrzut w porównaniu ze SCAR-20
  • Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
  • Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
  • Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
  • Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
  • Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
  • Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
  • Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
  • Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
  • Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
  • Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
  • G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.

Antytaktyka

  • Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
  • Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
  • Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
  • Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
  • Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
  • Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
  • Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Broń

Obrazek Nazwa Opis
D3au1expert.jpg D3/AU-1 Commando Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

Dot. Zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę.
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.

Counter-Strike: Global Offensive

Bronie

Obrazek Nazwa Opis
G3SG1 Expert csgo.png D3/AU-1 Commando Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

Dot. Zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

Ciekawostki

  • G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
  • We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
  • Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
  • Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
  • W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
  • G3/SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
  • Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
  • W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
  • W Counter-Strike: Global Offensive G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
  • W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
  • To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
    • Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
      • Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
      • Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
  • G3/SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
  • W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.

Zestawienie z Krieg 550 Commando

Sg550hud.png
Sg550hud cz.png

Na korzyść

  • Większe obrażenia
  • Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
  • Krótszy czas przeładowania w Condition-Zero

Neutralne

  • Obie bronie wyposażone są w celowniki
  • Taka sama waga
  • Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)

Na niekorzyść

  • Droższy (5000$ vs 4200$)
  • Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
  • Wyższa cena amunicji (o 20$)
  • Większy odrzut
  • Dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy)

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.