G3SG1
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
G3SG1 | |
Inna nazwa |
|
Cena | $5000 |
Pochodzenie | Niemcy |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | mały |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 20 |
Tryby ognia | samopowtarzalny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
ok. 240 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.41 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 2800 stóp/sek. |
Energia | 2200 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.
Opis z ekwipunku
D3/AU-1, znana także jako G3/SG-1, G3SG/1 lub G3SG1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
Ogólnie
G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 319 | 263 |
Klatka pier., ramię | 79 | 65 |
Brzuch | 99 | 82 |
Noga | 59 | 59 |
|
G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyka
- Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
- Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
- Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
- Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
- Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
- Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
- Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
- Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
- Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
- Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
- G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
Antytaktyka
- Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
- Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
- Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
- Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
- Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
- Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
- Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Broń
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
D3/AU-1 Commando Expert | Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 |
Dot. Zabójstw
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
Snipe Hunter | Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę. | |
Eye to Eye | Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim. |
Counter-Strike: Global Offensive
Bronie
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
D3/AU-1 Commando Expert | Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 |
Dot. Zabójstw
Ciekawostki
- G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
- We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
- Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
- Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
- W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
- G3/SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
- Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
- W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
- W Counter-Strike: Global Offensive G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
- W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
- To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
- Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- G3/SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
- W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
Zestawienie z Krieg 550 Commando
Na korzyść
- Większe obrażenia
- Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
- Krótszy czas przeładowania w Condition-Zero
Neutralne
- Obie bronie wyposażone są w celowniki
- Taka sama waga
- Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)
Na niekorzyść
- Droższy (5000$ vs 4200$)
- Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
- Wyższa cena amunicji (o 20$)
- Większy odrzut
- Dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy)
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
- 2014-08-03 00002.jpg
Terrorysta z G3SG/1 (widok trzecioosobowy)
Skiny
Kafelki *
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.