G3SG1

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

G3SG1
G3sg1.png
Inna nazwa

  • G3/SG-1
  • G3SG/1
  • G3SG1
Cena $5000
Pochodzenie Niemcy
Używane przez Terroryści
Właściwości
Odrzut mały
Obrażenia duże
Magazynek 20
Tryby ognia samopowtarzalny
Amunicja 7.62x51mm NATO
Szybko-
strzelność
ok. 240 strz./min.
Masa broni
załadowanej
4.41 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 2800 stóp/sek.
Energia 2200 dżuli
Czas przeładowania

  • 4,7 sekundy
  • 3,7 sekundy (CS:CZ)
  • 5 sekund (CS:GO)

Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.

Opis z ekwipunku

D3/AU-1, znana także jako G3/SG-1, G3SG/1 lub G3SG1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

G3SG/1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG/1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 319 263
Klatka pier., ramię 79 65
Brzuch 99 82
Noga 59 59
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

G3SG/1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza wynosi 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość wynosi 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG/1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Bardzo wysokie obrażenia
  • Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra
  • Wysoka dokładność na dużych dystansach z włączonym przybliżeniem
  • Nie traci za bardzo na celności podczas ruchu
  • Zabije najwyżej dwoma trafieniami
  • Duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Korzysta z tej samej amunicji co Kałasznikow i Scout
  • Druga najdroższa broń ($5000)
  • Ciężka
  • Brak celownika przy normalnym widoku
  • Głośny dźwięk wystrzału, przyciąga uwagę
  • Czas przeładowania nieco bolesny
  • Większy odrzut w porównaniu ze SCAR-20
  • Mniejszy rozmiar magazynka niż SG 550 (20 naboi)

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
  • Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
  • Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
  • Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
  • Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
  • Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
  • Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG/1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
  • Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG/1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
  • Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3/SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
  • Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3/SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
  • G3/SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.

Antytaktyka

  • Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
  • Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
  • Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
  • Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
  • Użytkownicy G3SG/1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
  • Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
  • Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG/1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Broń

Obrazek Nazwa Opis
D3au1expert.jpg D3/AU-1 Expert Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1

Dot. zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę.
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim.

Counter-Strike: Global Offensive

Bronie

Obrazek Nazwa Opis
G3SG1 Expert csgo.png Ekspert G3SG1 Zabij 100 przeciwników przy użyciu G3SG1

Dot. zabójstw

Obrazek Nazwa Opis
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

Ciekawostki

  • G3/SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3/SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3/SG1.
  • We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
  • Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
  • Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
  • W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
  • G3/SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
  • Tak jak SG 550, G3/SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
  • W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
  • W Counter-Strike: Global Offensive G3SG/1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
  • W prawdziwym świecie, G3SG/1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3/SG1 na dużym dystansie.
  • To dość dziwne, że G3/SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3/SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
    • Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3/SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
      • Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3/SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
      • Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
  • G3/SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3/SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
  • W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.

Zestawienie z Krieg 550 Commando

Sg550hud.png
Sg550hud cz.png

Na korzyść

  • Większe obrażenia
  • Lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra
  • Krótszy czas przeładowania w Condition-Zero

Neutralne

  • Obie bronie wyposażone są w celowniki
  • Taka sama waga
  • Taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi)

Na niekorzyść

  • Droższy (5000$ vs 4200$)
  • Mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi)
  • Wyższa cena amunicji (o 20$)
  • Większy odrzut
  • Dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy)

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.