M4A1-S
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(dodatkowe info) |
(aktualizacja) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|grafika=M4A1-Sinfobox.png | |grafika=M4A1-Sinfobox.png | ||
|altname= | |altname= | ||
− | |cena=$ | + | |cena=$3200 |
|kraj=USA | |kraj=USA | ||
|odrzut= | |odrzut= | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
|energia= | |energia= | ||
|uzycie=[[Antyterroryści]] | |uzycie=[[Antyterroryści]] | ||
− | |przeladowanie=3, | + | |przeladowanie=3,1 sekundy |
}} | }} | ||
− | {{Cytat| | + | {{Cytat|Posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|niewytłumiony odpowiednik]], karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}} |
− | '''M4A1-S''' to | + | '''M4A1-S''' to karabinek automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
Linia 60: | Linia 60: | ||
<tr> | <tr> | ||
<th colspan="3"> | <th colspan="3"> | ||
− | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny | + | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center> |
</th> | </th> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! Rodzaj statystyki !! Wartość | ||
+ | |- | ||
+ | | Nagroda za zabójstwo || $300 (tryb turniejowy)<br> | ||
+ | $150 (tryb uproszczony) | ||
+ | |- | ||
+ | | Obrażenia || 33 | ||
+ | |- | ||
+ | | Kontrola odrzutu || 19/26 (73%) | ||
+ | |- | ||
+ | | Zasięg efektywny || 39 m | ||
+ | |- | ||
+ | | Penetracja pancerza|| 70% | ||
+ | |- | ||
+ | | Siła penetracji || 200 | ||
+ | |} | ||
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik). | M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik). | ||
Linia 72: | Linia 89: | ||
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4) | * Niski odrzut (w porównaniu do M4A4) | ||
* Nie widać lecącego pocisku po wystrzale | * Nie widać lecącego pocisku po wystrzale | ||
+ | * Wysoka dokładność i niski rozrzut | ||
|wady=* Mała pojemność magazynka | |wady=* Mała pojemność magazynka | ||
* 2 magazynki w zapasie | * 2 magazynki w zapasie | ||
* Duży rozrzut bez tłumika | * Duży rozrzut bez tłumika | ||
+ | * Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję | ||
}} | }} | ||
Linia 82: | Linia 101: | ||
**Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem. | **Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem. | ||
*Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu. | *Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu. | ||
+ | **Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję. | ||
+ | **M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas. | ||
+ | **Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów. | ||
*Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota. | *Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota. | ||
**Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu. | **Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu. | ||
Linia 87: | Linia 109: | ||
==Kontrtaktyki== | ==Kontrtaktyki== | ||
*Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni. | *Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni. | ||
− | *Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut) | + | *Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut). |
**Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S. | **Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S. | ||
*[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność. | *[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność. | ||
− | **Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. | + | **Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
*M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. | *M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. | ||
*M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. | *M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. | ||
− | *Broń jest hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''. | + | *Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''. |
**W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii. | **W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii. | ||
+ | **Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik. | ||
**Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie. | **Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie. | ||
**W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''. | **W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''. | ||
+ | *Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z ''[[Counter-Strike: Source]]''. | ||
*Magazynek M4A1-S to [http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stanag_mags.jpg łukowy 30-nabojowy STANAG] (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie. | *Magazynek M4A1-S to [http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stanag_mags.jpg łukowy 30-nabojowy STANAG] (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie. | ||
− | *Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900. | + | *Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami: |
+ | **Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900. | ||
+ | **Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$. | ||
==Zestawienie z [[M4A4]]== | ==Zestawienie z [[M4A4]]== | ||
[[Plik:M4A4infobox.png|right|250px|link=M4A4]] | [[Plik:M4A4infobox.png|right|250px|link=M4A4]] | ||
===Na korzyść=== | ===Na korzyść=== | ||
− | *Lepsza celność i niższy odrzut | + | *Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut |
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu | *Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu | ||
===Neutralne=== | ===Neutralne=== | ||
− | *Identyczne obrażenia | + | *Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę) |
− | + | ||
*Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.) | *Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.) | ||
*Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni | *Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni | ||
+ | *Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym) | ||
+ | *Taka sama siła penetracji (200) | ||
+ | *Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.) | ||
+ | *Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów) | ||
===Na niekorzyść=== | ===Na niekorzyść=== | ||
− | *Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (20/40 vs. 30/90) | + | *Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (<span style="color: red;">20/40</span> vs. 30/90) |
+ | *Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem | ||
+ | *Droższy od M4A4 (<span style="color: red;">$3200</span> vs $3100) | ||
==Galeria== | ==Galeria== |
Wersja z 10:34, 2 kwi 2015
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku
M4A1-S | |
250px | |
Cena | $3200 |
Pochodzenie | USA |
Używane przez | Antyterroryści |
Właściwości | |
Magazynek | 20 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
666 strz./min. |
Czas przeładowania | 3,1 sekundy |
Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.
Opis z ekwipunku
M4A1-S to karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.
Spis treści |
Ogólnie
M4A1-S to karabin udostępniony wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada mniejszy magazynek niż M4A4 i mniej amunicji w zapasie, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.
Obrażenia
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 132 | 92 |
Klatka pier., ramię | 32 | 23 |
Brzuch | 41 | 28 |
Noga | 24 | 24 |
|
Rodzaj statystyki | Wartość |
---|---|
Nagroda za zabójstwo | $300 (tryb turniejowy) $150 (tryb uproszczony) |
Obrażenia | 33 |
Kontrola odrzutu | 19/26 (73%) |
Zasięg efektywny | 39 m |
Penetracja pancerza | 70% |
Siła penetracji | 200 |
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
- Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
- Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
- Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
- M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
- Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
- Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
- Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
Kontrtaktyki
- Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
- Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
- Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
- P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
- Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia.
Ciekawostki
- M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
- M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16.
- Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
- W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
- Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
- Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
- W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4.
- Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
- Magazynek M4A1-S to łukowy 30-nabojowy STANAG (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
- Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
- Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
- Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$.
Zestawienie z M4A4
Na korzyść
- Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
- Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
Neutralne
- Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
- Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
- Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
- Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
- Taka sama siła penetracji (200)
- Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
- Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
Na niekorzyść
- Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (20/40 vs. 30/90)
- Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
- Droższy od M4A4 ($3200 vs $3100)
Galeria
Skiny
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.