Arctic Warfare Super Magnum
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(awsm) |
(mała rozbudowa) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
|obrazenia=duże | |obrazenia=duże | ||
|magazynek=10 | |magazynek=10 | ||
− | |ogien= | + | |ogien=powtarzalny |
− | |amun=. | + | |amun=[[File:338 caliber.png|35px|.338 Lapua Magnum]] |
|szybkosc=B/D | |szybkosc=B/D | ||
|masa=6 kg | |masa=6 kg | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
}} | }} | ||
− | '''Magnum Sniper Rifle''' popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum) to | + | '''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum) to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. |
+ | |||
+ | Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie używa amunicji .338 Lapua Magnum. Dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy. | ||
− | |||
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | AWSM to bardzo potężna snajperka udostępniona zarówno antyterrorystom jak i terrorystom. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie(poza tym w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie tej mocy zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike. | + | AWSM to bardzo potężna snajperka udostępniona zarówno antyterrorystom jak i terrorystom. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza tym w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie tej mocy zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike. |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
<table class="wikitable"> | <table class="wikitable"> | ||
Linia 68: | Linia 69: | ||
</table> | </table> | ||
− | AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 | + | AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. |
+ | |||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
{{Plusminus | {{Plusminus | ||
− | |zalety=*Ogromne | + | |zalety=*Ogromne obrażenia(1-2 celne strzały zabijają) |
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi | *Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi | ||
*Duża celność na długich dystansach | *Duża celność na długich dystansach | ||
*Przyzwoity czas przeładowania | *Przyzwoity czas przeładowania | ||
|wady=*Ciężko wygrać z większą grupą przeciwników | |wady=*Ciężko wygrać z większą grupą przeciwników | ||
− | *Karabin | + | *Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność) |
*Duża waga | *Duża waga | ||
*Wysoka cena | *Wysoka cena | ||
− | *Bardzo | + | *Bardzo głośny dźwięk strzału |
*Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia | *Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia | ||
}} | }} | ||
==Taktyki== | ==Taktyki== | ||
+ | {{Porady}} | ||
*W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić. | *W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić. | ||
− | *Na niektórych mapach(na przykład [[Aztec]]) można wykonać tak zwane wall-bangi(czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia. | + | *Na niektórych mapach(na przykład [[Aztec]]) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia. |
*Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy. | *Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy. | ||
− | *[[Desert Eagle]] dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie | + | *[[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]] dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie. |
− | *W trybie [[Zabójstwo]] nie można kupić snajperek półautomatycznych, AWSM zastąpi je najlepiej, | + | *W trybie [[Zabójstwo]] nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić [[VIP]]’a 1-2 strzałami. |
+ | |||
+ | ==Antytaktyki== | ||
+ | *Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny. | ||
+ | *W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga. | ||
+ | *Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą [[M4A1]] lub [[AK-47 (Counter-Strike)|AK-47]], choć jest to dosyć ryzykowne. | ||
+ | *Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować. | ||
+ | |||
==Antytaktyki== | ==Antytaktyki== | ||
*Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny. | *Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny. | ||
Linia 125: | Linia 135: | ||
*AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10, naboi. | *AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10, naboi. | ||
*Pliki gry określają tę broń jako ''awp''. | *Pliki gry określają tę broń jako ''awp''. | ||
− | *Używając AWSM łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Ammo Conservation” | + | *Używając AWSM łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Ammo Conservation”. |
*Niektóre serwery zabraniają lub ograniczają używanie tej broni mając na celu zrównoważenie rozgrywki. | *Niektóre serwery zabraniają lub ograniczają używanie tej broni mając na celu zrównoważenie rozgrywki. | ||
*W [[Counter-Strike]] i [[Counter-Strike: Condition Zero]] model AWSM jest nienaturalnie krótki, niemalże odpowiadający długością [[AK-47]]. Błąd ten został naprawiony w [[Counter-Strike: Source]]. | *W [[Counter-Strike]] i [[Counter-Strike: Condition Zero]] model AWSM jest nienaturalnie krótki, niemalże odpowiadający długością [[AK-47]]. Błąd ten został naprawiony w [[Counter-Strike: Source]]. | ||
Linia 132: | Linia 142: | ||
*Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w [[GoldSrc]], nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na [[Source]]). | *Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w [[GoldSrc]], nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na [[Source]]). | ||
*AWP w normalnym świecie używa amunicji .243/.308 Winchester Magnum a nie .338 Lapua Magnum. | *AWP w normalnym świecie używa amunicji .243/.308 Winchester Magnum a nie .338 Lapua Magnum. | ||
− | * Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. | + | * Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga. |
+ | |||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
===Counter-Strike 1.0=== | ===Counter-Strike 1.0=== | ||
Linia 148: | Linia 159: | ||
Grafika:Awp_killhud.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Awp_killhud.png|Ikonka zabójstwa | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Condition Zero=== | + | ===Counter-Strike: Condition Zero=== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Awp_cz.png|AWSM trzymany przez gracza | Grafika:Awp_cz.png|AWSM trzymany przez gracza | ||
Linia 169: | Linia 180: | ||
Grafika:Awp_hud_source.png|Ikonka HUD | Grafika:Awp_hud_source.png|Ikonka HUD | ||
Grafika:Awp_killhud_source.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Awp_killhud_source.png|Ikonka zabójstwa | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:AWSMwrekachPC.PNG|Członek [[Phoenix Connexion]] trzymający AWSM | ||
+ | Grafika:AWSMcelownikGO.PNG|Celownik | ||
+ | Grafika:2012-04-15 00002.jpg|Wyposażony w AWSM antyterrorysta eskortuje zakładników do strefy ewakuacji | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Wersja z 15:51, 15 kwi 2012
Magnum Sniper Rifle, popularnie nazywana AWP (Arctic Warfare Police), AWM (Arctic Warfare Magnum), AWSM (Arctic Warfare Super Magnum) to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie używa amunicji .338 Lapua Magnum. Dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
Spis treści |
Ogólnie
AWSM to bardzo potężna snajperka udostępniona zarówno antyterrorystom jak i terrorystom. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza tym w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie tej mocy zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 459 | 448 |
Klatka pier., ramię | 114 | 111 |
Brzuch | 143 | 140 |
Noga | 86 | 86 |
|
AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
- Na niektórych mapach(na przykład Aztec) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
- Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
- Desert Eagle dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
- W trybie Zabójstwo nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić VIP’a 1-2 strzałami.
Antytaktyki
- Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
- W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
- Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą M4A1 lub AK-47, choć jest to dosyć ryzykowne.
- Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.
Antytaktyki
- Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
- W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
- Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą M4A1 lub AK-47, choć jest to dosyć ryzykowne.
- Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.
Kontrowersje i historia
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
Zmniejszenie mocy
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
Osiągnięcia
Obrazek | Nazwa obecna | Opis |
---|---|---|
Magnum Sniper Rifle Expert | Zabij 1000 przeciwników używając Magnum Sniper Rifle | |
Eye to Eye | Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim | |
Hip Shot | Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę | |
Happy Camper | Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą |
Ciekawostki
- AWSM to jedna z najczęściej używanych broni w serii.
- AWSM w niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10, naboi.
- Pliki gry określają tę broń jako awp.
- Używając AWSM łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Ammo Conservation”.
- Niektóre serwery zabraniają lub ograniczają używanie tej broni mając na celu zrównoważenie rozgrywki.
- W Counter-Strike i Counter-Strike: Condition Zero model AWSM jest nienaturalnie krótki, niemalże odpowiadający długością AK-47. Błąd ten został naprawiony w Counter-Strike: Source.
- W Counter-Strike: Source luneta w widoku pierwszoosobowym jest większa niż w widoku trzecioosobowym.
- Ta broń jest uważana za broń dużego ryzyka, potrafiącą jednak sowicie wynagrodzić gracza.
- Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w GoldSrc, nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na Source).
- AWP w normalnym świecie używa amunicji .243/.308 Winchester Magnum a nie .338 Lapua Magnum.
- Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Członek Phoenix Connexion trzymający AWSM