Counter-Strike Online
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (link) |
(mała zmiana w głównym opisie.) |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
}} | }} | ||
− | '''''Counter-Strike Online''''' ('''''CSO''''') to gra z serii ''[[Counter-Strike]]'' stworzona na rynek Azjatycki. Została stworzona przez [[NEXON Corporation]] z Południowej Korei pod nadzorem właściciela marki czyli [[Valve]]. Counter-Strike: Online używa mikropłatności i jest nadzorowane przez odpowiednika [[Steam]]. Gra została stworzona na rynek azjatycki | + | '''''Counter-Strike Online''''' ('''''CSO''''') to gra z serii ''[[Counter-Strike]]'' stworzona na rynek Azjatycki. Została stworzona przez [[NEXON Corporation]] z Południowej Korei pod nadzorem właściciela marki czyli [[Valve]]. Counter-Strike: Online używa mikropłatności i jest nadzorowane przez odpowiednika [[Steam]]. Gra została stworzona na rynek azjatycki, nie zyskała jednak takiego rozgłosu poza Azją jak inne części [[Counter-Strike]]. Nieoficjalnie mówi się iż dzięki tej grze bardzo rozwinęła się gra Combat Arms tworzona przez Nexon. |
Aktualna wersja na dzień 11:46, 18 sie 2015
Counter-Strike Online | |
Producent | Valve Corporation, Nexon Corporation |
Wydawca | Valve Software |
Data wydania | 24 lipca 2008 |
Gatunek | First person shooter |
Tryb gry | Multiplayer |
Platforma | Microsoft Windows |
Silnik | GoldSrc |
Kontrolery | klawiatura i mysz |
Gra po grze | |
Nast. gra | Counter-Strike Online 2 |
Counter-Strike Online (CSO) to gra z serii Counter-Strike stworzona na rynek Azjatycki. Została stworzona przez NEXON Corporation z Południowej Korei pod nadzorem właściciela marki czyli Valve. Counter-Strike: Online używa mikropłatności i jest nadzorowane przez odpowiednika Steam. Gra została stworzona na rynek azjatycki, nie zyskała jednak takiego rozgłosu poza Azją jak inne części Counter-Strike. Nieoficjalnie mówi się iż dzięki tej grze bardzo rozwinęła się gra Combat Arms tworzona przez Nexon.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Counter-Strike Online zawiera stare tryby gry z poprzednich wersji Counter-Strike’a a także kilkanaści zupełnie nowych:
- Original
- Deathmatch
- Team Deathmatch
- Clan Match
- Zombie: The Original
- Zombie: The Mutation
- Zombie: The Hero
- Zombie: The Union
- Zombie Scenario: Survival
- Zombie Scenario: Pursuit
- Zombie Scenario: Season 2 (Nie ma jeszcze nazwy)
- Human Scenario: Survival
- Human Scenario: Annihilation
- Metal Arena
- Skill Challenge
- Fun mode: Hidden
- Fun mode: Zombie Escape
- Fun mode: Bazooka Battle
[edytuj] Rozgrywka
Gra posiada również kilka różnych dodatków takich jak wprowadzenie postaci żeńskich, wprowadzenie nowych broni i różnorakich skórek. Większość broni jest na początku zablokowana, Wirtualna Waluta(którą można dokupić za prawdziwą gotówkę) lub Punkty Gry są potrzebne by je zdobyć. Za Wirtualną Walutę można kupić również skórki, power-up’y, ulepszone bronie. Za Punkty Gry możemy zakupić na jakiś czas standardowe bronie.
[edytuj] Deathmatch
Gracze próbują zdobyć jak najwięcej zabójstw. Po 5 sekundach od śmierci gracz zrespawnuje się w dowolnym miejscu na mapie i przez 3 sekundy będzie niewidzialny, co zapobiega kampieniu.
[edytuj] Team Deathmatch
Antyterroryści walczą z Terrorystami by zdobyć jak najwięcej zabójstw. Nie ma specjalnego celu, a po śmierci gracz tak jak w Deathmatch’u zrespawnuje się i przez 3 sekundy będzie niewidzialny,
[edytuj] Zombie: The Original
Zombie: The Original to tryb gry bardzo podobny do popularnych nieoficjalnych Zombie Mod. Rozgrywka zaczyna się od wyboru jednego gracza który ma za zadanie zarazić resztę graczy.
[edytuj] Zombie: The Mutation
Zombie: The Mutation wprowadza skrzynki z zaopatrzeniem dla ludzi które zawierają specjalne, unikalne bronie i nowe typy zombie dla drużyny zombie. Lista typów Zombie:
- Light zombie (Kobiece Zombie, Sarah)
- Heavy zombie (Gruby Męski Zombie, Wujek Dai)
- Psycho zombie (Martwy chirurg lub szaleńczy naukowiec)
- Voodoo zombie (Czarownica)
- Deimos (Obcy)
[edytuj] Zombie: The Hero
Zombie: The Hero wprowadza pasek Morale dla ludzi który może podwyższyć obrażenia ludzi o 10% po każdym zabiciu zombie, a u zombie pasek podwyższa obrażenia, chyba że zgineliśmy od strzłu w głowę. Wprowadzono także nowe Zombie:
- Ganymede
- Banshee
- Stamper
[edytuj] Challenge Mode
Challenge Mod jest bardzo podobny do "Fun" maps, gdzie gracze podczas misji poruszają się za pomocą skoków, biegów, bunny hoppingu, i/lub surfingu by dostać się na koniec mapy.
[edytuj] Zombie Scenario: The Survival
Kolejnym modem Zombie jest Zombie Scenario Mod który na drużynę złożoną z maksymalnie 10 graczy nasyła kolejne coraz trudniejsze fale zombie które są kontrolowane przez komputer. W tym trybie istenieje możliwość kupna zdrowia i powiększenia swoich obrażeń jeśli masz wystarczającą ilość pieniędzy. Kolejne fale są coraz trudniejsze, z większą ilością i zróżnicowaniem bardziej odpornych Zombie. Razem z tym trybem doszedł nowy Zombie nazwany Juggernaut. Jest to zmodyfikowany Heavy Zombie. Juggernaut jest jednak dwukrotnie większy I dzierży broń która zadaje więcej obrażeń. Ten tryb gry został wydany 9 Grudnia 2009.
[edytuj] Zombie Scenario: The Pursuit
Nexon wydał nową mapę nazwaną "Last Clue" 27 stycznia. Tylko dwie rundy odbywają się na tej mapie. Pierwsza wymaga od graczy przebicia się przez mapę pełną przeszkód i atakujących Zombie. Inaczej niż w innych rozgrywkach Zombie po minucie od śmierci zostaniemy zrespawnowani przy najbliższym checkpoint’cie. Kiedy połowa graczy dotrze do końcowego checkpointu, druga runda się zaczyna. Polega ona na drużynowej walce przeciwko wymagającemu Bossowi Obcych znanego jako Phobos który posiada wiele różnych ataków. Po jakimś czasie inne zombie zaczynają się pojawiać, tworząc rozgrywkę znacznie trudniejszą.
Druga mapa nazywa się "Chaos". Gracze muszą najpierw przejść przez labirynt by wyjść na powierzchnię. Gdy już tam dotrą muszą się zmierzyć z Phobosem raz jeszcze.
Trzecia mapa nazywa się "Dead End". Gracze muszą przedostać się przez rozszerzoną wersje Havana by pokonać nowego bossa o nazwie "Oberon".
[edytuj] VIP Mode
Osobny artykuł: Zabójstwo
Nexon wydał odświeżoną wersję trybu gry z oryginalnego Counter-Strike’a zwanego Zabójstwo. W tym trybie Antyterroryści muszą doprowadzić VIP’a do bezpiecznego miejsca lub wyeliminować wszystkic Terrorystów. Zadaniem Terrorystów jest zamordowanie VIP’a zanim dotrze do helikoptera. Mapa Oilrig była jedną z wielu map do VIP’a. VIP nosi podwójny pancerz i USP z 24 nabojami.
[edytuj] World Cup 2010
25 maja 2010 roku Nexon wydał nowy tryb gry nazwany World Cup 2010(Mistrzostwa Świata 2010) w połączeniu z 2010 FIFA World Cup. Do gry doszły dwie nowe piłkarskie mapy nowe skórki do postaci, i dwa typy piłek. Głównym celem, jak to na meczach bywa, jest zdobycie gola. Dodatkowo w czasie rozgrywki gracze mogą używać noży do zabicia przeciwnika.
[edytuj] Fun Mode
Istnieją dwa typy modów “fun”. Są to Bazooka Battle i Hidden. Ten ostatni został wydany w pierwszym tygodniu stycznia 2012, a Bazooka Battle 31 stycznia 2012. Dodaje on do rozgrywki dwie nowe mapy, nowe postacie i nowe bronie. W Bazooka Battle pierwszy gracz który dotrze do wyznaczonego celu wygrywa. Hidden jest bardzo podobny do nieoficjalnego moda do Half-Life’a 2 “The Hidden”. W Hidden jeden z graczy jest wybierany jako Joker i ma za zadanie wyeliminować resztę graczy. Joker ma 300 punktów życia i jest w pełni niewidzialny gdy stoi w bezruchu i częściowo niewidzialny gdy się porusza. Posiada także specjalne umiejętności jak długi skok, regeneracja zdrowia.
[edytuj] Frakcje
Modele postaci są wzięte z Counter-Strike: Condition Zero.
[edytuj] Antyterroryści
- US SEAL
- German GSG-9
- British SAS
- France GIGN
- Russian Spetsnaz
- South Korean 707 SMB
- Taiwan "SOZO" Thunder Squad
- Chinese PLA
- Japanese SAT – Japoński Oddział do Zadań Specjalnych
- Singapore SAF Scout – Uzbrojone Siły Singapuru
[edytuj] Terroryści
- Phoenix Connexion
- Elite Crew
- Arctic Avengers
- Guerrilla Warfare
- Midwest Militia
- Red Beret Condottiere
- Vigilante Corps – Irlandzka Armia Republikańska
- National Liberation Campaign – Europejska Grupa Terrorystyczna
- Asia Red Army – Japońska Czerwona Armia
[edytuj] Postacie
[edytuj] Antyterroryści
- Natasha
- Criss
- Jiyoon Choi
- Gerrard
- May
[edytuj] Terroryści
- Jennifer
- Ritsuka
- Yuri
- David Black
- Erica
[edytuj] NPC
- Alice – Główny bohater w trybie gry Metal Arena.
- Andre – Postać w Zombie: The Hero. Używa bardzo mocnych broni.
- Doctor A – Zleceniodawca tajnych misji który jest powiązany z Incydentem Zombie w Rex Research Institute.
- Evelyn - Zleceniodawca.
- Felix - Zleceniodawca.
- Jacob - Zleceniodawca.
- Victor – Dowódca w trybie Human Scenario.
- Zim - Dowódca.
- Doctor Rex – Tajny główny bohater.
[edytuj] Broń i ekwipunek
Jest wiele broni nowych u dostępnych tylko w Counter-Strike Online.
[edytuj] Pistolety
- Colt Anaconda – Rewolwer o magazynku mieszczącym 7 naboi. Ma większą szybkostrzelność niż Desert Eagle ale zadaje mniejsze obrażenia.
- SVI Infinity – Pistolet który mieści w magazynku 8 naboi i który może być ulepszany.
- Luger P08 – Pistolet z czasów II Wojny Światowej który może zostać ulepszony.
- Dual Infinity – Pistolety Akimbo mające w magazynkach łącznie 30 naboi. Mogą zostać ulepszone.
[edytuj] Strzelby
- Daewoo USAS-12 – Automatyczna strzelba o magazynku mieszczącym 20 naboi, bardzo ciężka.
- Winchester M1887 – Strzelba lever-action która odrzuca Zombie.
- Double-barreled shotgun – Strzelba dwulufowa która może odepchnąć zombie bardzo daleko.
- Kel-Tec KSG-12 - Strzelba pump-action o magazynku mieszczącym 15 naboi.
- Franchi SPAS-12 - Strzelba pump-action o magazynku mieszczącym 8 naboi która zadaje bardzo duże obrażenia i może zostać ulepszona.
[edytuj] Pistolety Maszynowe
- HK MP7A1 – Ma magazynek o 20 nabojach. Można używać lunety.
- Daewoo K1A - Ma magazynek o 30 nabojach. Może służyć jako karabinek.
- TDI Kriss Super Vector – Ulepszona wersja UMP45 do której może być przymocowany tłumik.
- Thompson Chicago – Broń z czasów II Wojny Światowej która zadaje średnie obrażenia.
[edytuj] Karabiny
- FN SCAR-L – Standardowy karabin Antyterrorystów.
- FN SCAR-H – Limitowana wersja SCAR-L która zadaje więcej obrażeń.
- M14 EBR – Zadaje duże obrażenia ale posiada bardzo niską szybkostrzelność, dużo waży i można nosić na raz mało amunicji(20).
- M16A4 – Karabin strzelający dwupociskową serią dostępny tylko dla Antyterrorystów.
- HK XM8 Carbine - Standardowy karabin Terrorystów.
- HK XM8 Sharpshooter – Limitowana wersja XM8, można używać lunety.
- IMI TAR-21 – Standardowy karabin który może odrzucić Zombie na dalki dystans.
- AN-94 - Karabin strzelający dwupociskową serią dostępny tylko dla Terrorystów.
- FN F2000 – Karabin z Limitowanej Edycji.
- AK-47 60R – Karabin z Limitowanej Edycji który można znaleźć na serwerach Zombie. Zadaje duże obrażenia Zombie i praktycznie nie ma odrzutu.
- AKM – AK-47 z alternatywną skórką.
- StG 44 – Karabin z czasów II Wojny Światowej który może być ulepszany.
[edytuj] Snajperki
[edytuj] Powtarzalne
- Remington M24A2 - Zadaje 99% normalnych obrażeń AWP, a jest wagi noża.
- Sako TRG-42 – Trochę lżejsza alternatywa dla AWP.
- CI M200 – Limitowana Edycja snajperki, bardzo podobna do AWP, jest trochę lżejsza.
- Remington XM2010 ESR – Obrażenia jak u AWP, jest jednak znacznie lżejsza, lecz kosztem mniejszego magazynka który może pomieścić 5 naboi.
[edytuj] Automatyczne
- VSK-94 – Duża szybkostrzelność ale małe obrażenia.
- Dragunov SVD – Duża moc obalająca I wysokie obrazęnia, strzela się nią jednak powolno.
- HK SL8 - Duża szybkostrzelność ale małe obrażenia.
- Walther WA2000 – Podobna do Dragunova, jest jednak bardziej szybkostrzelna I ma dodatkowe 2 naboje w magazynku.
[edytuj] Karabiny Maszynowe
- QBB-95 - Ma magazynek o 75 nabojach, który można szybko przeładować. Sam karabin waży stosunkowo mało.
- HK23E - Ma magazynek o 100 nabojach. Zadaje mało obrażeń, ale jest lekki.
- M60E4 - Ma magazynek o 100 nabojach. Zadaje duże obrażenia ale jest ciężki.
- MG36 - Ma magazynek o 100 nabojach. Zadaje średnie obrażenia ale ma dużą szybkostrzelność i jest lekki.
- Rheinmetall MG3 - Ma magazynek o 200 nabojach. Zadaje średnie obrażenia ale ma dużą szybkostrzelność i jest ciężki.
- Skull-7 - Ma magazynek o 120 nabojach. Zadaje duże obrażenia zwłaszcza Zombie.
- Izmash PKM - Ma magazynek o 150 nabojach . Zadaje średnie obrażenia, ale ma spory odrzut.
- FN MK48 - Ma magazynek o 120 nabojach. Zadaje większe obrażenia od Skull-7 i jest tak lekki jak HK23. Niestety wolno się przeładowywuje.
- Avalanche - Ma magazynek o 200 nabojach. Jest to broń fikcyjna która zadaje spore obrażenia dla trybu ognia A, choć broń posiada wtedy małą szybkostrzelność. Tryb B działa na odwrót. Obrażenia są małe a szybkostrzelność duża.
[edytuj] Inne
- M79 Sawed-off - Granatnik.
- M134 Minigun – Minigun o magazynku mogącym pomieścić 200 naboi, ma wysoką szybkostrzelność. Jednakże jest bardzo ciężki i rozkręca się przez 1.5 sekundy.
- Crossbow – Kusza, do której można nosić dodatkowo 50 bełtów.
[edytuj] Granaty
- M24 Stielhandgranate – Można go rzucić dalej niż standardowy Granat odłamkowy.
- M67 hand grenade – Podstawowy granat używany w rozgrywce.
- Flaming hand grenade – Gdy wybucha, podpala Zombie. Możliwy do użycia tylko w trybach z Zombie.
- Holy grenade - Gdy wybucha, podpala Zombie. Możliwy do użycia tylko w trybach z Zombie.
[edytuj] Broń Biała
- Hunting dagger – Używa animacji z Condition Zero.
- Balisong – Duża szybkość ataku zarówno dla ataku głównego jak i drugorzędnego, która zadaje jednak niskie obrażenia.
- Wedung – Duże obrażenia lecz mała częstość ataku.
- Nata knife – Bardzo duże obrażenia. Zablokowane we wszystkich trybach gry poza Zombie.
- Hammer – Młot który poza zadawaniem obrażeń, odpycha Zombie.
- Combat knife – Świetny nóż, bardzo często używany w walkach na noże.
- Master Combat knife – Również noż tyle, że z większym zasięgiem ataku.
- Skull-9 – Bardzo mocny topór, którego można używać we wszystkich trybach
[edytuj] Galeria
[edytuj] Sklep
[edytuj] Screenshoty
[edytuj] Linki zewnętrzne
- Angielska Wikio Counter-Strike Online