K&M Sub-Machine Gun
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Heckler & Koch MP5 Navy, znany bardziej jako MP5 - pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
Ogólnie
MP5 to słaba pod względem mocy broń dostępna wszystkim drużynom. Jedyną jej większą wadą są wspomniane obrażenia. Obok P90 jest najszybciej strzelającą bronią w grze. Jest dość popularną bronią, najczęściej używaną w sytuacji, gdy ilość posiadanych przy sobie pieniędzy nie wystarcza na zakup karabinu automatycznego.
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 102 | 51 |
Klatka pier., ramię | 25 | 12 |
Brzuch | 32 | 16 |
Noga | 19 | 19 |
|
Postrzał z MP5 w głowę może być śmiertelny tylko wtedy, kiedy oponent nie jest opancerzony. Potrzeba około 9 trafień w klatkę piersiową lub ramię, żeby uśmiercić przeciwnika. Kule, które przelecą przez przeszkodę, będą zadawały znacznie mniejsze obrażenia. Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250ups). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyka
- Na małych dystansach grzej na całą parę i celuj w głowę. Zwykle skończy się to śmiercią nawet opancerzonego przeciwnika.
- Na średnich dystansach grzej na całą parę i celuj w brzuch lub strzelaj seriami i celuj w głowę. Przy odrobinie szczęścia można trafić w głowę.
- Na dużych dystansach kucaj i strzelaj pojedynczo. Jednak najlepiej się nieco przybliżyć, chyba że walczysz z wrogiem także posiadającym pistolet maszynowy.
- Dzięki szybkostrzelności broń jest idealna na grzanie na całą parę.
Antytaktyka
- Używaj karabinów snajperskich lub innych broni dużego zasięgu.
- Używaj broni na małe odległości np. P90 czy strzelb.
- Używaj automatycznej broni dużego kalibru typu AK-47 lub M4A1.
Osiągnięcia
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
K&M Sub-Machine Gun Expert | Zabij 1000 przeciwników używając K&M Sub-Machine Gun |
Ciekawostki
- Animacja przeładowania MP5 jest niepoprawna. Właściwe przeładowanie MP5 polega na otwarciu zamka poprzez pociągnięcie suwadła do siebie, wymianie magazynka i zamknięciu zamka. W grze po prostu gracz wymienia magazynek i otwiera, a potem zamyka zamek. Choć nie spowoduje to uszkodzenia broni, to łatwiej jest wymieniać magazynek przy zamku otwartym. Taki styl przeładowywania można zaobserwować w innych grach np. Call of Duty.
- W CS 1.6 i CS:CZ okienko wyrzutu łusek jest po tej samej stronie, co suwadło, ale w rzeczywistości są po różnych stronach. Podobne zastrzeżenia można wysunąć do wielu innych broni w Counter-Strike.
- Alternatywny strzał MP5 w Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes powoduje włączenie latarki.
- W CS:S MP5 jest jedną z kilku broni, w których okienko wyrzutu łusek jest tam, gdzie powinno.
- Natomiast w CS 1.6 i CS:CZ MP5 jest jedną z wielu broni, w których okienko wyrzutu łusek jest nie tam, gdzie powinno.
- Pliki gry określają tą broń jako mp5 (Counter-Strike i Counter-Strike: Condition Zero) i mp5navy (Counter-Strike: Source).