Half-Life
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 24: | Linia 24: | ||
* [[Glock 17]] | * [[Glock 17]] | ||
* [[.357 Magnum]] | * [[.357 Magnum]] | ||
− | * [[Strzelba SPAS | + | * [[Strzelba SPAS 12]] |
* pistolet maszynowy [[MP5]] | * pistolet maszynowy [[MP5]] | ||
* [[kusza]] | * [[kusza]] |
Wersja z 09:24, 11 lip 2009
Half-Life (oznaczany również skrótem HL)- gra komputerowa stworzona przez studio Valve Software, wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19 Listopada 1998 roku.
Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze Quake.
Nazwa gry znaczy dosłownie "okres połowicznego rozpadu" [1], ale jest też swoistą grą słów: half (ang. połowa) i life (życie), w wolnym tłumaczeniu - "Półżywy".
Spis treści |
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać [[Gordon
Freeman|Gordona Freemana]], młodego doktora nauk ścisłych. Podczas nowo przeprowadzanego eksperymentu dochodzi do
niekontrolowanego powstania tzw. Rezonansu kaskadowego, w wyniku którego na Ziemię przedostają się, bez żadnej
kontroli, stworzenia z innych wymiarów, w tym z Xen. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego
ośrodka.
Bronie
W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.
- łom
- Glock 17
- .357 Magnum
- Strzelba SPAS 12
- pistolet maszynowy MP5
- kusza
- RPG
- granat
- mina laserowa
- bomba zdalna
- Tau Cannon/Gauss Gun
- Hivehand
- Gluon gun
- Snark
Przeciwnicy
W grze występują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.
Przeciwnicy
Przeciwników można podzielić na trzy rodzaje:
- ludzi:
- żołnierze HECU
- zabójczynie
- obcy:
- headcraby,
- Vortiguanty (Alien Slave),
- houd-eye,
- bullsquid,
- barnacle,
- Alien Controller,
- Alien Grunt,
- Ichthyosaur,
- Tentacle,
- Gonarch,
- Gargantua
- zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby
Sojusznicy
- ochrona kompleksu Black Mesa
- personel naukowy
Wydania
Proces powstawania
Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.
Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life
Half-Life w popkulturze
- W grze komputerowej Bioshock, na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.
Linki
- ↑ Jest to nawiązanie do fizycznego zjawiska, rozpadu nietrwałych obiektów lub stanów w czasie, patrz Wikipedia
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |