Skórki
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Stan zewnętrzny) |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | ''' | + | '''Skórki''' (ang. ''skins'') – przedmioty występujące w [[Counter-Strike: Global Offensive]], dodane w aktualizacji Arms Deal. To bronie z różnymi teksturami, w które można się wyposażyć z menu ekwipunku. Skórki są zmianą czysto kosmetyczną, nie wpływają w żaden sposób na statystyki broni, choć można je wykorzystać jako małą przewagę taktyczną, gdyż mogą idealnie zlać się z tłem. Valve przygotowało nawet [http://blog.counter-strike.net/workshop/finishes samouczek] wyjaśniający podstawy tworzenia takich skórek. |
− | + | Skórki można zdobyć w następujący sposób: | |
− | #Są one losowo zrzucane podczas gry na | + | # Są one losowo zrzucane podczas gry na serwerach spełniające określone warunki. |
− | #Poprzez otwieranie specjalnych skrzyń wcześniej zakupionym kluczem. | + | # Poprzez otwieranie specjalnych skrzyń wcześniej zakupionym kluczem. |
− | #Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany | + | # Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany. |
− | + | ||
− | ==Jakość | + | Niektóre skórki zawierają także urządzenie zwane [[StatTrak™]], czyli licznik wyświetlający aktualną liczbę zabójstw dokonaną daną bronią przez jej właściciela. Przytrzymanie klawisza {{klawisz|F}} (domyślnie) pozwoli graczowi „zbadać” broń, dając przy tym lepszy widok na licznik StatTrak™. Liczba zabójstw jest również wyświetlana w prawym, dolnym rogu ekranu, obok licznika amunicji. |
− | + | ||
+ | == Jakość == | ||
+ | Skórki są sklasyfikowane według tzw. jakości, która oznacza rzadkość i wartość przedmiotu. | ||
*<span style="color:rgb(175,175,175);">Biały (powszechny) - ''Konsumencka jakość''</span> | *<span style="color:rgb(175,175,175);">Biały (powszechny) - ''Konsumencka jakość''</span> | ||
*<span style="color:rgb(100,150,225);">Jasny niebieski (niecodzienny) - ''Przemysłowa jakość''</span> | *<span style="color:rgb(100,150,225);">Jasny niebieski (niecodzienny) - ''Przemysłowa jakość''</span> | ||
Linia 19: | Linia 20: | ||
*<span style="color:rgb(136,106,8);">Jasny brąz (nieśmiertelny) - ''Kontrabanda (wycofany)''</span> | *<span style="color:rgb(136,106,8);">Jasny brąz (nieśmiertelny) - ''Kontrabanda (wycofany)''</span> | ||
− | Na rynku i w ekwipunku, wszystkie | + | Na rynku i w ekwipunku, wszystkie skórki mają białą obwódkę, noże mają taką obwódkę <span style="color:rgb(136,71,255);">fioletową</span>, bronie ze StatTrakiem <span style="color:rgb(207,106,50);">pomarańczową</span>, pamiątki <span style="color:rgb(202,171,5);">żółtą</span>, a prototypowe skórki własnej produkcji mają obwódkę <span style="color:rgb(112,176,74);">zieloną</span>. |
− | ==Stan zewnętrzny== | + | == Stan zewnętrzny == |
− | Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy | + | Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy skórka „dropi” pod koniec meczu, wypada ze skrzynki lub jest pozyskany z kontraktu. Stan zewnętrzny symuluje losowe zużycie skórki i jest określony, gdy jest ona pozyskana. Im gorszy jest stan zewnętrzny skórki, tym więcej zadrapań się na niej znajduje. |
− | + | Stan zewnętrzny skina nigdy nie ulega pogorszeniu z upływem czasu i nie można go zmienić w żaden inny sposób. | |
Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego): | Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego): | ||
− | # Fabrycznie nowa | + | # Fabrycznie nowa (ang. ''Factory New''), |
− | # Lekko używana | + | # Lekko używana (ang. ''Minimal Wear''), |
− | # Przetestowana w boju | + | # Przetestowana w boju (ang. ''Field-Tested''), |
− | # Ślady używania | + | # Ślady używania (ang. ''Well-Worn''), |
− | # Zaprawiona w walkach | + | # Zaprawiona w walkach (ang. ''Battle-Scarred''). |
− | ==Dostępność== | + | == Dostępność == |
− | Seria losowo wypadających | + | Seria losowo wypadających skórek nie jest zależna od aktualnie rozgrywanej mapy. Przykładowo, granie na mapie [[Train]] nie zagwarantuje otrzymania skórki z kolekcji Train. |
Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości. | Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości. |
Aktualna wersja na dzień 07:15, 9 sie 2015
Skórki (ang. skins) – przedmioty występujące w Counter-Strike: Global Offensive, dodane w aktualizacji Arms Deal. To bronie z różnymi teksturami, w które można się wyposażyć z menu ekwipunku. Skórki są zmianą czysto kosmetyczną, nie wpływają w żaden sposób na statystyki broni, choć można je wykorzystać jako małą przewagę taktyczną, gdyż mogą idealnie zlać się z tłem. Valve przygotowało nawet samouczek wyjaśniający podstawy tworzenia takich skórek.
Skórki można zdobyć w następujący sposób:
- Są one losowo zrzucane podczas gry na serwerach spełniające określone warunki.
- Poprzez otwieranie specjalnych skrzyń wcześniej zakupionym kluczem.
- Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany.
Niektóre skórki zawierają także urządzenie zwane StatTrak™, czyli licznik wyświetlający aktualną liczbę zabójstw dokonaną daną bronią przez jej właściciela. Przytrzymanie klawisza F (domyślnie) pozwoli graczowi „zbadać” broń, dając przy tym lepszy widok na licznik StatTrak™. Liczba zabójstw jest również wyświetlana w prawym, dolnym rogu ekranu, obok licznika amunicji.
[edytuj] Jakość
Skórki są sklasyfikowane według tzw. jakości, która oznacza rzadkość i wartość przedmiotu.
- Biały (powszechny) - Konsumencka jakość
- Jasny niebieski (niecodzienny) - Przemysłowa jakość
- Niebieski (rzadki) - Wojskowa jakość
- Fioletowy (mityczny) - Zakazany
- Różowofioletowy (legendarny) - Poufny
- Czerwony (antyczny) - Tajny
- Złoty (niezmiernie rzadki) - ★ tylko dla noży
- Jasny brąz (nieśmiertelny) - Kontrabanda (wycofany)
Na rynku i w ekwipunku, wszystkie skórki mają białą obwódkę, noże mają taką obwódkę fioletową, bronie ze StatTrakiem pomarańczową, pamiątki żółtą, a prototypowe skórki własnej produkcji mają obwódkę zieloną.
[edytuj] Stan zewnętrzny
Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy skórka „dropi” pod koniec meczu, wypada ze skrzynki lub jest pozyskany z kontraktu. Stan zewnętrzny symuluje losowe zużycie skórki i jest określony, gdy jest ona pozyskana. Im gorszy jest stan zewnętrzny skórki, tym więcej zadrapań się na niej znajduje.
Stan zewnętrzny skina nigdy nie ulega pogorszeniu z upływem czasu i nie można go zmienić w żaden inny sposób.
Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego):
- Fabrycznie nowa (ang. Factory New),
- Lekko używana (ang. Minimal Wear),
- Przetestowana w boju (ang. Field-Tested),
- Ślady używania (ang. Well-Worn),
- Zaprawiona w walkach (ang. Battle-Scarred).
[edytuj] Dostępność
Seria losowo wypadających skórek nie jest zależna od aktualnie rozgrywanej mapy. Przykładowo, granie na mapie Train nie zagwarantuje otrzymania skórki z kolekcji Train.
Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości.