Skórki

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Stan zewnętrzny)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 7: Linia 7:
 
# Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany.
 
# Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany.
  
Niektóre skórki zawierają także urządzenie zwane [[StatTrak™]], czyli licznik wyświetlający aktualną liczbę zabójstw dokonaną daną bronią przez jej właściciela. Przytrzymanie klawisza '''[F]''' (domyślnie) pozwoli graczowi „zbadać” broń, dając przy tym lepszy widok na licznik StatTrak™. Liczba zabójstw jest również wyświetlana w prawym, dolnym rogu ekranu, obok licznika amunicji.
+
Niektóre skórki zawierają także urządzenie zwane [[StatTrak™]], czyli licznik wyświetlający aktualną liczbę zabójstw dokonaną daną bronią przez jej właściciela. Przytrzymanie klawisza {{klawisz|F}} (domyślnie) pozwoli graczowi „zbadać” broń, dając przy tym lepszy widok na licznik StatTrak™. Liczba zabójstw jest również wyświetlana w prawym, dolnym rogu ekranu, obok licznika amunicji.
  
 
== Jakość ==
 
== Jakość ==
Linia 23: Linia 23:
  
 
== Stan zewnętrzny ==
 
== Stan zewnętrzny ==
Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy skórka "dropi" pod koniec meczu, wypada ze skrzynki lub jest pozyskany z kontraktu. Stan zewnętrzny symuluje losowe zużycie skina i jest określony, gdy skórka jest pozyskana.
+
Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy skórka „dropi” pod koniec meczu, wypada ze skrzynki lub jest pozyskany z kontraktu. Stan zewnętrzny symuluje losowe zużycie skórki i jest określony, gdy jest ona pozyskana. Im gorszy jest stan zewnętrzny skórki, tym więcej zadrapań się na niej znajduje.
  
Stan zewnętrzy skina nigdy nie ulega pogorszeniu z upływem czasu i nie można go zmienić w żaden inny sposób.
+
Stan zewnętrzny skina nigdy nie ulega pogorszeniu z upływem czasu i nie można go zmienić w żaden inny sposób.
  
 
Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego):
 
Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego):
# Fabrycznie nowa (FN) (ang. ''Factory New'')
+
# Fabrycznie nowa (ang. ''Factory New''),
# Lekko używana (MW) (ang. ''Minimal Wear'')
+
# Lekko używana (ang. ''Minimal Wear''),
# Przetestowana w boju (FT) (ang. ''Field-Tested'')
+
# Przetestowana w boju (ang. ''Field-Tested''),
# Ślady używania (WW) (ang. ''Well-Worn'')
+
# Ślady używania (ang. ''Well-Worn''),
# Zaprawiona w walkach (BS) (ang. ''Battle-Scarred'')
+
# Zaprawiona w walkach (ang. ''Battle-Scarred'').
  
 
== Dostępność ==
 
== Dostępność ==
Seria losowo wypadających skórek nie jest zależna od aktualnie rozgrywanej mapy. Przykładowo, granie na mapie [[Train]] nie zagwarantuje otrzymania dkórki z kolekcji Train.
+
Seria losowo wypadających skórek nie jest zależna od aktualnie rozgrywanej mapy. Przykładowo, granie na mapie [[Train]] nie zagwarantuje otrzymania skórki z kolekcji Train.
  
 
Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości.
 
Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości.

Aktualna wersja na dzień 07:15, 9 sie 2015

Skórki (ang. skins) – przedmioty występujące w Counter-Strike: Global Offensive, dodane w aktualizacji Arms Deal. To bronie z różnymi teksturami, w które można się wyposażyć z menu ekwipunku. Skórki są zmianą czysto kosmetyczną, nie wpływają w żaden sposób na statystyki broni, choć można je wykorzystać jako małą przewagę taktyczną, gdyż mogą idealnie zlać się z tłem. Valve przygotowało nawet samouczek wyjaśniający podstawy tworzenia takich skórek.

Skórki można zdobyć w następujący sposób:

  1. Są one losowo zrzucane podczas gry na serwerach spełniające określone warunki.
  2. Poprzez otwieranie specjalnych skrzyń wcześniej zakupionym kluczem.
  3. Wymiana z innymi graczami. Kupowanie skinów z rynku również zalicza się do wymiany.

Niektóre skórki zawierają także urządzenie zwane StatTrak™, czyli licznik wyświetlający aktualną liczbę zabójstw dokonaną daną bronią przez jej właściciela. Przytrzymanie klawisza F (domyślnie) pozwoli graczowi „zbadać” broń, dając przy tym lepszy widok na licznik StatTrak™. Liczba zabójstw jest również wyświetlana w prawym, dolnym rogu ekranu, obok licznika amunicji.

[edytuj] Jakość

Skórki są sklasyfikowane według tzw. jakości, która oznacza rzadkość i wartość przedmiotu.

  • Biały (powszechny) - Konsumencka jakość
  • Jasny niebieski (niecodzienny) - Przemysłowa jakość
  • Niebieski (rzadki) - Wojskowa jakość
  • Fioletowy (mityczny) - Zakazany
  • Różowofioletowy (legendarny) - Poufny
  • Czerwony (antyczny) - Tajny
  • Złoty (niezmiernie rzadki) - ★ tylko dla noży
  • Jasny brąz (nieśmiertelny) - Kontrabanda (wycofany)

Na rynku i w ekwipunku, wszystkie skórki mają białą obwódkę, noże mają taką obwódkę fioletową, bronie ze StatTrakiem pomarańczową, pamiątki żółtą, a prototypowe skórki własnej produkcji mają obwódkę zieloną.

[edytuj] Stan zewnętrzny

Stan zewnętrzny broni jest losowo wybierany, kiedy skórka „dropi” pod koniec meczu, wypada ze skrzynki lub jest pozyskany z kontraktu. Stan zewnętrzny symuluje losowe zużycie skórki i jest określony, gdy jest ona pozyskana. Im gorszy jest stan zewnętrzny skórki, tym więcej zadrapań się na niej znajduje.

Stan zewnętrzny skina nigdy nie ulega pogorszeniu z upływem czasu i nie można go zmienić w żaden inny sposób.

Hierarchia stanów zewnętrznych prezentuje się następująco (od najlepszego do najgorszego):

  1. Fabrycznie nowa (ang. Factory New),
  2. Lekko używana (ang. Minimal Wear),
  3. Przetestowana w boju (ang. Field-Tested),
  4. Ślady używania (ang. Well-Worn),
  5. Zaprawiona w walkach (ang. Battle-Scarred).

[edytuj] Dostępność

Seria losowo wypadających skórek nie jest zależna od aktualnie rozgrywanej mapy. Przykładowo, granie na mapie Train nie zagwarantuje otrzymania skórki z kolekcji Train.

Po otwarciu skrzyni z bronią, gracz otrzyma losowo wybraną broń z jej całej zawartości.