Overwatch Elite
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Sposoby walki z tym przeciwnikiem) |
m (→Ciekawostki) |
||
(Nie pokazano 47 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | <ikony>hl2|komb|medalHL</ikony> | ||
+ | <tlo>Overwatch Elite.png</tlo> | ||
{{Istota infobox | {{Istota infobox | ||
|grafika=Combineelite.jpg | |grafika=Combineelite.jpg | ||
− | |okres= | + | |okres=po wojnie siedmiogodzinnej |
|grupa=[[Kombinat]] | |grupa=[[Kombinat]] | ||
− | |pochodzenie= | + | |pochodzenie= Kombinat |
− | |rasa= | + | |rasa=człowiek, hybryda |
|bronie=<span></span> | |bronie=<span></span> | ||
*[[Karabin pulsacyjny]] | *[[Karabin pulsacyjny]] | ||
Linia 12: | Linia 14: | ||
|projektant=[[Ted Backman]] | |projektant=[[Ted Backman]] | ||
|byt=npc_combine_s}} | |byt=npc_combine_s}} | ||
− | + | '''Overwatch Elite''' lub '''Combine Elite''' (ang. ''Elita kombinatu'') to grupa wyselekcjonowanych, najlepiej wyszkolonych i wszechstronnych żołnierzy, którzy wykazali się w walce i wiedzą jak radzić sobie z każdym rodzajem przeciwnika. | |
− | '''Overwatch Elite''' lub '''Combine Elite''' (ang. ''Elita kombinatu'') to grupa wyselekcjonowanych, najlepiej wyszkolonych i wszechstronnych | + | |
== Wygląd i oporządzenie == | == Wygląd i oporządzenie == | ||
− | Członek elitarnej grupy uderzeniowej niemal zawsze wyposażony jest w biały uniform, ze specjalnie skonstruowanym systemem karbowanych osłon balistycznych. Noszą specjalne hełmy ze standardowym radioodbiornikiem, oraz system filtrów, jak również specjalny wizjer, który najprawdopodobniej ułatwia nawigację podczas akcji szturmowych, pod ciągłym ogniem nieprzyjaciela. Dowodem tego jest niezwykła precyzja w poruszaniu się po nieznanym terenie, oraz wysoki współczynnik trafień do wyznaczonego celu. | + | Członek elitarnej grupy uderzeniowej niemal zawsze wyposażony jest w biały uniform (chroniący również przed wysokim promieniowaniem), ze specjalnie skonstruowanym systemem karbowanych osłon balistycznych. Noszą specjalne hełmy ze standardowym radioodbiornikiem, oraz system filtrów, jak również specjalny wizjer, który najprawdopodobniej ułatwia nawigację podczas akcji szturmowych, pod ciągłym ogniem nieprzyjaciela. Dowodem tego jest niezwykła precyzja w poruszaniu się po nieznanym terenie, oraz wysoki współczynnik trafień do wyznaczonego celu. |
Uzbrojeni są w karabin pulsacyjny [[AR2]], którego obsługę opanowali niemal do perfekcji. Mają dostęp do [[Kula energii|alternatywnej amunicji - pojemnika z kulami energii]]. Ubierają wysokie buty taktyczne, które umożliwiają im sprawniejsze poruszanie w trudnym terenie. | Uzbrojeni są w karabin pulsacyjny [[AR2]], którego obsługę opanowali niemal do perfekcji. Mają dostęp do [[Kula energii|alternatywnej amunicji - pojemnika z kulami energii]]. Ubierają wysokie buty taktyczne, które umożliwiają im sprawniejsze poruszanie w trudnym terenie. | ||
Oznaką przynależności do elity, prócz białego kombinezonu, jest znak pękniętej ludzkiej czaszki wkomponowanej w logo kombinatu, [[Plik:Znakelite.png|thumb|right|75px|Znak oddziałów elite z uwidocznionym numerem lokacji C17 ]]która może oznaczać w sposób dosłowny walkę z człowieczeństwem i jego objawianiem, w szczególności opieraniu się najeźdźcy - [[Ruch Oporu|Ruchowi Oporu]]. | Oznaką przynależności do elity, prócz białego kombinezonu, jest znak pękniętej ludzkiej czaszki wkomponowanej w logo kombinatu, [[Plik:Znakelite.png|thumb|right|75px|Znak oddziałów elite z uwidocznionym numerem lokacji C17 ]]która może oznaczać w sposób dosłowny walkę z człowieczeństwem i jego objawianiem, w szczególności opieraniu się najeźdźcy - [[Ruch Oporu|Ruchowi Oporu]]. | ||
Linia 23: | Linia 24: | ||
Elitarne oddziały biorą udział wyłącznie w operacjach o wysokim znaczeniu, takich jak szturm na miejsca ważne taktycznie (najlepszym przykładem jest atak na arktyczną bazę, podczas transmisji od [[Judith Mossman]]) lub też przechwycenie/zgładzenie danej osobistości ([[Gordon Freeman]]). | Elitarne oddziały biorą udział wyłącznie w operacjach o wysokim znaczeniu, takich jak szturm na miejsca ważne taktycznie (najlepszym przykładem jest atak na arktyczną bazę, podczas transmisji od [[Judith Mossman]]) lub też przechwycenie/zgładzenie danej osobistości ([[Gordon Freeman]]). | ||
Są gwardią przyboczną Doktora [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]] w Cytadeli, to oni odpowiadają za próbę przyspieszenia zniszczenia [[Rdzeń Cytadeli|Rdzenia Cytadeli]] (Freeman zdołał opóźnić ich plany).<br /> | Są gwardią przyboczną Doktora [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]] w Cytadeli, to oni odpowiadają za próbę przyspieszenia zniszczenia [[Rdzeń Cytadeli|Rdzenia Cytadeli]] (Freeman zdołał opóźnić ich plany).<br /> | ||
− | Znani są z częstego i skutecznego używania alternatywnego strzału AR2, którym niszczą ciężkie umocnienia, lub grupy przeciwników. W walce wręcz mogą pokonać nawet [[Zombine]], ale preferują zalanie przeciwnika celnym gradem pocisków. Poruszają się pewnie i szybko, co sprawia, że często są skuteczniejsi od synthów typu [[Hunter]]. Elitarni czasem dowodzą grupami zwykłych [[ | + | Znani są z częstego i skutecznego używania alternatywnego strzału AR2, którym niszczą ciężkie umocnienia, lub grupy przeciwników. W walce wręcz mogą pokonać nawet [[Zombine]], ale preferują zalanie przeciwnika celnym gradem pocisków. Poruszają się pewnie i szybko, co sprawia, że często są skuteczniejsi od synthów typu [[Hunter]]. Elitarni czasem dowodzą grupami zwykłych [[Overwatch Soldier]]ów. |
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
− | Po raz pierwszy zauważamy grupę biegnących elitarnych w [[Nova prospect]], podczas przeglądania nagrań z kamer, potem, podczas ucieczki [[Teleporter|teleporterem]] jesteśmy świadkami ich efektownego wtargnięcia do pomieszczenia i zniszczenia ustawionych przez nas [[wieżyczka|wieżyczek]] salwami alternatywnego strzału AR2. Potwierdza to zasadę, że twórcy z [[Valve]] lubią najpierw przygotować gracza do przyszłych potyczek z danym przeciwnikiem wpierw pokazując go i jego zachowanie z możliwie bezpiecznego miejsca, którym w tym wypadku był teleport z uaktywnionym polem, a do czego sami przyznają się w komentarzach umieszczonych w [[Half-Life 2: Episode One|epizodzie pierwszym]] . | + | Po raz pierwszy zauważamy grupę biegnących elitarnych w [[Nova prospect]], podczas przeglądania nagrań z kamer, potem, podczas ucieczki [[Teleporter|teleporterem]] jesteśmy świadkami ich efektownego wtargnięcia do pomieszczenia i zniszczenia ustawionych przez nas [[wieżyczka|wieżyczek]] salwami alternatywnego strzału AR2. Potwierdza to zasadę, że twórcy z [[Valve]] lubią najpierw przygotować gracza do przyszłych potyczek z danym przeciwnikiem wpierw pokazując go i jego zachowanie z możliwie bezpiecznego miejsca, którym w tym wypadku był teleport z uaktywnionym [[pole siłowe|polem]], a do czego sami przyznają się w komentarzach umieszczonych w [[Half-Life 2: Episode One|epizodzie pierwszym]]. |
==Losy w ''Episode Two''== | ==Losy w ''Episode Two''== | ||
− | + | [[Plik:Hl22010042016524402.png|thumb|right|150px|Straż przednia Advisora]] | |
+ | Po zniszczeniu Cytadeli, oddziały elitarne, i tak już nieliczne, zostały rozproszone po terenach naokoło [[City 17]] - [[Peryferie|Peryferiach]]; zajmują się ochroną wykluwających się [[Advisor]]ów (po wyjściu z jaskini w [[Kopalnia Zwycięstwa|Kopalni Zwycięstwa]], po zbliżeniu kamery na most, można zaobserwować ich oddział maszerujący przed maszyną wiozącą kapsułę z Advisorem), ale też małymi atakami na posterunki ruchu oporu (mały oddział zaatakował Gordona podczas zasadzki w [[Zajazd White Forest|zajeździe White Forest]]). | ||
+ | |||
+ | ==Episode Three== | ||
+ | Przyglądając się nagraniu o Borealis można zobaczyć dwóch Elite wchodzących do bunkra przez wyłom w ścianie. Można wnioskować, że w epizodzie trzecim będziemy mieli okazję zmierzyć się z tym przeciwnikiem w większej ilości niż w epizodzie drugim, dowodem jest ogromny priorytet operacji odnalezienia Borealisa, który po zamknięciu super portalu może okazać się jedyną szansą wygranej Kombinatu na Ziemi. | ||
+ | |||
==Sposoby walki z tym przeciwnikiem== | ==Sposoby walki z tym przeciwnikiem== | ||
− | Ponieważ elitarni najczęściej operują w trzy-czteroosobowych grupach sobie podobnych, nie warto oszczędzać na nich amunicji, gdyż nawet na poziomie Easy grupa może sprawić nam problem. Najlepiej wycofać się za zasłonę i lekko wychylając ostrzeliwać | + | Ponieważ elitarni najczęściej operują w trzy-czteroosobowych grupach sobie podobnych, nie warto oszczędzać na nich amunicji, gdyż nawet na poziomie Easy grupa może sprawić nam problem. Najlepiej wycofać się za zasłonę i lekko wychylając ostrzeliwać ich z karabinu AR2 (polecam użycie kuli energii) albo użyć [[Rewolwer .357|rewolweru]] lub też [[Kusza (HL2)|kuszy]], gdyż przeciwnik ten ma mocny pancerz oraz wysoki współczynnik trafień. Unikać jak ognia bliskich kontaktów, gdyż jeden poczęstuje nas kolbą a reszta dobije alternatywnymi pociskami. |
Walka w pomieszczeniach została utrudniona już w Episode One, gdyż twórcy rozplanowali ścieżki, z których mogą skorzystać przeciwnicy, by osłonić się przed pociskami, lub zająć dogodną pozycję do prowadzenia skutecznego ostrzału. | Walka w pomieszczeniach została utrudniona już w Episode One, gdyż twórcy rozplanowali ścieżki, z których mogą skorzystać przeciwnicy, by osłonić się przed pociskami, lub zająć dogodną pozycję do prowadzenia skutecznego ostrzału. | ||
Linia 37: | Linia 43: | ||
*Najprawdopodobniej modyfikacje organizmów elitarnych są daleko bardziej zaawansowane, niż w przypadku zwykłych Overwatch soldiers. | *Najprawdopodobniej modyfikacje organizmów elitarnych są daleko bardziej zaawansowane, niż w przypadku zwykłych Overwatch soldiers. | ||
* Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą [[headcrab]]a, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem. | * Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą [[headcrab]]a, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem. | ||
− | *W ''[[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]]'' [[Plik:Combineshotgunsoldier.jpg|thumb|right|75px|Żołnierz ten specjalizuje się w szybkich szturmach z użyciem strzelby]] można spotkać ciekawą wersję [[Combine Soldier | + | *W ''[[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]]'' [[Plik:Combineshotgunsoldier.jpg|thumb|right|75px|Żołnierz ten specjalizuje się w szybkich szturmach z użyciem strzelby]] można spotkać ciekawą wersję [[Overwatch Shotgunner|Combine Soldier uzbrojonych w strzelby]], szybszych, ze znakiem elity na naramienniku, co jest najprawdopodobniej spowodowane potrzebą ochrony Advisorów i niedostatkiem wyposażenia dla nowych członków Elite. Jest to prowizoryczne oznaczanie wyróżniających się żołnierzy, którzy w normalnych warunkach otrzymaliby biały kombinezon i resztę sprzętu elitarnej grupy. |
− | * Biały kolor ich uniformów sugeruje, że mieli wyróżniać się spośród grupy zwykłych żołnierzy, uświadamiając gracza, że stanowią priorytetowy cel. | + | **'''Druga''' teoria głosi, że jest to specjalny, elitarny oddział przystosowany do walki w taktyce zielonej. |
+ | ***'''Trzecia''' zaś podaje, że jest to żołnierz, który za swoje osiągnięcia został kandydatem do elitarnej grupy. | ||
+ | *Biały kolor ich uniformów sugeruje, że mieli wyróżniać się spośród grupy zwykłych żołnierzy, uświadamiając gracza, że stanowią priorytetowy cel. | ||
* Gracz trafiony kulą energii nie zostaje zdematerializowany, ale trafienie zadaje duże obrażenia, może zepchnąć nas w przepaść oraz zdezorientować. | * Gracz trafiony kulą energii nie zostaje zdematerializowany, ale trafienie zadaje duże obrażenia, może zepchnąć nas w przepaść oraz zdezorientować. | ||
*Elitarni żołnierze są trudniejsi do zlokalizowania ze względu na mniejszą ilość raportów, które wysyłają. | *Elitarni żołnierze są trudniejsi do zlokalizowania ze względu na mniejszą ilość raportów, które wysyłają. | ||
− | * Grając na poziomie trudnym przeciwnicy ci są wstanie przeżyć trafienie z granatnika zamontowanego w [[pistolet maszynowy|pistolecie maszynowym]]. | + | * Grając na poziomie trudnym przeciwnicy ci są wstanie przeżyć trafienie z granatnika zamontowanego w [[pistolet maszynowy (HL2)|pistolecie maszynowym]]. |
− | * Żołnierze potrafią trafić cel czający się za rogiem za pomocą kuli energii, jest to dobrze widoczne w zasadzce w zajeździe White Forest, oraz modyfikacji [[Minerva]]. | + | * Żołnierze potrafią trafić cel czający się za rogiem za pomocą kuli energii, jest to dobrze widoczne w zasadzce w zajeździe White Forest, oraz modyfikacji [[Minerva: Metastasis]]. |
− | * Poprzez swoje umiejętności, zabójczą skuteczność, unikalny wygląd i symbol czaszki przywodzą na myśl | + | * Poprzez swoje umiejętności, zabójczą skuteczność, unikalny wygląd i symbol czaszki przywodzą na myśl niemieckie oddziały SS. |
* Prekursorem tej jednostki był [[Combine Super Soldier]]. | * Prekursorem tej jednostki był [[Combine Super Soldier]]. | ||
* Hełm Combine Elite został przeniesiony z projektu, który nie pojawił się w wersji finalnej [[Half-Life 2]]- [[Combine Assassin]]a | * Hełm Combine Elite został przeniesiony z projektu, który nie pojawił się w wersji finalnej [[Half-Life 2]]- [[Combine Assassin]]a | ||
*Kula wystrzelona przez Overwatch Elite ma duży współczynnik trafienia. | *Kula wystrzelona przez Overwatch Elite ma duży współczynnik trafienia. | ||
− | * Elitarni nie korzystają z [[Granat | + | * Elitarni nie korzystają z [[Granat odłamkowy (HL2)|granatów]]. |
+ | * Podczas rozdziału ''[[„Za Freemanem!”]]'' można napotkać na Overwatch Elite wyposażonego w [[Pistolet maszynowy (HL2)|pistolet maszynowy]], który nie jest standardowym jego wyposażeniem. Jest to niedopatrzenie ze strony twórców, gdyż żołnierz ten co jakiś czas próbuje użyć ataku specjalnego przewdzianego dla AR2. | ||
+ | *Kule energii są wystrzeliwane z częstotliwością jedna na 2 przeładowania podstawowej amunicji AR2. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
+ | Grafika:Elite w ryj.jpg|Pierwszy anty-obywatel w zasięgu! | ||
+ | Grafika:Hl2 2010-05-31 17-49-23-40.jpg|Ogień zaporowy. | ||
+ | Grafika:Hl2 2010-05-31 17-54-07-42.jpg|Śmiercionośna kula. | ||
Grafika:Elite1.JPG|Elitarny żołnierz dowodzi grupą normalnych szturmowców w Cytadeli. | Grafika:Elite1.JPG|Elitarny żołnierz dowodzi grupą normalnych szturmowców w Cytadeli. | ||
Grafika:Elite2.jpg| Samotnie walczący w obronie [[Overwatch Nexus]]. | Grafika:Elite2.jpg| Samotnie walczący w obronie [[Overwatch Nexus]]. | ||
Grafika:Elite3.jpg| Straż Breena na szczycie Cytadeli uważnie bada [[Gravity Gun|dziwną broń]], którą miał przy sobie Freeman. | Grafika:Elite3.jpg| Straż Breena na szczycie Cytadeli uważnie bada [[Gravity Gun|dziwną broń]], którą miał przy sobie Freeman. | ||
+ | Grafika:Hl22010042019255484.png|Elitarny żołnierz w zajeździe. | ||
+ | Grafika:Combine Assassin koncept.jpg|Podobieństwo do Combine Assassina jest bardzo duże. | ||
Grafika:HL2AR2.jpg|Zaawansowany technicznie [[AR2]], którego walory są w pełni wykorzystywane przez białych szturmowców. | Grafika:HL2AR2.jpg|Zaawansowany technicznie [[AR2]], którego walory są w pełni wykorzystywane przez białych szturmowców. | ||
Grafika:Ball.png|[[Kula energii|Kule energii]] są często przez nich wykorzystywane do niszczenia bardziej wymagających przeciwników. | Grafika:Ball.png|[[Kula energii|Kule energii]] są często przez nich wykorzystywane do niszczenia bardziej wymagających przeciwników. | ||
+ | Grafika:Elite1,2.png|Symbol na piersi Elite. | ||
+ | Grafika:Powstanie43.jpg|Fanart przedstawiający żołnierzy w [[C44]] | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | |||
{{KombJednostki}} | {{KombJednostki}} | ||
[[Kategoria:Kombinat]] | [[Kategoria:Kombinat]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Overwatch Elite]] | ||
+ | [[wikipedia:Combine (Half-Life)#Overwatch]] |
Aktualna wersja na dzień 15:27, 25 wrz 2017
Overwatch Elite | |
Okres występowania | po wojnie siedmiogodzinnej |
Przynależność | Kombinat |
Pochodzenie | Kombinat |
Rasa | człowiek, hybryda |
Bronie |
|
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Byt | npc_combine_s |
Overwatch Elite lub Combine Elite (ang. Elita kombinatu) to grupa wyselekcjonowanych, najlepiej wyszkolonych i wszechstronnych żołnierzy, którzy wykazali się w walce i wiedzą jak radzić sobie z każdym rodzajem przeciwnika.
Spis treści |
[edytuj] Wygląd i oporządzenie
Członek elitarnej grupy uderzeniowej niemal zawsze wyposażony jest w biały uniform (chroniący również przed wysokim promieniowaniem), ze specjalnie skonstruowanym systemem karbowanych osłon balistycznych. Noszą specjalne hełmy ze standardowym radioodbiornikiem, oraz system filtrów, jak również specjalny wizjer, który najprawdopodobniej ułatwia nawigację podczas akcji szturmowych, pod ciągłym ogniem nieprzyjaciela. Dowodem tego jest niezwykła precyzja w poruszaniu się po nieznanym terenie, oraz wysoki współczynnik trafień do wyznaczonego celu. Uzbrojeni są w karabin pulsacyjny AR2, którego obsługę opanowali niemal do perfekcji. Mają dostęp do alternatywnej amunicji - pojemnika z kulami energii. Ubierają wysokie buty taktyczne, które umożliwiają im sprawniejsze poruszanie w trudnym terenie.
Oznaką przynależności do elity, prócz białego kombinezonu, jest znak pękniętej ludzkiej czaszki wkomponowanej w logo kombinatu, która może oznaczać w sposób dosłowny walkę z człowieczeństwem i jego objawianiem, w szczególności opieraniu się najeźdźcy - Ruchowi Oporu.[edytuj] Zachowanie
Elitarne oddziały biorą udział wyłącznie w operacjach o wysokim znaczeniu, takich jak szturm na miejsca ważne taktycznie (najlepszym przykładem jest atak na arktyczną bazę, podczas transmisji od Judith Mossman) lub też przechwycenie/zgładzenie danej osobistości (Gordon Freeman).
Są gwardią przyboczną Doktora Wallace'a Breena w Cytadeli, to oni odpowiadają za próbę przyspieszenia zniszczenia Rdzenia Cytadeli (Freeman zdołał opóźnić ich plany).
Znani są z częstego i skutecznego używania alternatywnego strzału AR2, którym niszczą ciężkie umocnienia, lub grupy przeciwników. W walce wręcz mogą pokonać nawet Zombine, ale preferują zalanie przeciwnika celnym gradem pocisków. Poruszają się pewnie i szybko, co sprawia, że często są skuteczniejsi od synthów typu Hunter. Elitarni czasem dowodzą grupami zwykłych Overwatch Soldierów.
[edytuj] Spostrzeżenia
Po raz pierwszy zauważamy grupę biegnących elitarnych w Nova prospect, podczas przeglądania nagrań z kamer, potem, podczas ucieczki teleporterem jesteśmy świadkami ich efektownego wtargnięcia do pomieszczenia i zniszczenia ustawionych przez nas wieżyczek salwami alternatywnego strzału AR2. Potwierdza to zasadę, że twórcy z Valve lubią najpierw przygotować gracza do przyszłych potyczek z danym przeciwnikiem wpierw pokazując go i jego zachowanie z możliwie bezpiecznego miejsca, którym w tym wypadku był teleport z uaktywnionym polem, a do czego sami przyznają się w komentarzach umieszczonych w epizodzie pierwszym.
[edytuj] Losy w Episode Two
Po zniszczeniu Cytadeli, oddziały elitarne, i tak już nieliczne, zostały rozproszone po terenach naokoło City 17 - Peryferiach; zajmują się ochroną wykluwających się Advisorów (po wyjściu z jaskini w Kopalni Zwycięstwa, po zbliżeniu kamery na most, można zaobserwować ich oddział maszerujący przed maszyną wiozącą kapsułę z Advisorem), ale też małymi atakami na posterunki ruchu oporu (mały oddział zaatakował Gordona podczas zasadzki w zajeździe White Forest).
[edytuj] Episode Three
Przyglądając się nagraniu o Borealis można zobaczyć dwóch Elite wchodzących do bunkra przez wyłom w ścianie. Można wnioskować, że w epizodzie trzecim będziemy mieli okazję zmierzyć się z tym przeciwnikiem w większej ilości niż w epizodzie drugim, dowodem jest ogromny priorytet operacji odnalezienia Borealisa, który po zamknięciu super portalu może okazać się jedyną szansą wygranej Kombinatu na Ziemi.
[edytuj] Sposoby walki z tym przeciwnikiem
Ponieważ elitarni najczęściej operują w trzy-czteroosobowych grupach sobie podobnych, nie warto oszczędzać na nich amunicji, gdyż nawet na poziomie Easy grupa może sprawić nam problem. Najlepiej wycofać się za zasłonę i lekko wychylając ostrzeliwać ich z karabinu AR2 (polecam użycie kuli energii) albo użyć rewolweru lub też kuszy, gdyż przeciwnik ten ma mocny pancerz oraz wysoki współczynnik trafień. Unikać jak ognia bliskich kontaktów, gdyż jeden poczęstuje nas kolbą a reszta dobije alternatywnymi pociskami. Walka w pomieszczeniach została utrudniona już w Episode One, gdyż twórcy rozplanowali ścieżki, z których mogą skorzystać przeciwnicy, by osłonić się przed pociskami, lub zająć dogodną pozycję do prowadzenia skutecznego ostrzału.
[edytuj] Ciekawostki
- Najprawdopodobniej modyfikacje organizmów elitarnych są daleko bardziej zaawansowane, niż w przypadku zwykłych Overwatch soldiers.
- Jak na razie nie spotkano się z zainfekowanym Combine Elite, najprawdopodobniej są oni zbyt dobrze wyszkoleni, by stać się ofiarą headcraba, lub też ich kombinezon ochronny posiada system zabezpieczający przed zainfekowaniem.
- W Episode Two można spotkać ciekawą wersję Combine Soldier uzbrojonych w strzelby, szybszych, ze znakiem elity na naramienniku, co jest najprawdopodobniej spowodowane potrzebą ochrony Advisorów i niedostatkiem wyposażenia dla nowych członków Elite. Jest to prowizoryczne oznaczanie wyróżniających się żołnierzy, którzy w normalnych warunkach otrzymaliby biały kombinezon i resztę sprzętu elitarnej grupy.
- Druga teoria głosi, że jest to specjalny, elitarny oddział przystosowany do walki w taktyce zielonej.
- Trzecia zaś podaje, że jest to żołnierz, który za swoje osiągnięcia został kandydatem do elitarnej grupy.
- Druga teoria głosi, że jest to specjalny, elitarny oddział przystosowany do walki w taktyce zielonej.
- Biały kolor ich uniformów sugeruje, że mieli wyróżniać się spośród grupy zwykłych żołnierzy, uświadamiając gracza, że stanowią priorytetowy cel.
- Gracz trafiony kulą energii nie zostaje zdematerializowany, ale trafienie zadaje duże obrażenia, może zepchnąć nas w przepaść oraz zdezorientować.
- Elitarni żołnierze są trudniejsi do zlokalizowania ze względu na mniejszą ilość raportów, które wysyłają.
- Grając na poziomie trudnym przeciwnicy ci są wstanie przeżyć trafienie z granatnika zamontowanego w pistolecie maszynowym.
- Żołnierze potrafią trafić cel czający się za rogiem za pomocą kuli energii, jest to dobrze widoczne w zasadzce w zajeździe White Forest, oraz modyfikacji Minerva: Metastasis.
- Poprzez swoje umiejętności, zabójczą skuteczność, unikalny wygląd i symbol czaszki przywodzą na myśl niemieckie oddziały SS.
- Prekursorem tej jednostki był Combine Super Soldier.
- Hełm Combine Elite został przeniesiony z projektu, który nie pojawił się w wersji finalnej Half-Life 2- Combine Assassina
- Kula wystrzelona przez Overwatch Elite ma duży współczynnik trafienia.
- Elitarni nie korzystają z granatów.
- Podczas rozdziału „Za Freemanem!” można napotkać na Overwatch Elite wyposażonego w pistolet maszynowy, który nie jest standardowym jego wyposażeniem. Jest to niedopatrzenie ze strony twórców, gdyż żołnierz ten co jakiś czas próbuje użyć ataku specjalnego przewdzianego dla AR2.
- Kule energii są wystrzeliwane z częstotliwością jedna na 2 przeładowania podstawowej amunicji AR2.
[edytuj] Galeria
Samotnie walczący w obronie Overwatch Nexus.
Straż Breena na szczycie Cytadeli uważnie bada dziwną broń, którą miał przy sobie Freeman.
Zaawansowany technicznie AR2, którego walory są w pełni wykorzystywane przez białych szturmowców.
Kule energii są często przez nich wykorzystywane do niszczenia bardziej wymagających przeciwników.
Fanart przedstawiający żołnierzy w C44
Humanoidalne |
Civil Protection · Overwatch Soldier · Overwatch Shotgunner · Overwatch Sniper · Overwatch Elite · Stalker |
||||
Advisor Pod · Crab Synth · Combine Dropship · Combine Gunship · Hunter · Mortar Synth · Shield Scanner · Strider |
|||||
Wycięte |
|