Wieżyczka rakietowa
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
m (Świeże oko-parę zmian.) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
{{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}} | {{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}} | ||
− | '''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science'''(ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') jest statyczną platformą strzelającą rakietami, który jest oparta na rdzeniach osobowości i używana w [[Aperture Science Enrichment Center]]. | + | '''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science'''(ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') jest statyczną platformą strzelającą rakietami, który jest oparta na rdzeniach osobowości i używana w [[Aperture Science Enrichment Center]]. |
Najwyraźniej była używana w obrębie obiektu jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej [[Chell]] nisczy [[GLaDOS]] pod koniec gry [[Portal]]. | Najwyraźniej była używana w obrębie obiektu jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej [[Chell]] nisczy [[GLaDOS]] pod koniec gry [[Portal]]. | ||
==Wygląd== | ==Wygląd== | ||
[[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]] | [[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]] | ||
− | Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami(Podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. | + | Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami(Podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. |
− | Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego(bezczynność),przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety. | + | Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego(bezczynność),przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety. |
− | Działka są albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz ponieważ nie mogą być zniszczone przez [[Chell]]. Na przykład jeśli postawimy portal przed i za wieżyczką, a ona odpali w siebie rakietę ta, bez zadawania żadnych uszkodzeń ,po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni. | + | Działka są albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz ponieważ nie mogą być zniszczone przez [[Chell]]. Na przykład jeśli postawimy portal przed i za wieżyczką, a ona odpali w siebie rakietę ta, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni. |
==Lokacje== | ==Lokacje== | ||
[[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]] | [[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]] | ||
Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy w trakcie trwania gry [[Portal]]. | Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy w trakcie trwania gry [[Portal]]. | ||
− | Raz w opuszczonych biurach [[Aperture Science]],aktywowane małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z [[GLaDOS]],gdzie wykorzystane przez [[Chell]] pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości. | + | Raz w opuszczonych biurach [[Aperture Science]], aktywowane małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z [[GLaDOS]],gdzie wykorzystane przez [[Chell]] pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
[[Plik:Rocket_Sentry_rocket.jpg|200px|thumb|left|Rakieta Wieżyczki]] | [[Plik:Rocket_Sentry_rocket.jpg|200px|thumb|left|Rakieta Wieżyczki]] | ||
− | Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów,po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do nisczenia przeszkód na drodze naszej postaci takich jak okna,rury sieci przesyłowej czy w końcu zniszczenia [[GLaDOS]]. | + | Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do nisczenia przeszkód na drodze naszej postaci takich jak okna,rury sieci przesyłowej czy w końcu zniszczenia [[GLaDOS]]. |
− | Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza,aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy. | + | Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy. |
==Za Kulisami== | ==Za Kulisami== | ||
− | Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami.Twórcy zamienili laser na szkło ponieważ zniszczenie szkła przez rakietę było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu za nudne. | + | Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na szkło ponieważ zniszczenie szkła przez rakietę było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu za nudne. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | [[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka | + | [[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka rakietowa]] |
* Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje ze miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą. | * Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje ze miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą. | ||
− | * Pierwotnie wieżyczka ,tak jak normalna [[ | + | * Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna [[wieżyczka strażnicza]], miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania. |
− | * [[Wieżyczka | + | * [[Wieżyczka strażnicza]] strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania. |
* Działko nie strzela w kierunku innych NPC. | * Działko nie strzela w kierunku innych NPC. | ||
− | * Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta | + | * Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta. |
{{Technologie}} | {{Technologie}} | ||
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]] | [[Kategoria:Technologia Aperture Science]] |
Wersja z 09:31, 15 sie 2011
Wieżyczka rakietowa | |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | Broń |
Używane przez | GLaDOS |
Bronie | Wyrzutnia Rakiet |
Informacje Techniczne | |
Byt | npc_rocket_turret |
"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."
Wieżyczka Rakietowa Aperture Science(ang. Aperture Science Rocket Sentry) jest statyczną platformą strzelającą rakietami, który jest oparta na rdzeniach osobowości i używana w Aperture Science Enrichment Center. Najwyraźniej była używana w obrębie obiektu jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej Chell nisczy GLaDOS pod koniec gry Portal.
Spis treści |
Wygląd
Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami(Podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego(bezczynność),przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety. Działka są albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz ponieważ nie mogą być zniszczone przez Chell. Na przykład jeśli postawimy portal przed i za wieżyczką, a ona odpali w siebie rakietę ta, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni.
Lokacje
Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy w trakcie trwania gry Portal. Raz w opuszczonych biurach Aperture Science, aktywowane małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z GLaDOS,gdzie wykorzystane przez Chell pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości.
Taktyka
Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do nisczenia przeszkód na drodze naszej postaci takich jak okna,rury sieci przesyłowej czy w końcu zniszczenia GLaDOS. Większość trafień jest dla Chell zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy.
Za Kulisami
Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na szkło ponieważ zniszczenie szkła przez rakietę było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu za nudne.
Ciekawostki
- Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje ze miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą.
- Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna wieżyczka strażnicza, miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania.
- Wieżyczka strażnicza strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania.
- Działko nie strzela w kierunku innych NPC.
- Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta.