Arctic Warfare Super Magnum

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(przebudowa artykułu, korektę i część skrinów zrobił kolega)
m
Linia 31: Linia 31:
 
'''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum)  to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
 
'''Magnum Sniper Rifle''', popularnie nazywana '''AWP''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''P'''olice), '''AWM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''M'''agnum), '''AWSM''' ('''A'''rctic '''W'''arfare '''S'''uper '''M'''agnum)  to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
  
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum tylko .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
+
Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum, lecz .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Linia 78: Linia 78:
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Plusminus
 
{{Plusminus
|zalety=*Ogromne obrażenia(w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
+
|zalety=*Ogromne obrażenia (w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
 
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
 
*Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
 
*Duża celność na długich dystansach
 
*Duża celność na długich dystansach
 
*Przyzwoity czas przeładowania
 
*Przyzwoity czas przeładowania
|wady=*Anihilacja grupki przeciwników może sprawić problem
+
|wady=*Nie tak efektywny przy dużej przewadze liczebnej wroga
*Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność nawet od [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a)
+
*Karabin powtarzalny, w dodatku z niższą szybkostrzelnością nawet od [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a
 
*Duża waga
 
*Duża waga
 
*Wysoka cena
 
*Wysoka cena
Linia 95: Linia 95:
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
 
*W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
 
*W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
*Na niektórych mapach(na przykład [[Aztec]]) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
+
*Na niektórych mapach(na przykład [[Aztec]]) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać ok. 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
 
*Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
 
*Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
 
*[[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]] dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
 
*[[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]] dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
Linia 109: Linia 109:
 
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
 
Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.
 
===Zmniejszenie mocy===
 
===Zmniejszenie mocy===
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
+
AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animację przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.
 
===Dedykowane mapy===
 
===Dedykowane mapy===
AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się zdala od siebie, a jedynymi dostępnymi brońmi jest wspomniane AWP, pistolet i [[nóż]]. Na mapach tych można zabijać lub zostać zabitym, rundy na takich mapach nie trwają długo. Te mapy nie są oficjalnymi, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Mapy takie mają przedrostek ''awp_'' i są dostępne dla każdej wersji CS'a.
+
AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się z dala od siebie, a jedynymi dostępnymi broniami są wspomniane AWP oraz startowy zestaw pistolet + [[nóż]]. Zazwyczaj mapy te zawierają się w idei ''team deathmatchu'', a rundy nie trwają zbyt długo. Te mapy nie są oficjalnymi mapami gry, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Posiadają one przedrostek ''awp_'' i są dostępne dla każdej wersji CS'a.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
Linia 202: Linia 202:
 
[[Plik:Scout.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
 
[[Plik:Scout.png|right|250px|link=Scout (Counter-Strike)]]
 
===Na korzyść===
 
===Na korzyść===
*Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała, z wyjątkiem nóg)
+
*Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała)
*Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma 100% celność zarówno przy strzelaniu w pozycji stojącej czy klęczącej, a Scout jest w 100% precyzyjny tylko przy strzelaniu na kucaka)
+
*Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma idealną celność w każdej pozycji, zaś Scout tylko przy strzelaniu z pozycji przykucniętej)
 
===Neutralne===
 
===Neutralne===
 
*Obie bronie to powtarzalne snajperki
 
*Obie bronie to powtarzalne snajperki
Linia 209: Linia 209:
 
*Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne
 
*Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne
 
===Na niekorzyść===
 
===Na niekorzyść===
*Minimalnie mniejsza szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
+
*Minimalnie niższa szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
 
*Niecelny przy strzałach z biodra
 
*Niecelny przy strzałach z biodra
*Wysoka cena ($4750 vs $2750)
+
*Znacznie wyższa cena
 
*Cięższy
 
*Cięższy
 
*Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)
 
*Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)

Wersja z 12:54, 27 lip 2014

Arctic Warfare Super Magnum
Awinfo.png
Inna nazwa

  • AWM
  • AWSM
  • AWP
Cena $4750
Pochodzenie Wielka Brytania
Używane przez

Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia bardzo duże
Magazynek 10
Tryby ognia powtarzalny
Amunicja .338 Lapua Magnum
Szybko-
strzelność
ok. 41 strz./min.
Masa broni
załadowanej
6 kg
Masa pocisku 16.2 gramy
Prędkość wylotowa 3000 stóp/sek.
Energia 7000 dżuli
Czas przeładowania

Broń wysokiego ryzyka i wysokich zysków; okryty niesławą AWP to rozpoznawalny karabin snajperski dzięki charakterystycznej polityce - jeden strzał, jeden trup.

Opis z ekwipunku

Magnum Sniper Rifle, popularnie nazywana AWP (Arctic Warfare Police), AWM (Arctic Warfare Magnum), AWSM (Arctic Warfare Super Magnum) to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie jest zasilany nabojem .338 Lapua Magnum, lecz .243/.308 Winchester (7.62 NATO), dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.

Spis treści

Ogólnie

AWSM to bardzo potężna snajperka dostępna dla obu drużyn. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie dzięki olbrzymiej mocy obalającej zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.

Właściwości

Wartości dla wszystkich gier Counter-Strike.

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 460 448
Klatka pier., ramię 115 112
Brzuch 143 140
Noga 86 86
Czerwony kolor oznacza śmiertelny cios.

AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek., dla CS:GO 200 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Ogromne obrażenia (w wielu przypadkach wystarczy jeden strzał, by zabić)
  • Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
  • Duża celność na długich dystansach
  • Przyzwoity czas przeładowania
  • Nie tak efektywny przy dużej przewadze liczebnej wroga
  • Karabin powtarzalny, w dodatku z niższą szybkostrzelnością nawet od Scouta
  • Duża waga
  • Wysoka cena
  • Bardzo głośny i charakterystyczny dźwięk strzału
  • Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia
  • Przez dużą penetrację pocisków nietrudno zranić przez przypadek członka swojej drużyny
  • W CS:GO niskie wynagrodzenie za zabicie przeciwnika (100$ za zabójstwo w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym zamiast 300$)

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
  • Na niektórych mapach(na przykład Aztec) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać ok. 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
  • Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
  • Desert Eagle dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
  • W trybie Zabójstwo nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić VIP’a 1-2 strzałami.

Antytaktyki

  • Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
  • W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
  • Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą M4A1 lub AK-47, choć jest to dosyć ryzykowne.
  • Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.

Kontrowersje i historia

Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Przeciwnicy tej broni twierdzą również, że gdy na serwerze znajdzie się osoba która jest bardzo doświadczona w obsługiwaniu się tą snajperką, to inni gracze z reguły nie mają żadnych szans w starciu z taką osobą. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.

Zmniejszenie mocy

AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animację przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.

Dedykowane mapy

AWP dzięki swojej popularności doczekał się map poświęconych właśnie tej broni. Takie mapy są zazwyczaj obszerne, z dużą lub małą ilością osłon. Drużyny odradzają się z dala od siebie, a jedynymi dostępnymi broniami są wspomniane AWP oraz startowy zestaw pistolet + nóż. Zazwyczaj mapy te zawierają się w idei team deathmatchu, a rundy nie trwają zbyt długo. Te mapy nie są oficjalnymi mapami gry, ale są świetnym miejscem do nauczenia się strzelania z tej snajperki. Posiadają one przedrostek awp_ i są dostępne dla każdej wersji CS'a.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Obrazek Nazwa obecna Opis
Magnumsniperrifleexpert.jpg Magnum Sniper Rifle Expert Zabij 1000 przeciwników używając Magnum Sniper Rifle
Snipehunter.jpg Snipe Hunter Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim
Hipshot.jpg Hip Shot Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę
Happycamper.jpg Happy Camper Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą

Counter-Strike: Global Offensive

Obrazek Nazwa Opis
AWP Expert csgo.png Ekspert AWP Zabij 500 przeciwników używając AWP
Snipe Hunter csgo.png Łowca snajperów Zabij 100 wrogich snajperów, gdy celują z lunety
Eye to Eye csgo.png Oko w oko Zabij z broni snajperskiej wrogiego snajpera, który przymierzał się do strzału
Hip Shot csgo.png Strzał z biodra Zabij wroga z karabinu snajperskiego bez używania przybliżenia

Ciekawostki

Ogólne

  • AWSM to jedna z najpopularniejszych broni w serii.
  • Pliki gry określają tą broń jako awp.
  • W starszych grach naboje .338 Lapua Magnum używane przez AWSM są najdroższymi w grze. Koszt to 125$ za magazynek.
  • AWSM potrafi spenetrować wiele celów. Dzięki temu łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Oszczędność amunicji” (ang. Ammo Conservation).
  • Niektóre serwery blokują tą broń lub poddają restrykcji (czasami restrycji są poddawane wszystkie snajperki oprócz Scouta), głównie ilościowej dla danej drużyny. Powody takich decyzji są proste - duże obrażenia i łatwość zabijania z tej broni.
  • AWSM jest uważany jako broń "dużego ryzyka i wysokich zysków", gdyż jest potężna ale bardzo wolna, jeśli chodzi o szybkostrzelność i czas przeładowania.
  • AWSM to jedyna broń w Counter-Strike mogąca zabić gracza ze swojej drużyny poprzez strzał w głowę (jeśli friendly fire jest włączony).
  • Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w GoldSrc, nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na Source).
  • Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.

Counter-Strike i Condition Zero

  • W CS 1.6 i Condition Zero, model trzecioosobowy AWP jest nienaturalnie krótki; długością odpowiada niemalże AK-47. Ten błąd wizualny został zażegnany w Counter-Strike: Source.
  • VIP jest jedyną osobą zdolną przetrwać postrzał z AWP w ciało (to zasługa wzmocnionego pancerza). Jednak strzał w głowę spowoduje jego śmierć.
  • AWSM nie jest dostępny dla Antyterrorystów na mapach typu Zabójstwo, ale mogą oni go zdobyć od poległych Terrorystów.
  • W Deleted Scenes AWP używane przez wrogich NPC nie zadaje maksymalnych obrażeń. Chcąc zastrzelić gracza zawsze korzystają z celownika laserowego i mogą rozczłonkować inne postacie niezależne. Gdy w posiadaniu AWP jest gracz, nie może on nikogo rozczłonkować, ale za to może zabić jednym strzałem.
    • W niektórych misjach, NPC z AWP może zabić innego NPC bez rozczłonkowania. Można to zaobserwować w misji Hankagai, gdzie przywódca gangu zabija sprzymierzonego policjanta.

Counter-Strike: Source

  • AWSM w niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10 naboi.
  • Viewmodel jest dużo mniejszy niż wcześniej.
  • Użytkownik AWP w widoku trzecioosobowym ładuje nabój do komory, podczas gdy w starszych grach po prostu łuska wypada z broni.
  • Mimo że rączka zamka jest po lewej stronie, to w widoku trzecioosobowym postać operuje zamkiem z prawej strony.
  • Wygląd kolby nieco różni się od starszych gier.
  • Ikonka HUD tej broni jest inna od starszych gier.

Counter-Strike: Global Offensive

  • W Global Offensive dźwięk strzału jest zapożyczony z niemieckiej wersji Left 4 Dead 2.
  • Co dziwne, celownik optyczny zamontowany na tej broni jest najmniejszym celownikiem ze wszystkich snajperek w grze. Posiada także oliwkowy kolor.
  • Tak jak jego prawdziwy odpowiednik, AWP w CS:GO miał mieć czarny odcień, jak pokazuje pierwszy trailer gry. Jednak później zmieniono to podczas prac nad tą grą.
  • Lufa AWP posiada wyryty napis "ACUMEN MULTINATIONAL ENGLAND AKA OAKRIDGE TN".

Zestawienie ze Scout'em

Scouthud.png
Scout.png

Na korzyść

  • Ogromne obrażenia (AWP potrafi zabić jednym strzałem w prawie każdą część ciała)
  • Na dużym dystanie AWP jest dużo celniejsze od Scouta (AWP ma idealną celność w każdej pozycji, zaś Scout tylko przy strzelaniu z pozycji przykucniętej)

Neutralne

  • Obie bronie to powtarzalne snajperki
  • Ta sama pojemność magazynka
  • Oba karabiny wyposażono w celowniki optyczne

Na niekorzyść

  • Minimalnie niższa szybkostrzelność (41 strz./min. vs 48 strz./min.)
  • Niecelny przy strzałach z biodra
  • Znacznie wyższa cena
  • Cięższy
  • Dłuższy czas przeładowania (2,5 lub 3,5 sekundy vs 2,3 lub 3 sekundy)
  • Mało amunicji w zapasie (30 naboi vs 90 naboi)
  • Wyższa cena amunicji ($125 vs $80)
  • Głośniejsze strzały

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Linki zewnętrzne