Pole siłowe
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „Cytadeli.]] '''Pole siłowe''' to jedna z defensywnych technologii Kombinatu,...”)
następna edycja →
Wersja z 07:51, 11 sie 2009
Pole siłowe to jedna z defensywnych technologii Kombinatu, mająca uniemożliwić niepożądanym jednostkom przedostanie się do kluczowych lokacji, bądź ograniczyć ogólne ruchy wroga.
Ogólnie
Pole siłowe to najogólniej mówiąc, energetyczna ściana, rozpięta pomiędzy dwoma pionowymi generatorami. Może przepuszczać w obie strony jedynie określone organizmy, pojazdy i przedmioty, będące najczęściej wytworem myśli technicznej Kombinatu.
Z daleka jest niemal niewidoczne, dopiero z odległości kilku metrów można wyraźnie ujrzeć jednolitą, cieniutką warstwę energii przebiegającej pomiędzy metalowymi filarami. Pomimo jego mikroskopijnej szerokości, pole zdaje się być niesamowicie silne. Nawet rozpędzony samochód, udzerzający w nie czołowo, nie jest w stanie go przerwać. Energetyczna ściana emituje jednolity dźwięk, elektryczne buczenie, które zdaje się nasilać przy zbliżaniu się do urządzenia.
Technologia ta wymaga sporych ilości energii, mimo to nie ma większych ograniczeń, związanych z wyborem źródła zasilania. Spotykano pola napędzane zarówno generatorami Kombinatu, jak i akumulatorami z APC. W kilku przypadkach czerpały energię ze zwyczajnej sieci energetycznej (podłączenia do obwodów wysokiego napięcia).
Pola mogą mieć różną wielkość. Spotykano bariery rozmiarów człowieka, oraz ciężarówki. Jedynymi ograniczeniami w doborze ich wilkości i rozpiętości może być zdrowy rozsądek, oraz zaopatrzenie energetyczne. Największe pola siłowe spotykano w głównych placówkach Kombinatu, takich jak Nova Prospekt, czy Cytadela.
Nie wiadomo w jaki sposób pole siłowe rozróżnia organizmy i technologie. Niewykluczone, że Kombinat wykorzystuje chipy bądź mikroskopijne nadajniki, pozwalające ominąć przeszkodę. Warto również zauważyć, że pole przepuszcza nieskomplikowane przedmioty, takie jak beczki czy skrzynki.
Ciekawostki
- Przebywanie gracza pomiędzy generatorami pola, podczas ich aktywacji, owocuje jego natychmiastową śmiercią.