Wieżyczka rakietowa
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
(rv: ?) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>p1|aperture</ikony> | <ikony>p1|aperture</ikony> | ||
+ | {{Spoiler}} | ||
{{Technologia infobox | {{Technologia infobox | ||
|grafika=Portal_RocketSentry.png | |grafika=Portal_RocketSentry.png | ||
|grupa=[[Aperture Science]] | |grupa=[[Aperture Science]] | ||
|typ=Broń | |typ=Broń | ||
− | |uzycie=[[GLaDOS]] | + | |uzycie=<span></span> |
− | [[Chell]] | + | *[[GLaDOS]] |
+ | *[[Chell]] | ||
|bronie=Wyrzutnia Rakiet | |bronie=Wyrzutnia Rakiet | ||
|projektant= | |projektant= | ||
Linia 11: | Linia 13: | ||
{{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}} | {{Cytat|"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."|[[GLaDOS]]}} | ||
− | '''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science'''(ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') | + | |
− | + | '''Wieżyczka Rakietowa Aperture Science''' (ang. ''Aperture Science Rocket Sentry'') to statyczne urządzenie strzelające rakietami, opierające się na zmodyfikowanym rdzeniu osobowości. | |
+ | Najwyraźniej wieżyczka ta była używana w obrębie [[Aperture Science Enrichment Center|Enrichment Center]] jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej [[Chell]] niszczy [[GLaDOS]] pod koniec gry [[Portal]]. | ||
+ | |||
==Wygląd== | ==Wygląd== | ||
[[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]] | [[Plik:Rocket_sentry_concealed.jpg|200px|thumb|left|Działko schowane w podłodze]] | ||
− | Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami( | + | Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami (podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego (bezczynność), przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety. |
− | Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego(bezczynność),przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety. | + | |
− | + | Jeżeli postawione zostaną portale przed i za wieżyczką, wystrzeli ona w siebie rakietę, która, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni. Działka są więc albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz. | |
− | == | + | |
+ | ==Występowanie== | ||
[[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]] | [[Plik:Glados_rocket_explode.jpg|200px|thumb|left|GLaDOS trafiona przez rakietę wieżyczki]] | ||
− | Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy w trakcie trwania gry [[Portal]] | + | Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy, w trakcie trwania gry [[Portal]]: raz w opuszczonych biurach [[Aperture Science]], aktywowana małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z [[GLaDOS]], gdzie wykorzystana przez [[Chell]] pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości. |
− | + | ||
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
− | + | Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do niszczenia przeszkód na drodze Chell, takich jak okna, rury sieci przesyłowej czy w końcu do zniszczenia [[GLaDOS]]. | |
− | Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów,po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do | + | |
− | Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza,aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy. | + | Większość trafień jest dla [[Chell]] zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy. |
− | ==Za | + | |
− | Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami.Twórcy zamienili laser na | + | ==Za kulisami== |
+ | [[Plik:Rocket_Sentry_rocket.jpg|200px|thumb|right|Rakieta Wieżyczki]] | ||
+ | Jak stwierdził [[Bill Van Buren]], Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na rakietę ponieważ zniszczenie szyby przez konkretny pocisk było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu "za nudne". | ||
+ | |||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | [[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka | + | [[Plik:Rocket_glados_fire.jpg|200px|thumb|left|Strzelająca wieżyczka rakietowa]] |
− | * Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje | + | * Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje że miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą. |
− | * Pierwotnie wieżyczka ,tak jak normalna [[ | + | * Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna [[wieżyczka strażnicza]], miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania. |
− | * [[Wieżyczka | + | * [[Wieżyczka strażnicza]] strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania. |
* Działko nie strzela w kierunku innych NPC. | * Działko nie strzela w kierunku innych NPC. | ||
− | * Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta | + | * Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta. |
{{Technologie}} | {{Technologie}} | ||
[[Kategoria:Technologia Aperture Science]] | [[Kategoria:Technologia Aperture Science]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Rocket Sentry]] |
Aktualna wersja na dzień 12:38, 24 mar 2016
Wieżyczka rakietowa | |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | Broń |
Używane przez | |
Bronie | Wyrzutnia Rakiet |
Informacje Techniczne | |
Byt | npc_rocket_turret |
"Po prostu połóż się przed rakietą. Zaufaj mi, to będzie dużo mniej bolesne niż neurotoksyny."
Wieżyczka Rakietowa Aperture Science (ang. Aperture Science Rocket Sentry) to statyczne urządzenie strzelające rakietami, opierające się na zmodyfikowanym rdzeniu osobowości. Najwyraźniej wieżyczka ta była używana w obrębie Enrichment Center jako mechanizm bezpieczeństwa, jednak to dzięki niej Chell niszczy GLaDOS pod koniec gry Portal.
Spis treści |
[edytuj] Wygląd
Wieżyczka wydaje się składać z czegoś na kształt rdzenia osobowości zamontowanego na ramieniu robota dzięki któremu może swobodnie chować się w podłodze i "otwierać" się kiedy zajdzie potrzeba obrony. Po aktywacji z lewego boku rdzenia wysuwa się wyrzutnia rakiet, laser emitujący niebiesko-zielony promień do kierowania rakietami (podobny do tych jakich używają snajperzy kombinatu) oraz zasobnik z pociskami. Ponadto "oko" rdzenia może zmieniać kolory od zielonego (bezczynność), przez żółty(zablokowany na celu) po czerwony podczas odpalania rakiety.
Jeżeli postawione zostaną portale przed i za wieżyczką, wystrzeli ona w siebie rakietę, która, bez zadawania żadnych uszkodzeń, po prostu wybuchnie na korpusie wyrzutni. Działka są więc albo bardzo mocno wczepione w podłogę albo mają bardzo skuteczny pancerz.
[edytuj] Występowanie
Wieżyczka rakietowa pojawia się tylko dwa razy, w trakcie trwania gry Portal: raz w opuszczonych biurach Aperture Science, aktywowana małym czerwonym przyciskiem, a drugi w komorze z GLaDOS, gdzie wykorzystana przez Chell pomaga jej w odczepianiu po kolei rdzeni osobowości.
[edytuj] Taktyka
Należy dać się namierzyć wieżyczce, ponieważ ta nie wydaje się być przeznaczona do śledzenia celów, po czym szybko uskoczyć przed nadlatującą rakietą. Może to zostać wykorzystane do niszczenia przeszkód na drodze Chell, takich jak okna, rury sieci przesyłowej czy w końcu do zniszczenia GLaDOS.
Większość trafień jest dla Chell zabójcza, aczkolwiek można wykorzystać dowolny przedmiot w charakterze tarczy.
[edytuj] Za kulisami
Jak stwierdził Bill Van Buren, Rocket Sentry pierwotnie strzelał laserami. Twórcy zamienili laser na rakietę ponieważ zniszczenie szyby przez konkretny pocisk było bardziej satysfakcjonujące niż powolne topienie jej przez laser. Dodatkowo gracz mógł mieć problemy z rozróżnieniem tego czy został trafiony czy też uniknął uderzenia. Lasery okazały się też po prostu "za nudne".
[edytuj] Ciekawostki
- Działko rakietowe jest ragdollem, co sugeruje że miało być zniszczalne, ale jest niedokończone więc nieustannie zderza się ze sobą.
- Pierwotnie wieżyczka rakietowa, tak jak normalna wieżyczka strażnicza, miała mówić ale graczom bardziej przydał się czysty dźwięk namierzania.
- Wieżyczka strażnicza strzela w kierunku wieżyczki rakietowej, aczkolwiek jest to bez znaczenia bo w zwykłej grze jest to efekt niemożliwy do uzyskania.
- Działko nie strzela w kierunku innych NPC.
- Pierwotnie miała również istnieć wersja latająca ale została ona usunięta.