Panele
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>p2|aperture</ikony> | <ikony>p2|aperture</ikony> | ||
− | {{Stub}} {{ | + | {{Stub}} {{Spoiler}} |
{{Technologia infobox | {{Technologia infobox | ||
|grafika=Aperture panel stair.jpg | |grafika=Aperture panel stair.jpg | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|bronie= | |bronie= | ||
|projektant= | |projektant= | ||
− | |byt=prop_dynamic | + | |byt=prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl")}} |
'''Panele''' są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w [[Enrichment Center]]. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale). | '''Panele''' są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w [[Enrichment Center]]. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale). |
Wersja z 11:10, 18 lis 2012
Panele | |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | mechanizm |
Używane przez | |
Informacje Techniczne | |
Byt | prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl") |
Panele są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w Enrichment Center. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale).
Portal
Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte zrobotyzowane tłoki, mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza.
Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla Chell.
W komorze testowej 16 Chell odkrywa kulisy komory testowej i odnajduje kryjówkę Douga Rattmanna w której napisał kilkanaście razy "The Cake Is A Lie". Pokój ukazał się z tyłu paneli, które były wspierane przez tłoki i prawdopodobnie sterowane przez GLaDOS.
Portal 2
Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez ramiona robotów, które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami.
Ciekawostki
- Panele zostały formalnie wprowadzone w pierwszym z czterech filmów informacyjnych prowadzących do wydania Portal 2