Skaner
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Ciekawostki) |
|||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | {{Technologia infobox |
+ | |grafika=CScanner glowne.jpg | ||
+ | |grupa=[[Kombinat]] | ||
+ | |typ=robot | ||
+ | |uzycie= | ||
+ | |bronie=brak | ||
+ | |projektant=[[Dhabih Eng]] | ||
+ | |byt=npc_cscanner}} | ||
+ | |||
'''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]]. | '''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]]. | ||
Linia 6: | Linia 14: | ||
Skanery tego typu, podobnie jak [[Shield Scanner|Shield scannery]] zasilane są pojedynczą baterią, która czasem może zostać odzyskana z rozbitego urządzenia i powtórnie wykorzystana, np. do zasilenia [[HEV|kombinezonu HEV]]. | Skanery tego typu, podobnie jak [[Shield Scanner|Shield scannery]] zasilane są pojedynczą baterią, która czasem może zostać odzyskana z rozbitego urządzenia i powtórnie wykorzystana, np. do zasilenia [[HEV|kombinezonu HEV]]. | ||
− | Skanery nie są odporne na obrażenia, pomimo posiadania lekkiego pancerza, mogą zostać łatwo zniszczone w wyniku silnego uderzenia, lub ostrzału z broni palnej. Gdy zostaną poważnie uszkodzone, wydają z siebie alarmujący, głośny dźwięk, przypominający nieco piszczenie psa, oraz stosują technikę kamikaze- pełnym pędem wpadają na wroga, a następnie eksplodują. | + | Skanery nie są odporne na obrażenia, pomimo posiadania lekkiego pancerza, mogą zostać łatwo zniszczone w wyniku silnego uderzenia, lub ostrzału z broni palnej. Gdy zostaną poważnie uszkodzone, wydają z siebie alarmujący, głośny dźwięk, przypominający nieco piszczenie psa, oraz stosują technikę kamikaze - pełnym pędem wpadają na wroga, a następnie eksplodują. |
Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały [[City 17]] za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu. | Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały [[City 17]] za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu. | ||
W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z [[Cytadela|Cytadeli]] w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] w City 17. | W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z [[Cytadela|Cytadeli]] w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] w City 17. | ||
+ | |||
+ | Skanery są najprawdopodobniej delikatne i mogą zostać uszkodzone przez promieniowanie, dodatkowo są bezużyteczne w piwnicach i podziemiach, przez co w tych lokacjach, często używa się ich zamiennika z gorszą kamerą, acz z możliwością ataku czyli Manhacków. | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | *[[Dog]]- mechaniczny pupil [[Alyx Vance]] najprawdopodobniej został zbudowany z wykorzystaniem części skanera. W jego głowie zainstalowano identyczny obiektyw, z dokładnie taką samą przesłoną, oraz trzy metalowe płytki wokół niego (co interesujące, skanery posiadają cztery). | + | *[[Dog]] - mechaniczny pupil [[Alyx Vance]] najprawdopodobniej został zbudowany z wykorzystaniem części skanera. W jego głowie zainstalowano identyczny obiektyw, z dokładnie taką samą przesłoną, oraz trzy metalowe płytki wokół niego (co interesujące, skanery posiadają cztery). |
*Oba typy skanerów ignorują [[Zombie]] | *Oba typy skanerów ignorują [[Zombie]] | ||
− | *W grywalnej becie [[Half-Life 2]], można znaleźć [[Combot|Combota]]- wczesną wersję city scannera, która była nieco od niego krótsza i posiadała możliwość psikania gazem w sytuacji zagrożenia. | + | *W grywalnej becie [[Half-Life 2]], można znaleźć [[Combot|Combota]] - wczesną wersję city scannera, która była nieco od niego krótsza i posiadała możliwość psikania gazem w sytuacji zagrożenia. |
*Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi. | *Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi. | ||
− | *W rozdziałach [[Anticitizen One]] oraz [[Follow | + | *W rozdziałach [[Anticitizen One]] oraz [[Follow Freeman]], komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się [[Shield Scanner|shield scannera]]. |
+ | *W humorystycznym komiksie [[Concerned]], Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.<ref name="Concerned">[http://www.hlcomic.com/index.php?date=2006-05-12 Concerned, Odcinek 148]</ref> Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 22: | Linia 33: | ||
Grafika:Cscanner ladnie.jpg|Skanery na tle nieba | Grafika:Cscanner ladnie.jpg|Skanery na tle nieba | ||
Grafika:Cscanner przywitansko.jpg|Pierwsze spotkanie ze skanerem | Grafika:Cscanner przywitansko.jpg|Pierwsze spotkanie ze skanerem | ||
− | Grafika:Cscanner profil.jpg|Skaner- widok z boku | + | Grafika:Cscanner profil.jpg|Skaner - widok z boku |
Grafika:Cscanner kobieta.jpg|Skaner śledzący kobietę | Grafika:Cscanner kobieta.jpg|Skaner śledzący kobietę | ||
Grafika:Cscanner szczatki.jpg|Szczątki | Grafika:Cscanner szczatki.jpg|Szczątki | ||
Linia 28: | Linia 39: | ||
Grafika:Cytadela scannery zblizenie.jpg|Zbliżenie | Grafika:Cytadela scannery zblizenie.jpg|Zbliżenie | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | {{przypisy}} | ||
{{Technologie}} | {{Technologie}} | ||
[[Kategoria:Technologia Kombinatu]] | [[Kategoria:Technologia Kombinatu]] |
Aktualna wersja na dzień 20:29, 25 sty 2018
Skaner | |
Przynależność | Kombinat |
Typ | robot |
Bronie | brak |
Informacje Techniczne | |
Projektant | Dhabih Eng |
Byt | npc_cscanner |
City Scanner, lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera Kombinatu, stworzona do nadzoru mieszkańców City 17, oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest Shield Scanner.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
City scanner to nic innego, jak spora kamera, wzbogacona o moduł sztucznej inteligencji oraz mechanizm umożliwiający niemal bezgłośne latanie. Wyposażony jest w silną lampę, włączaną podczas tropienia celu, może ona działać niezależnie od obiektywu kamery. Jej drugi tryb działania to flash, załączany podczas robienia zdjęć. Jest on na tyle jasny, że może na kilka sekund niemal całkowicie oślepić osobę, która spoglądała prosto w obiektyw. Na przedzie zamontowane są cztery metalowe płytki. Spełniają one rolę pancerza ochronnego dla delikatnych podzespołów urządzenia. Skanery tego typu, podobnie jak Shield scannery zasilane są pojedynczą baterią, która czasem może zostać odzyskana z rozbitego urządzenia i powtórnie wykorzystana, np. do zasilenia kombinezonu HEV.
Skanery nie są odporne na obrażenia, pomimo posiadania lekkiego pancerza, mogą zostać łatwo zniszczone w wyniku silnego uderzenia, lub ostrzału z broni palnej. Gdy zostaną poważnie uszkodzone, wydają z siebie alarmujący, głośny dźwięk, przypominający nieco piszczenie psa, oraz stosują technikę kamikaze - pełnym pędem wpadają na wroga, a następnie eksplodują.
Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały City 17 za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu. W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z Cytadeli w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu Gordona Freemana w City 17.
Skanery są najprawdopodobniej delikatne i mogą zostać uszkodzone przez promieniowanie, dodatkowo są bezużyteczne w piwnicach i podziemiach, przez co w tych lokacjach, często używa się ich zamiennika z gorszą kamerą, acz z możliwością ataku czyli Manhacków.
[edytuj] Ciekawostki
- Dog - mechaniczny pupil Alyx Vance najprawdopodobniej został zbudowany z wykorzystaniem części skanera. W jego głowie zainstalowano identyczny obiektyw, z dokładnie taką samą przesłoną, oraz trzy metalowe płytki wokół niego (co interesujące, skanery posiadają cztery).
- Oba typy skanerów ignorują Zombie
- W grywalnej becie Half-Life 2, można znaleźć Combota - wczesną wersję city scannera, która była nieco od niego krótsza i posiadała możliwość psikania gazem w sytuacji zagrożenia.
- Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi.
- W rozdziałach Anticitizen One oraz Follow Freeman, komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się shield scannera.
- W humorystycznym komiksie Concerned, Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.[1] Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry.
[edytuj] Galeria
Skanery opuszczające Cytadelę