Panele
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Portal 2) |
|||
(Nie pokazano 29 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>p2|aperture</ikony> | <ikony>p2|aperture</ikony> | ||
− | {{Stub}} {{ | + | {{Stub}} {{Spoiler}} |
{{Technologia infobox | {{Technologia infobox | ||
− | |grafika= | + | |grafika=Aperture panel stair.jpg |
|grupa=[[Aperture Science]] | |grupa=[[Aperture Science]] | ||
|typ=mechanizm | |typ=mechanizm | ||
Linia 8: | Linia 8: | ||
*[[Chell]] | *[[Chell]] | ||
*[[Atlas i P-body]] | *[[Atlas i P-body]] | ||
+ | *[[GLaDOS]] | ||
+ | *[[Wheatley]] | ||
|bronie= | |bronie= | ||
|projektant= | |projektant= | ||
|byt=prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl")}} | |byt=prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl")}} | ||
− | + | {{Cytat|Panowie, daję wam panele | [[Cave Johnson]]}} | |
− | + | '''Panele''' są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w [[Enrichment Center]]. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale). | |
− | Chociaż pozornie są statyczne, | + | |
+ | ==Portal== | ||
+ | Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte zrobotyzowane tłoki, mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza. | ||
+ | |||
+ | Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla [[Chell]]. | ||
+ | |||
+ | W komorze testowej 16 [[Chell]] odkrywa kulisy komory testowej i odnajduje kryjówkę [[Doug Rattmann|Douga Rattmanna]] w której napisał kilkanaście razy "The Cake Is A Lie". Pokój ukazał się z tyłu paneli, które były wspierane przez tłoki i prawdopodobnie sterowane przez [[GLaDOS]]. | ||
+ | |||
+ | ==Portal 2== | ||
+ | Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez [[Wielozadaniowe ramiona|ramiona robotów]], które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami. | ||
+ | |||
+ | Ramiona robotów posiadające panele, wydaje się że mają własny umysł np: podczas żonglowania [[Obciążeniowa kostka magazynująca|kostką magazynującą]] lub trzaskaniem przeciwko ramek które ograniczają ich ruchy poza teren testowy, wraz z tym że próbują się dostosować do odpowiedniej pozycji | ||
+ | którą każe prawdopodobnie [[GLaDOS]] | ||
+ | |||
+ | ==Ciekawostki== | ||
+ | *Panele zostały formalnie wprowadzone w pierwszym z czterech filmów informacyjnych prowadzących do wydania Portal 2 [http://www.youtube.com/watch?v=vc596SuOnTE&gl=PL&hd=1 Portal 2 Panele - YouTube ] | ||
+ | *Panele w Portalu były pierwotnie obsługiwane za pomocą tłoków i zostały niespotkane w [[Portal 2]], w którym tłoki są często zastępowane przez zrobotyzowane ręce. | ||
+ | |||
+ | {{Technologie}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Technologia Aperture Science]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Aperture Science Panel]] |
Aktualna wersja na dzień 19:23, 26 lis 2019
Panele | |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | mechanizm |
Używane przez | |
Informacje Techniczne | |
Byt | prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl") |
Panowie, daję wam panele
Panele są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w Enrichment Center. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale).
[edytuj] Portal
Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte zrobotyzowane tłoki, mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza.
Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla Chell.
W komorze testowej 16 Chell odkrywa kulisy komory testowej i odnajduje kryjówkę Douga Rattmanna w której napisał kilkanaście razy "The Cake Is A Lie". Pokój ukazał się z tyłu paneli, które były wspierane przez tłoki i prawdopodobnie sterowane przez GLaDOS.
[edytuj] Portal 2
Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez ramiona robotów, które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami.
Ramiona robotów posiadające panele, wydaje się że mają własny umysł np: podczas żonglowania kostką magazynującą lub trzaskaniem przeciwko ramek które ograniczają ich ruchy poza teren testowy, wraz z tym że próbują się dostosować do odpowiedniej pozycji którą każe prawdopodobnie GLaDOS
[edytuj] Ciekawostki
- Panele zostały formalnie wprowadzone w pierwszym z czterech filmów informacyjnych prowadzących do wydania Portal 2 Portal 2 Panele - YouTube
- Panele w Portalu były pierwotnie obsługiwane za pomocą tłoków i zostały niespotkane w Portal 2, w którym tłoki są często zastępowane przez zrobotyzowane ręce.