Skaner

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Istota infobox  
+
{{Technologia infobox  
 
|grafika=CScanner glowne.jpg
 
|grafika=CScanner glowne.jpg
|okres=[[Powstanie]]
 
 
|grupa=[[Kombinat]]  
 
|grupa=[[Kombinat]]  
|pochodzenie=Sztucznie wyprodukowany
+
|typ=robot
|rasa=Robot
+
|uzycie=
|bronie=Brak
+
|bronie=brak
|dubbing=
+
 
|projektant=[[Dhabih Eng]]  
 
|projektant=[[Dhabih Eng]]  
 
|byt=npc_cscanner}}
 
|byt=npc_cscanner}}
 +
 
'''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]].
 
'''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]].
  
Linia 19: Linia 18:
 
Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały [[City 17]] za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu.  
 
Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały [[City 17]] za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu.  
 
W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z [[Cytadela|Cytadeli]] w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] w City 17.
 
W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z [[Cytadela|Cytadeli]] w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] w City 17.
 +
 +
Skanery są najprawdopodobniej delikatne i mogą zostać uszkodzone przez promieniowanie, dodatkowo są bezużyteczne w piwnicach i podziemiach, przez co w tych lokacjach, często używa się ich zamiennika z gorszą kamerą, acz z możliwością ataku czyli Manhacków.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
Linia 26: Linia 27:
 
*Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi.
 
*Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi.
 
*W rozdziałach [[Anticitizen One]] oraz [[Follow Freeman]], komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się [[Shield Scanner|shield scannera]].
 
*W rozdziałach [[Anticitizen One]] oraz [[Follow Freeman]], komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się [[Shield Scanner|shield scannera]].
*W humorystycznym komiksie [http://www.hlcomic.com/ Concerned], Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.<ref name="Concerned">[http://www.hlcomic.com/index.php?date=2006-05-12 Concerned, Odcinek 148]</ref> Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry.
+
*W humorystycznym komiksie [[Concerned]], Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.<ref name="Concerned">[http://www.hlcomic.com/index.php?date=2006-05-12 Concerned, Odcinek 148]</ref> Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Aktualna wersja na dzień 20:29, 25 sty 2018

Skaner
CScanner glowne.jpg
Przynależność Kombinat
Typ robot
Bronie brak
Informacje Techniczne
Projektant Dhabih Eng
Byt npc_cscanner

City Scanner, lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera Kombinatu, stworzona do nadzoru mieszkańców City 17, oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest Shield Scanner.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

City scanner to nic innego, jak spora kamera, wzbogacona o moduł sztucznej inteligencji oraz mechanizm umożliwiający niemal bezgłośne latanie. Wyposażony jest w silną lampę, włączaną podczas tropienia celu, może ona działać niezależnie od obiektywu kamery. Jej drugi tryb działania to flash, załączany podczas robienia zdjęć. Jest on na tyle jasny, że może na kilka sekund niemal całkowicie oślepić osobę, która spoglądała prosto w obiektyw. Na przedzie zamontowane są cztery metalowe płytki. Spełniają one rolę pancerza ochronnego dla delikatnych podzespołów urządzenia. Skanery tego typu, podobnie jak Shield scannery zasilane są pojedynczą baterią, która czasem może zostać odzyskana z rozbitego urządzenia i powtórnie wykorzystana, np. do zasilenia kombinezonu HEV.

Skanery nie są odporne na obrażenia, pomimo posiadania lekkiego pancerza, mogą zostać łatwo zniszczone w wyniku silnego uderzenia, lub ostrzału z broni palnej. Gdy zostaną poważnie uszkodzone, wydają z siebie alarmujący, głośny dźwięk, przypominający nieco piszczenie psa, oraz stosują technikę kamikaze - pełnym pędem wpadają na wroga, a następnie eksplodują.

Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały City 17 za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu. W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z Cytadeli w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu Gordona Freemana w City 17.

Skanery są najprawdopodobniej delikatne i mogą zostać uszkodzone przez promieniowanie, dodatkowo są bezużyteczne w piwnicach i podziemiach, przez co w tych lokacjach, często używa się ich zamiennika z gorszą kamerą, acz z możliwością ataku czyli Manhacków.

[edytuj] Ciekawostki

  • Dog - mechaniczny pupil Alyx Vance najprawdopodobniej został zbudowany z wykorzystaniem części skanera. W jego głowie zainstalowano identyczny obiektyw, z dokładnie taką samą przesłoną, oraz trzy metalowe płytki wokół niego (co interesujące, skanery posiadają cztery).
  • Oba typy skanerów ignorują Zombie
  • W grywalnej becie Half-Life 2, można znaleźć Combota - wczesną wersję city scannera, która była nieco od niego krótsza i posiadała możliwość psikania gazem w sytuacji zagrożenia.
  • Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi.
  • W rozdziałach Anticitizen One oraz Follow Freeman, komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się shield scannera.
  • W humorystycznym komiksie Concerned, Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.[1] Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Przypisy

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol