Siatka dematerializująca

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Działanie: nr komory)
(Działanie)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 10: Linia 10:
 
|byt=}}
 
|byt=}}
 
'''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali.  
 
'''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali.  
 +
  
 
==Charakterystyka==
 
==Charakterystyka==
Linia 17: Linia 18:
 
==Działanie==
 
==Działanie==
 
Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji.  
 
Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji.  
Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [[Blue i Orange]]), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować.  
+
Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [http://borealis.net.pl/wiki/Atlas_i_P-body Atlas i P-Body]), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować.  
 
Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów.
 
Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów.
 
Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów.
 
Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów.
Linia 26: Linia 27:
 
*Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia.
 
*Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia.
 
*[[wieżyczka strażnicza]] wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku.
 
*[[wieżyczka strażnicza]] wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku.
*Radio zniszczone w wyniku wrzucenia w pole siatki, odgrywa jeden z 3 dźwięków: dinosaur_fizzle.wav, dinosaur_fizzle2.wav i dinosaur_fizzle3.wav.
+
*[[Radio]] zniszczone w wyniku wrzucenia w pole siatki, odgrywa jeden z 3 dźwięków: dinosaur_fizzle.wav, dinosaur_fizzle2.wav i dinosaur_fizzle3.wav.
 
*We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek.
 
*We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek.
 
*Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]].
 
*Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]].
 
*Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka.
 
*Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka.
 
+
*W drugiej części Portala siatka wygląda nieco inaczej
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Linia 36: Linia 37:
 
Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki
 
Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki
 
Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki
 
Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki
 +
Grafika:Siatka dematerializująca portal 2.jpg|Wygląd siatki w grze [[Portal 2]]
 +
 +
Grafika:Hl2 2010-10-12 23-02-58-50.jpg|Radio zaraz po wrzuceniu w pole siatki dematerializującej
 
</gallery>
 
</gallery>
  

Aktualna wersja na dzień 15:18, 7 kwi 2014

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Siatka dematerializująca
Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
Przynależność Aperture Science
Typ pole energetyczne, element badań
Używane przez Aperture Laboratories
Informacje Techniczne
Projektant Scott Klintworth

Siatka dematerializująca Aperture Science (Aperture Science Material Emancipation Grid) - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali.


Spis treści

[edytuj] Charakterystyka

Siatka dematerializująca przypomina wyglądem silne pole energetyczne, rozpostarte pomiędzy dwoma generatorami umieszczonymi na ścianach, po obu stronach korytarza. Samo pole energetyczne składa się z licznych jasno niebieskich cząsteczek poruszających się szybko w poziomie.

[edytuj] Działanie

Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez Handheld Portal Device. Gdy Portal Device zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, Atlas i P-Body), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować. Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje GLaDOS w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów.

[edytuj] Ciekawostki

  • W komentarzach do Portal, twórcy mówiąc o siatce używają nazwy Portal Fizzler (ang. Wsysacz portali).
  • Swym wyglądem siatka dematerializująca przypomina pole siłowe stosowane przez Kombinat.
  • Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia.
  • wieżyczka strażnicza wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku.
  • Radio zniszczone w wyniku wrzucenia w pole siatki, odgrywa jeden z 3 dźwięków: dinosaur_fizzle.wav, dinosaur_fizzle2.wav i dinosaur_fizzle3.wav.
  • We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek.
  • Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku Borealis, które znaleźć można w plikach gry Half-Life 2: Episode Two.
  • Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry Portal - Taste of Blood, jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka.
  • W drugiej części Portala siatka wygląda nieco inaczej

[edytuj] Galeria

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol