Siatka dematerializująca
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
(→Działanie) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 10: | Linia 10: | ||
|byt=}} | |byt=}} | ||
'''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali. | '''Siatka dematerializująca Aperture Science''' (''Aperture Science Material Emancipation Grid'') - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali. | ||
+ | |||
==Charakterystyka== | ==Charakterystyka== | ||
Linia 17: | Linia 18: | ||
==Działanie== | ==Działanie== | ||
Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. | Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez ''[[Handheld Portal Device]]''. Gdy ''Portal Device'' zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. | ||
− | Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [ | + | Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, [http://borealis.net.pl/wiki/Atlas_i_P-body Atlas i P-Body]), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować. |
Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. | Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje [[GLaDOS]] w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. | ||
Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów. | Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów. | ||
Linia 30: | Linia 31: | ||
*Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]]. | *Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku [[Borealis]], które znaleźć można w plikach gry [[Half-Life 2: Episode Two]]. | ||
*Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka. | *Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry [[Portal]] - ''Taste of Blood'', jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka. | ||
− | + | *W drugiej części Portala siatka wygląda nieco inaczej | |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Linia 36: | Linia 37: | ||
Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki | Grafika:EmancipationGrid2.jpg|Ostateczny wygląd siatki | ||
Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki | Grafika:Borealis plans 02.png|Plany Borealis z widoczną nazwą siatki | ||
+ | Grafika:Siatka dematerializująca portal 2.jpg|Wygląd siatki w grze [[Portal 2]] | ||
+ | |||
Grafika:Hl2 2010-10-12 23-02-58-50.jpg|Radio zaraz po wrzuceniu w pole siatki dematerializującej | Grafika:Hl2 2010-10-12 23-02-58-50.jpg|Radio zaraz po wrzuceniu w pole siatki dematerializującej | ||
</gallery> | </gallery> |
Aktualna wersja na dzień 15:18, 7 kwi 2014
Siatka dematerializująca | |
Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
| |
Przynależność | Aperture Science |
Typ | pole energetyczne, element badań |
Używane przez | Aperture Laboratories |
Informacje Techniczne | |
Projektant | Scott Klintworth |
Siatka dematerializująca Aperture Science (Aperture Science Material Emancipation Grid) - to urządzenie wynalezione i stosowane przez Aperture Science. Wykorzystywane między innymi w komorach testowych przeznaczonych do badań nad technologią portali.
Spis treści |
[edytuj] Charakterystyka
Siatka dematerializująca przypomina wyglądem silne pole energetyczne, rozpostarte pomiędzy dwoma generatorami umieszczonymi na ścianach, po obu stronach korytarza. Samo pole energetyczne składa się z licznych jasno niebieskich cząsteczek poruszających się szybko w poziomie.
[edytuj] Działanie
Głównym zadaniem siatki dematerializującej jest niwelowanie i blokowanie wrót portali generowanych przez Handheld Portal Device. Gdy Portal Device zetknie się z siatką, jest resetowany, a portale automatycznie znikają. Nie można także wystrzelić portalu poprzez siatkę. Ta właściwość siatki dematerializującej sprawiła, że została wykorzystana w wielu komorach testowych, zwiększając ich stopień komplikacji. Oprócz tego siatka dematerializuje każdy obiekt jaki znajdzie się w jej zasięgu. Przedmiot taki zawisa w powietrzu i staje się jednolicie czarny po czym rozpada się na swego rodzaju iskry, które po chwili gasną. Wyjątkiem jest organizm ludzki i określone obiekty testowe (np, Atlas i P-Body), które mogą swobodnie przekraczać pole siatki. Bardzo prawdopodobne, że siatkę można pod tym względem zaprogramować. Pomimo, iż siatka nie zagraża człowiekowi, może powodować wiele, nieprzyjemnych skutków ubocznych. Jak informuje GLaDOS w komorze testowej nr 2, mogą to być: odczuwalny posmak krwi w ustach; dematerializacja wypełnień dentystycznych, koronek, szkliwa, a nawet samych zębów. Siatka dematerializująca występuje na końcu każdej komory testowej. Uniemożliwia to obiektom testowym poruszanie się pomiędzy komorami przy pomocy portali. Zapobiega też przenoszeniu przedmiotów.
[edytuj] Ciekawostki
- W komentarzach do Portal, twórcy mówiąc o siatce używają nazwy Portal Fizzler (ang. Wsysacz portali).
- Swym wyglądem siatka dematerializująca przypomina pole siłowe stosowane przez Kombinat.
- Przy każdym przejściu przez siatkę, Portal Gun zaczyna się lekko trząść, co jest prawdopodobnie oznaką zresetowania urządzenia.
- wieżyczka strażnicza wrzucona w pole siatki, wydaje przed dematerializacją dźwięk podobny do krzyku.
- Radio zniszczone w wyniku wrzucenia w pole siatki, odgrywa jeden z 3 dźwięków: dinosaur_fizzle.wav, dinosaur_fizzle2.wav i dinosaur_fizzle3.wav.
- We wczesnych projektach siatka miała wygląd jednorodnego pola siłowego, zamiast pojedynczych cząsteczek.
- Nazwa siatki dematerializującej występuje na dokumentach dotyczących statku Borealis, które znaleźć można w plikach gry Half-Life 2: Episode Two.
- Tytuł utwóru ze ścieżki dźwiękowej gry Portal - Taste of Blood, jest nawiązaniem do siatki i jej ubocznych skutków dla człowieka.
- W drugiej części Portala siatka wygląda nieco inaczej
[edytuj] Galeria
Wygląd siatki w grze Portal 2