Kula energii
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Galeria) |
m (kosmetyka) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
Grafika:Generator.jpg|Stabilna Kula podłączona do [[Generator energii|generatora]]. | Grafika:Generator.jpg|Stabilna Kula podłączona do [[Generator energii|generatora]]. | ||
Grafika:Most Energetyczny Glowne.jpg|[[Most energetyczny]] zasilany za pomocą energii z kul. | Grafika:Most Energetyczny Glowne.jpg|[[Most energetyczny]] zasilany za pomocą energii z kul. | ||
− | Grafika:Wolol.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Half-Life]] i [[Episode One]] | + | Grafika:Wolol.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Half-Life]] i [[Episode One]]. |
− | Grafika:AR2altfire2.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Episode Two]] | + | Grafika:AR2altfire2.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Episode Two]]. |
Grafika:Kretync.jpg|Żołnierz Kombinatu wepchnięty przez [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] wprost na linie energetyczne zostaje zintegrowany. | Grafika:Kretync.jpg|Żołnierz Kombinatu wepchnięty przez [[Gordon Freeman|Gordona Freemana]] wprost na linie energetyczne zostaje zintegrowany. | ||
</gallery> | </gallery> |
Wersja z 12:52, 20 gru 2009
Kula energii | |
Przynależność | Kombinat Aperture Science |
Typ | źródło zasilania, pocisk |
Używane przez | Overwatch Elite Gordon Freeman |
Informacje Techniczne | |
Projektant | b.d. |
Kula energii lub Kula energetyczna (ang. energy orb) - kula składająca się ze zmasowanej, czystej ciemnej energii, która skupiona jest za pomocą swoistego pola, lub otoczki, która ogranicza wydostawanie się ładunku poza układ. Szeroko stosowana w technologii Kombinatu.
Spis treści |
Wygląd
Kula jest rozmiarów ludzkiej głowy, otoczka posiada blado-fioletowy kolor, podczas gdy jądro jest białoróżowe. Wokół jądra poruszają się zielonkawe i żółte wyładowania.
Zachowanie
Kula, mimo otoczki, jest bardzo niestabilna, jeśli znajduje się poza specjalnym pojemnikiem pocisków alternatywnych do AR2 lub też aparaturą Kombinatu, które utrzymują je w statycznym polu. Kula poza takim układem znajduje się w nieustannym ruchu, z dużą prędkością odbija się od każdych powierzchni, napotykając na cel o strukturze biologicznej (człowiek), pochodnej (synth) lub mechanicznej (pojazd) przekazuje mu część swojej energii, najczęściej doprowadzając do jego przeciążenia i zniszczenia (maszyny), lub wyparowania (organizmy żywe). Podczas procesu osłabiania się otoczki układ wydaje charakterystyczny, liniowy dźwięk, który wzrasta wraz z końcem działalności otoczki ochronnej.
Zastosowanie
Kula energii ma szerokie zastosowanie w technologii Kombinatu, umieszczona w gnieździe, lub generatorze energii może zasilać podzespoły (bramy, pola siłowe, systemy obronne takie jak te znajdujące się w Overwatch Nexus ), ale jej niestabilna natura czyni z niej niszczycielską broń, którą można, po przeszkoleniu, niszczyć umocnienia, lekkie pojazdy lub grupy przeciwników. Zastosowano ją w karabinie pulsacyjnym AR2 jako alternatywny pocisk, który jest dostępny tylko i wyłącznie najlepszym elitarnym jednostkom szturmowym kombinatu, z uwagi na możliwość przechwycenia jej i wykorzystania przez wroga. Przeciwnik nie mający specjalnej ochrony typu naładowany pancerz HEV, trafiony kulą energii, zostaje zdezintegrowany. Można więc określić ją jako technologie bardzo uniwersalną.
Ciekawostki
- Kula po pokonaniu pewnej odległości wybucha.
- Kula wystrzelona przez Overwatch Elite ma duży współczynnik trafienia.
- Kule w największej ilości można spotkać w Cytadeli.
- Można przechwycić je za pomocą Gravity Guna.
Galeria
Suppressor w Overwatch Nexus jest zasilany trzema kulami energii.
We wnętrzu Cytadeli znajduje się wiele linii operujących kulistą energią.
Stabilna Kula podłączona do generatora.
Most energetyczny zasilany za pomocą energii z kul.
Pojemnik na Kule energii występujący w Half-Life i Episode One.
Pojemnik na Kule energii występujący w Episode Two.
Żołnierz Kombinatu wepchnięty przez Gordona Freemana wprost na linie energetyczne zostaje zintegrowany.