Wieżyczka-mutant
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Opisałem wieżyczkę mutant z gry Portal 2) |
(znacząca rozbudowa, wikizacja, interwiki, ikony, kat.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Wieżyczka mutant | + | <ikony>p2|aperture</ikony> |
+ | {{Spoiler}} | ||
+ | '''Wieżyczka-mutant''' (ang. ''Frankenturret'') to połączenie [[Obciążeniowa kostka magazynująca|Obciążeniowej kostki magazynującej]] i [[Wieżyczka strażnicza|Wieżyczki strażniczej]], stworzone w [[Aperture Science Enrichment Center]] przez [[Wheatley]]'ego. Po raz pierwszy pojawia się w grze [[Portal 2]], w rozdziale ''[[Swędzenie]]''. | ||
− | + | Wheatley zaprojektował Wieżyczki-mutanty z powodu braku obiektów testowych w ośrodku. Miał przy tym na celu stworzenie urządzenia, które samo będzie rozwiązywało jego zagadki, wchodząc na [[superprzycisk]]. Okazały się one bezużyteczne, gdyż nie wykazywały zainteresowania testami i jedynie wałęsały się dookoła. Ich twórca nie był w stanie zdiagnozować problemu i próbował je wytresować krzycząc na nie<ref>{{Cytref |autor=Wheatley |tlum=Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! |oryg=Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON! |gra=P2}}</ref>, ale te sygnały też ignorowały. | |
+ | |||
+ | Od momentu pierwszego pojawienia się, Wieżyczki-mutanty występują jako zamiennik zwykłych kostek obciążeniowych. Jedyną różnicą w ich używaniu jest to, że jeżeli odpowiednio się je upuści, zaczną chodzić. Rozwiązaniem jest zwyczajne położenie ich na "plecach". | ||
+ | |||
+ | ==Ciekawostki== | ||
+ | *Można ją zobaczyć pod koniec gry, kiedy wykonywana jest ''[[Cara mia]]''. Widać wtedy cień Wieżyczki-mutanta człapiącego za sceną. | ||
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
+ | |||
+ | {{Technologie}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria: Technologia Aperture Science]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Frankenturret]] |
Wersja z 20:37, 20 sty 2012
Wieżyczka-mutant (ang. Frankenturret) to połączenie Obciążeniowej kostki magazynującej i Wieżyczki strażniczej, stworzone w Aperture Science Enrichment Center przez Wheatley'ego. Po raz pierwszy pojawia się w grze Portal 2, w rozdziale Swędzenie.
Wheatley zaprojektował Wieżyczki-mutanty z powodu braku obiektów testowych w ośrodku. Miał przy tym na celu stworzenie urządzenia, które samo będzie rozwiązywało jego zagadki, wchodząc na superprzycisk. Okazały się one bezużyteczne, gdyż nie wykazywały zainteresowania testami i jedynie wałęsały się dookoła. Ich twórca nie był w stanie zdiagnozować problemu i próbował je wytresować krzycząc na nie[1], ale te sygnały też ignorowały.
Od momentu pierwszego pojawienia się, Wieżyczki-mutanty występują jako zamiennik zwykłych kostek obciążeniowych. Jedyną różnicą w ich używaniu jest to, że jeżeli odpowiednio się je upuści, zaczną chodzić. Rozwiązaniem jest zwyczajne położenie ich na "plecach".
Ciekawostki
- Można ją zobaczyć pod koniec gry, kiedy wykonywana jest Cara mia. Widać wtedy cień Wieżyczki-mutanta człapiącego za sceną.
Przypisy
- ↑ Wheatley: Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! ("Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON!"). (P2)