Half-Life 2

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Jest to artykuł ogólny, należy rozwinąć Fabułę, dodać obrazki i źródła.
Half-Life 2
HL2.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Vivendi (wygasło), Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 16 listopada 2004
Nośniki CD (5), DVD, Blu-ray, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Wymagania minimalne:
  • Procesor 1.2 GHz, 256 MB RAM, DirectX 6 lub nowszy, połączenie internetowe

zalecane:

  • Procesor 2.4 GHz, 512 MB RAM, DirectX 9.0c lub nowszy, połączenie internetowe
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Kategorie wiekowe PEGI: 16+
Scenarzysta Marc Laidlaw
Designer Viktor Antonov, Dhabih Eng
Kompozytor Kelly Bailey
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Decay
Nast. gra Half-Life 2: Lost Coast


Half-Life 2 - gra komputerowa z gatunku science-fiction stworzona przez Valve Software. Wydana została 16 listopada 2004. Jest sequelem gry Half-Life, na silniku graficznym Source i silniku fizycznym Havok. Gra została ciepło przyjęta przez krytyków i graczy, zdobywając 35 tytułów "Gra roku". 26 maja gra dostała uaktualniony silnik oraz została wydana na komputery Mac.

Spis treści

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się na terenie fikcyjnego miasta City 17 i jego pobliskich terenach w bliskiej przyszłości. Główny bohater gry, Gordon Freeman, który chcąc przeżyć zmierza się z różnymi przeciwnikami, w których pomagają mu Alyx Vance, rebelianci, byli współpracownicy z Black Mesa i inni sprzymierzeńcy.

Broń

W grze mamy do dyspozycji wiele broni takich jak:

Przeciwnicy

W grze walczymy głównie z żołnierzami Kombinatu, ale także z maszynami, ze zrobotyzowanymi brońmi, a także z obcymi, m. in. z headcrabami

Sojusznicy

Ścieżka dźwiękowa

Wydanie i dystrybucja

Wyciek kodu źródłowego

Początkowo, gra miała zostać wydana we wrześniu 2003 roku. Opóźnienie zostało spowodowane złamaniem zabezpieczeń wewnętrznej sieci komputerowej wydawcy. Wynikiem tego działania był wyciek kodu źródłowego gry na początku września 2003. W czerwcu 2004 roku Valve Software podało że FBI zatrzymało osoby podejrzane w sprawie wycieku informacji. Odpowiedzialnością za ww. zdarzenie został obarczony niemiecki haker Axel G

Oficjalne wydanie gry

Pre-load

26 sierpnia 2004 r. część gry została udostępniona jako pre-load. W dniu premiery klienci mieli uiścić opłatę za pośrednictwem usługi Steam, a następnie odblokować pliki znajdujące sie na dysku twardym i rozpocząć grę.

Premiera

Premiera gry Half-Life 2 odbyła się 16 listopada 2004 roku. Można było ją nabyć na płytach CD/DVD a także poprzez platformę Steam. Na Steamie można było nabyć w trzech pakietach. Pierwszy (podstawowy), "brązowy" zawierał grę Half-Life 2 i grę Counter-Strike: Source. Drugi, ochrzczony jako "srebrny" zawierał to co "brązowy", plus grę Half-Life: Source i Day of Defeat: Source. Trzeci, który nosił miano "złotego", zawierał to co poprzednicy, a także dodatkowo gadżety związane z grą Half-Life 2, takie jak poradniki, koszulki, czy też płyta zawierająca oficjalny soundtrack z gry. Wersja pudełkowa gry także wymagała zainstalowania klienta Steam i zarejestrowania jej w tym serwisie.

Steam

Więcej w osobnym artykule o nazwie Steam

Steam to platforma stworzona przez Valve Software i wydana 12 września 2003 roku. Służy do dostarczania informacji na temat gier, jako system zabezpieczeń i system nabywania gier przez internet. Wszystkie gry wydane przez Valve wymagają zainstalowanego klienta platformy Steam.

Galeria


Linki

Sklep Steam