Wieżyczka-mutant
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Wieżyczka-mutant (ang. Frankenturret) to połączenie Obciążeniowej kostki magazynującej i Wieżyczki strażniczej, stworzone w Aperture Science Enrichment Center przez Wheatley'ego. Po raz pierwszy pojawia się w grze Portal 2, w rozdziale Swędzenie.
Wheatley zaprojektował Wieżyczki-mutanty z powodu braku obiektów testowych w ośrodku. Miał przy tym na celu stworzenie urządzenia, które samo będzie rozwiązywało jego zagadki, wchodząc na superprzycisk. Okazały się one bezużyteczne, gdyż nie wykazywały zainteresowania testami i jedynie wałęsały się dookoła. Ich twórca nie był w stanie zdiagnozować problemu i próbował je wytresować krzycząc na nie[1], ale te sygnały też ignorowały.
Od momentu pierwszego pojawienia się, Wieżyczki-mutanty występują jako zamiennik zwykłych kostek obciążeniowych. Jedyną różnicą w ich używaniu jest to, że jeżeli odpowiednio się je upuści, zaczną chodzić. Rozwiązaniem jest zwyczajne położenie ich na "plecach".
[edytuj] Ciekawostki
- Można ją zobaczyć pod koniec gry, kiedy wykonywana jest Cara mia. Widać wtedy cień Wieżyczki-mutanta człapiącego za sceną.
[edytuj] Przypisy
- ↑ Wheatley: Cieplej, cieeeplej... Gorąco, gorą... teraz zimniej. Lodowato. Arktyczne mrozy. Baaardzo zimno. RANY, WLEŹ NA TEN GUZIK! ("Warmer. Warrrrmer. Boiling hot. Boiling--okay, colder. Ice cold. Arctic. Very very very cold LOOK JUST GET ON THE BUTTON!"). (P2)