AK-47 (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
AK-47 (L4D) | |
Typ | Karabin automatyczny |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 40 |
Noszona amunicja | 360 |
Obrażenia | 58 |
Szybko- strzelność |
461,5 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 446 |
Zasięg | średni |
Podobne | M16, SCAR |
This rifle right here got my name all over it.
AK-47 - karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2.
Spis treści |
Opis
Jest to radziecki karabin automatyczny nie posiadający dobrej celności, ale rekompensuje ją siłą przebicia pocisków. Przez słabą celność i duży odrzut strzału, w walce na dużych dystansach zaleca się strzelanie pojedyńczymi kulami. Na małych dystansach można trochę zaszaleć, gdyż rozrzut nie ma większego znaczenia.
Taktyka
- AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami(zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
- Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
- AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z Tank'iem.
- Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie trzeba celować z precyzją i strzelać pojedyńczo lub serią dwustrzałową.
- Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
- Potrzał Witch w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
- Celownik laserowy zmienia celność tej broni; szczególnie na średnie i duże dystanse. Jedna uwaga - kucanie nie poprawia w żadnym stopniu celności AK-47.
- Wybuchowa i zapalająca amunicja jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
- Magnum jest doskonałą bronią drugorzędną, w sam raz do używania z AK-47, ponieważ posiada dużą moc, dobrą celność i duży zasięg.
- Bronie białe idealnie współgrywają z AK-47, ale pod warunkiem, że gracz walczy na małych dystansach i ciasnych pomieszczeniach.
- Z AK-47 powinno się strzelać pojedyńczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z Hunterem i Smokerem na dużym dystansie.
Zalety i wady
Zalety
- Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego.
- Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych.
- Łatwość strzelania pojedyńczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji.
- Zamontowanie celownika laserowego przemieni AK-47 w jeden z najlepszych karabinów automatycznych; będzie on celną i zabójczą bronią.
- Bardzo skuteczny w walce z Tankiem na otwartych przestrzeniach.
- Idealnie współgrywa z Magnum, gdyż wymieniony pistolet rekompensuje kiepską celność AK-47 na dużych dystansach.
- Świetnie współgrywa z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach.
- Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach.
- Bardzo dobrze współpracuje z niektórymi brońmi białymi, szczególnie z kataną. Bronie takie jak łom czy Piła łańcuchowa też można wziąść, ale na własne ryzyko.
Wady
- Rzadko spotykana amunicja. Można doskwierać ten fakt, gdy się nie strzela oszczędnie.
- Wybuchowa i zapalająca amunicja jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub M16.
- Nie zaleca się używać AK-47 na Witch, pomimo jego siły.
- Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem.
- Poza strzelbami i M60 jest bronią o najwyższym rozrzucie pocisku.
- Niska szybkostrzelność i duży rozrzut sprawiają, że trudno zabić Smokera, który zdążył złapać gracza.
- Nie posiadając zamonowanego celownika laserowego, nawet strzelając krótkimi seriami, AK-47 jest niecelny na średnich i dużych dystansach.
Spostrzeżenia
- Wbrew nazwie broń przypomina karabin AKM, zmodernizowaną wersję AK-47.
- Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten posiada pojemność magazynka większą niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do RPK, czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
- Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
- AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
- Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
- Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego metalowego.
Galeria
Coach trzymający AK-47
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |