Manhack

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Manhack

Manhack glowne.jpg
Okres występowania Powstanie
Przynależność Kombinat
Pochodzenie Sztucznie wyprodukowany
Bronie Wirujące ostrza
Informacje techniczne
Projektant Ted Backman
Byt npc_manhack

Manhack to elektroniczne, latające urządzenie Kombinatu, spełniające funkcję broni oraz zwiadowcy. Manhacki nie latają pojedynczo, zazwyczaj można je spotkać w grupach, liczących przynajmniej cztery sztuki. Wykorzystuje się je w wielu celach. Głównie służą do "oczyszczania" niewielkich i ciasnych przestrzeni, takich jak kanały, czy piwnice. Kombinat używa ich również do zwiadu, na terenach zbyt niebezpiecznych dla konwencjonalnych skanerów. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, latające ostrza zdolne są do przebijania się przez mniej trwałe materiały, np drewniane ściany czy płoty, nie mogą natomiast pokonać betonu oraz stali.

Spis treści

Budowa i taktyka

W formie złożonej, Manhack jest tylko niewiele większy od ludzkiej pięści, przez to, żołnierze Kombinatu często mają je na swoim podręcznym wyposażeniu. Manhack posiada lekki, aczkolwiek wytrzymały pancerz oraz trzy zakrzywione ostrza, ustawione w pozycji horyzontalnej, obracające się z ogromną pędkością wokół osi urządzenia. Wyposażony jest także w dwie niewielkie kamery, których obiektywy świecą na czerwono. Ich podstawowa taktyka jest prosta; w dużej liczbie, szybko otaczają przeciwnika, rozpraszając go i nie dając mu możliwości ucieczki. Następnie każdy z nich cyklicznie podlatuje i poważnie rani swój cel obrotowymi ostrzami.

Kontrtaktyka

Błąd przy generowaniu miniatury Niekompletna konfiguracja biblioteki GD – brak funkcji imagecreatefromjpeg
kilka zniszczonych Manhacków

Podczas ataku Manhacków, nie wolno stać w miejscu, trzeba cały czas zmieniać swoje położenie, by nie zostać otoczonym.
Można z nimi walczyć na bardzo wiele sposobów. Niestety, walka z użyciem broni palnej jest najmniej efektywna i najczęściej stanowi tylko stratę czasu. Manhacki są doskonale opancerzone, są szybkie, zwinne i latają w dużych grupach, zwłaszcza na terenach otwartych niesamowicie ciężko jest w nie trafić. Wielokrotnie zdarza się, że w takiej walce zużyje się cały zapas amunicji do zlikwidowania jedynie kilku sztuk. Jeżeli nie mamy wyboru, najlepiej używać strzelby oraz, wbrew pozorom, łomu.

Do mniej konwencjonalnych metod ataku należą wszelkie ładunki wybuchowe (granaty, RPG, wybuchowe beczki itp.), które spisują się znakomicie. Czasem, jeden wybuch, może w ułamku sekundy rozerwać całą grupę na kawałki.

Innym niekonwencjonalnym sposobem niszczenia latających ostrzy jest Gravity Gun. Wystarczy tylko pochwycić urządzenie w pole manipulatora, a następnie cisnąć nim o dowolną twardą powierzchnię, co wystarczy do jego unieszkodliwienia. Przy pomocy gravity gun'a można wykorzystać Manhacka jako broń, wystarczy przytrzymać go w polu, by mieć coś na kształt piły mechanicznej, która z niewielkiej odległości dotkliwie rani przeciwników.

W przypadku braku możliwości walki, można próbować ciskać w nie rozmaite przedmioty. Jeżeli cokolwiek uderzy w Manhacka, zaburza jego równowagę i urządzenie natychmiast traci zainteresowanie celem na blisko 5 sekund.

Manhacki bardzo łatwo jest wykryć. Wydają one charakterystyczny, ciągły dźwięk o zmiennym natężeniu, który jasno sugeruje ich obecność na tyle wcześnie, że można uciec lub przygotować się do walki.

Ciekawostki

  • Podczas drugiej wizyty w Laboratorium Kleinera (d3_c17_01), po prawej stronie miniteleportera, można zaobserwować kilka części Manhacka, prawdopodobnie zostały one znalezione gdzieś na ulicy i zabrane do zbadania.
  • Po pochwyceniu urządzenia za pomocą manipulatora, rebelianci dalej postrzegają je jako wrogie i próbują zastrzelić.
  • We wczesnej becie, gracz miał możliwość przeprogramowania Manhacka, tak jak w Episode One, Alyx Vance potrafiła przeprogramować miny, które się jej przyniosło.
  • Według pierwszych koncepcji, w grze miał pojawić się tzw. Manhack Arcade- centrum rozrywki, gdzie nieświadomi ludzie, myśląc że grają w grę video, sterowaliby prawdziwymi manhackami.

Galeria

Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol