AK-47 (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (zawinięcie szablonu o poradach) |
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=akm.png | |grafika=akm.png | ||
|typ=Karabin automatyczny | |typ=Karabin automatyczny | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|This rifle right here got my name all over it.|[[Ellis]]}} | + | {{Cytat|This rifle right here got my name all over it.<br />(Ten tu karabin jest dla mnie stworzony.)|[[Ellis]]}} |
− | '''AK-47''' | + | '''AK-47''' – karabin automatyczny występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Wbrew nazwie, wzorowany jest na karabinku [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], jednej z modyfikacji legendarnego AK-47. |
− | + | AK-47 jest radzieckim karabinem automatycznym. Spośród trzech karabinów szturmowych udostępnionych Ocalałym, AK ma najniższą szybkostrzelność i najgorszą celność, jednak karabin dysponuje tak ogromną mocą obalającą, że w pełni rekompensuje to wszystkie niedogodności. | |
− | + | ||
− | ==Taktyka== | + | == Taktyka == |
{{Porady|2}} | {{Porady|2}} | ||
* AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą. | * AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą. | ||
* Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym. | * Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym. | ||
* AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank]]iem. | * AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z [[Tank]]iem. | ||
− | * Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie | + | * Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie lepiej jest albo zmienić broń na pistolet, albo pozostawić Zarażonego innemu Ocalałemu. |
* Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji. | * Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji. | ||
* Postrzał [[Witch]] w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić. | * Postrzał [[Witch]] w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić. | ||
− | * Celownik laserowy | + | * [[Celownik laserowy]] idealnie współgra z AK - broń zyskuje celność zbliżoną do M16 przy znacznie wyższych obrażeniach. |
* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni. | * [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni. | ||
− | * [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną | + | * [[Magnum (L4D)|Magnum]] jest doskonałą bronią drugorzędną dla użytkownika AK-47 dzięki świetnej celności na dalekich dystansach, ale [[Pistolet P220|dwa pistolety]] działają równie dobrze. |
− | * Bronie białe | + | * Bronie białe niezbyt dobrze komponują się z AK, ponieważ przez swoje duże obrażenia, słabą wyjściową celność i duży odrzut AK należy traktować bardziej w kategorii strzelby automatycznej aniżeli karabinu szturmowego. |
* Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z [[Hunter]]em i [[Smoker]]em na dużym dystansie. | * Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z [[Hunter]]em i [[Smoker]]em na dużym dystansie. | ||
− | ==Zalety i wady== | + | == Zalety i wady == |
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=* Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego. | |zalety=* Idealna broń do walki na małych dystansach, mogąca łatwo zabić dowolnego Zarażonego. | ||
* Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych. | * Najwyższe obrażenia ze wszystkich karabinów automatycznych. | ||
* Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji. | * Łatwość strzelania pojedynczymi kulami z powodu małej szybkostrzelności, która ułatwia także oszczędzanie amunicji. | ||
− | * | + | * Niski odrzut przy strzelaniu z pozycji przykucniętej pomimo dużej siły pocisku. |
− | * | + | * Największy zysk na celności po zamontowaniu celownika laserowego. |
− | * | + | * Idealna broń do walki z [[Tank]]iem dzięki ogromnej sile i znacznie lepszemu zasięgowi niż w wypadku strzelb. |
* Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach. | * Świetnie współgra z innym Ocalałym posiadającym strzelbę automatyczną, szczególnie w walce z Hordą lub Tankiem na poziomach Zaawansowanym i Ekspert, pomimo słabej celności obydwóch broni na dużych dystansach. | ||
* Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach. | * Posiada duży rozrzut podczas strzelania ogniem ciągłym, który może okazać się przydatny w walce z Hordą na małych dystansach. | ||
− | * | + | * Posiada zdolność do chwilowego otumanienia [[Witch]] po trafieniu w głowę, co pozwala na zabicie jej w wypadku, jeżeli nie ma bezpieczniejszego sposobu (np. podpalenie jej [[koktajl Mołotowa|koktajlem Mołotowa]] lub zabicie automatyczną strzelbą). |
− | |wady= | + | |wady=* [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]]. |
− | * [[Amunicja wybuchowa|Wybuchowa]] i [[Amunicja zapalająca|zapalająca amunicja]] jest mniej skuteczna, porównując do tej samej amunicji używanej w strzelbach lub [[M16]] | + | |
− | + | ||
* Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem. | * Niska szybkostrzelność i duży odrzut utrudnia strzelanie, kucnięcie częściowo poprawia ten problem. | ||
− | * | + | * Duży rozrzut jak na karabin automatyczny. |
− | + | ||
− | + | ||
}} | }} | ||
− | ==Spostrzeżenia== | + | == Spostrzeżenia == |
* Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję [[wpl:Karabinek AK|AK-47]]. | * Wbrew nazwie broń przypomina karabin [[wpl:Karabinek AKM|AKM]], zmodernizowaną wersję [[wpl:Karabinek AK|AK-47]]. | ||
* Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do [[wpl:Karabin maszynowy RPK|RPK]], czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u). | * Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do [[wpl:Karabin maszynowy RPK|RPK]], czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u). | ||
Linia 63: | Linia 58: | ||
* Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego. | * Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego. | ||
− | ==Galeria== | + | == Galeria == |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:akmicon.png|Ikonka HUD | Grafika:akmicon.png|Ikonka HUD |
Aktualna wersja na dzień 09:29, 17 maj 2015
AK-47 (L4D) | |
Typ | Karabin automatyczny |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 40 |
Noszona amunicja | 360 |
Obrażenia | 58 |
Szybko- strzelność |
461,5 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 446 |
Zasięg | średni |
Podobne | M16, SCAR |
This rifle right here got my name all over it.
(Ten tu karabin jest dla mnie stworzony.)
AK-47 – karabin automatyczny występujący w Left 4 Dead 2. Wbrew nazwie, wzorowany jest na karabinku AKM, jednej z modyfikacji legendarnego AK-47.
AK-47 jest radzieckim karabinem automatycznym. Spośród trzech karabinów szturmowych udostępnionych Ocalałym, AK ma najniższą szybkostrzelność i najgorszą celność, jednak karabin dysponuje tak ogromną mocą obalającą, że w pełni rekompensuje to wszystkie niedogodności.
Spis treści |
[edytuj] Taktyka
- AK-47 potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym lub dwoma strzałami (zależnie od poziomu trudności), przez co jest bardzo użyteczny w walce z Hordą.
- Mała szybkostrzelność AK-47 pozwala zaoszczędzić amunicję w walce ze Zwykłym Zarażonym.
- AK-47 zadaje duże obrażenia, przez co jest idealny w walce z Tankiem.
- Ponieważ broń ma kiepską celność i duży odrzut, w walce na dużym dystansie lepiej jest albo zmienić broń na pistolet, albo pozostawić Zarażonego innemu Ocalałemu.
- Kucanie zwiększa celność AK-47, więc warto strzelać z tej pozycji.
- Postrzał Witch w głowę z AK-47 ogłuszy ją chwilowo. Najlepiej walczyć z nią na małym dystansie, gdyż moc pocisku jest wystarczająca, by ją zgładzić.
- Celownik laserowy idealnie współgra z AK - broń zyskuje celność zbliżoną do M16 przy znacznie wyższych obrażeniach.
- Wybuchowa i zapalająca amunicja jeszcze bardziej zwiększają obrażenia tej broni.
- Magnum jest doskonałą bronią drugorzędną dla użytkownika AK-47 dzięki świetnej celności na dalekich dystansach, ale dwa pistolety działają równie dobrze.
- Bronie białe niezbyt dobrze komponują się z AK, ponieważ przez swoje duże obrażenia, słabą wyjściową celność i duży odrzut AK należy traktować bardziej w kategorii strzelby automatycznej aniżeli karabinu szturmowego.
- Z AK-47 powinno się strzelać pojedynczymi kulami lub serią dwustrzałową, gdyż dzięki temu strzały będą celne. Najlepiej to robić, kucając. Taktyka ta doskonale sprawdza się w walce z Hunterem i Smokerem na dużym dystansie.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Spostrzeżenia
- Wbrew nazwie broń przypomina karabin AKM, zmodernizowaną wersję AK-47.
- Tak jak w innych karabinach automatycznych karabin ten ma większą pojemność magazynka niż w rzeczywistości (40 naboi natomiast zmieści się w magazynkach do RPK, czyli karabinu maszynowego zbudowanego na bazie AKM'u).
- Animacja przeładowania z perspektywy trzeciej osoby jest taka sama jak w innych karabinach, ale magazynek zostaje na swoim miejscu.
- AK-47 w grze strzela wolniej niż w rzeczywistości (461.5 RPM - 600 RPM).
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com AK-47 zajął pierwsze miejsce.
- Trzymany przez Ocalonego (w perspektywie trzeciej osoby) podczas strzelania wyrzuca łuski z lewej strony.
- Model w grze jest zasilany z magazynka Tapco wykonanego z polimeru zamiast ze standardowego, metalowego.
[edytuj] Galeria
Coach trzymający AK-47
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |