Skaner
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (szablon) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | {{Technologia infobox |
|grafika=CScanner glowne.jpg | |grafika=CScanner glowne.jpg | ||
− | |||
|grupa=[[Kombinat]] | |grupa=[[Kombinat]] | ||
− | | | + | |typ=robot |
− | | | + | |uzycie= |
− | |bronie= | + | |bronie=brak |
− | + | ||
|projektant=[[Dhabih Eng]] | |projektant=[[Dhabih Eng]] | ||
|byt=npc_cscanner}} | |byt=npc_cscanner}} | ||
+ | |||
'''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]]. | '''City Scanner''', lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera [[Kombinat|Kombinatu]], stworzona do nadzoru mieszkańców [[City 17]], oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest [[Shield Scanner]]. | ||
Wersja z 16:13, 11 paź 2009
Skaner | |
Przynależność | Kombinat |
Typ | robot |
Bronie | brak |
Informacje Techniczne | |
Projektant | Dhabih Eng |
Byt | npc_cscanner |
City Scanner, lub poprostu skaner, to zrobotyzowana, lekko opancerzona, latająca kamera Kombinatu, stworzona do nadzoru mieszkańców City 17, oraz prawdopodobnie pozostałych miast. Jego odpowiednikiem w formie synth'a jest Shield Scanner.
Spis treści |
Ogólnie
City scanner to nic innego, jak spora kamera, wzbogacona o moduł sztucznej inteligencji oraz mechanizm umożliwiający niemal bezgłośne latanie. Wyposażony jest w silną lampę, włączaną podczas tropienia celu, może ona działać niezależnie od obiektywu kamery. Jej drugi tryb działania to flash, załączany podczas robienia zdjęć. Jest on na tyle jasny, że może na kilka sekund niemal całkowicie oślepić osobę, która spoglądała prosto w obiektyw. Na przedzie zamontowane są cztery metalowe płytki. Spełniają one rolę pancerza ochronnego dla delikatnych podzespołów urządzenia. Skanery tego typu, podobnie jak Shield scannery zasilane są pojedynczą baterią, która czasem może zostać odzyskana z rozbitego urządzenia i powtórnie wykorzystana, np. do zasilenia kombinezonu HEV.
Skanery nie są odporne na obrażenia, pomimo posiadania lekkiego pancerza, mogą zostać łatwo zniszczone w wyniku silnego uderzenia, lub ostrzału z broni palnej. Gdy zostaną poważnie uszkodzone, wydają z siebie alarmujący, głośny dźwięk, przypominający nieco piszczenie psa, oraz stosują technikę kamikaze - pełnym pędem wpadają na wroga, a następnie eksplodują.
Jak sama nazwa wskazuje, skanery są zaprojektowane do działania w mieście. Są niewielkie, zwinne, potrafią się dostać niemal wszędzie. Często można było spotkać je, przeszukujące kanały City 17 za uchodźcami. W przypadku wykrycia realnego zagrożenia, powiadamiają najbliższe posterunki Kombinatu. W sytuacjach alarmowych, skanery zostają wypuszczone z Cytadeli w ogromnej ilości. Następnie w poszukiwaniu celu, przeczesują całe miasto oraz jego okolice. Stało się tak przynajmniej raz, gdy Kombinat dowiedział się o przebywaniu Gordona Freemana w City 17.
Ciekawostki
- Dog - mechaniczny pupil Alyx Vance najprawdopodobniej został zbudowany z wykorzystaniem części skanera. W jego głowie zainstalowano identyczny obiektyw, z dokładnie taką samą przesłoną, oraz trzy metalowe płytki wokół niego (co interesujące, skanery posiadają cztery).
- Oba typy skanerów ignorują Zombie
- W grywalnej becie Half-Life 2, można znaleźć Combota - wczesną wersję city scannera, która była nieco od niego krótsza i posiadała możliwość psikania gazem w sytuacji zagrożenia.
- Również w becie, znajduje się 11 plików dźwiękowych scannera, zawierających kwestie wypowiadane elektronicznym, kobiecym głosem. Wskazują one, że pierwotnie urządzenie miało się bezpośrednio zwracać do ludzi.
- W rozdziałach Anticitizen One oraz Follow Freeman, komenda npc_create npc_cscanner powoduje pojawienie się shield scannera.
- W humorystycznym komiksie Concerned, Gordon Frohman omyłkowo zamawia 100.000 skanerów, które rozlewają się po całym mieście.[1] Jest to dowcipna próba wytłumaczenia wielkiej ilości tych urządzeń, napotkanych w czasie gry.
Galeria
Skanery opuszczające Cytadelę