Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Left 4 Dead 2: dr. red.) |
(następna rozbudowa) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]] | |podobne=[[Pistolet maszynowy z tłumikiem]] | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | {{Cytat|Oh, man, this is just like Counter-Strike!|[[Louis]]}} | ||
+ | {{Cytat|...A machine gun!|[[Rochelle]]}} | ||
'''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny. | '''Pistolet maszynowy''' znany też jako '''Uzi''' jest jedną z podstawowych broni w grach [[Left 4 Dead]] i [[Left 4 Dead 2]]. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość [[Ocaleni|Ocalonych]] będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny. | ||
Linia 36: | Linia 39: | ||
Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem. | Pistolet maszynowy jest lepszy niż [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|jego odpowiednik z tłumikiem]] na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem. | ||
+ | |||
+ | ==Za kulisami== | ||
+ | [[Grafika:Uziflash.png|thumb|right|Latarka zamontowana pod łożem]] | ||
+ | Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni. | ||
+ | |||
+ | Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry [[Counter-Strike]]. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także | ||
+ | |||
+ | w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą. | ||
+ | |||
+ | Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu iglicy po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem. | ||
+ | |||
+ | ==Spostrzeżenia== | ||
+ | * Pistolet maszynowy przypomina [[wpl:Pistolet maszynowy Uzi|pistolet maszynowy Uzi]]. | ||
+ | * Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi. | ||
+ | * Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami. | ||
+ | * W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min. | ||
+ | * Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W [[Counter-Strike]] nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi). | ||
+ | * Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania iglicy i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:Uziview.png|Louis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead) | + | Grafika:Uziicon.png|Ikonka HUD |
− | Grafika:Uziview2.png|Ellis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2) | + | Grafika:Uziview.png|[[Louis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead) |
− | + | Grafika:Uziview2.png|[[Ellis]] trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2) | |
Grafika:uzi1.jpg | Grafika:uzi1.jpg | ||
Grafika:uzi2.jpg | Grafika:uzi2.jpg |
Wersja z 08:04, 4 mar 2011
Pistolet maszynowy (L4D) | |
![]() | |
Typ | Pistolet maszynowy |
Kategoria | Poziom 1 |
Właściwości | |
Magazynek | 50 |
Noszona amunicja |
|
Obrażenia | 20 |
Szybko- strzelność |
16/s |
Obrażenia na sek. | 320 |
Zasięg | średni |
Podobne | Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Oh, man, this is just like Counter-Strike!
...A machine gun!
Pistolet maszynowy znany też jako Uzi jest jedną z podstawowych broni w grach Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość Ocalonych będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.
Duża szybkostrzelność, poziom penetracji celu i dokładność czynią pistolet maszynowy dobrą alternatywą dla strzelby powtarzalnej, tyle, że o większym zasięgu.
Spis treści[ukryj] |
Taktyka
- Strzelaj małymi seriami. Pozwala to na utrzymanie celności i oszczędzenie amunicji ze strzelania do Zarażonych, którzy już umierają.
- Staraj się strzelać głównie w miejscu i w postawie przykucniętej. Poprawia to celność i pozwala innym Ocalonym strzelać nad twoją głową.
- Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
- Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
- Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
- Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
- Celowanie w nogi Zarażonych atakujących Hordą. Strzały te spowalniają falę, a wystarczy kilka serii, by rozerwać dolne kończyny i szybko pozbyć się Zarażonych.
- Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
- Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
- Broń ta dobrze nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez Huntera lub Smokera. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.
Left 4 Dead 2
Pistolet maszynowy powraca z nowymi animacjami. Można do niego nieść o 170 naboi więcej niż w pierwowzorze. Strzelanie niewiele się zmieniło, nadal można stosować taktyki zawarte wyżej, takie jak strzelanie seriami czy oszczędzanie amunicji.
Pistolet maszynowy jest lepszy niż jego odpowiednik z tłumikiem na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.
Za kulisami
Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni.
Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry Counter-Strike. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także
w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.
Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu iglicy po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.
Spostrzeżenia
- Pistolet maszynowy przypomina pistolet maszynowy Uzi.
- Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
- Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
- W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
- Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W Counter-Strike nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
- Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania iglicy i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.
Galeria
Louis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead)
Ellis trzymający pistolet maszynowy (Left 4 Dead 2)
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |