Strzelba SPAS 12
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „<ikony>l4d2</ikony> {{BronL4D infobox |grafika=SPAS_12_L4D2.JPG |typ=Shotgun |kat= |magazynek=10 |noszone=90 |obrazenia=252 |szybkosc=200 strz./min. |obrs=836 ...”) |
m (Strzelba SPAS 12 (L4D) przeniesiono do Strzelba SPAS 12) |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=SPAS_12_L4D2.JPG | |grafika=SPAS_12_L4D2.JPG | ||
|typ=Shotgun | |typ=Shotgun | ||
− | |kat= | + | |kat= Poziom 2 |
|magazynek=10 | |magazynek=10 | ||
|noszone=90 | |noszone=90 | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele. | * Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele. | ||
* SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank. | * SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank. | ||
− | * Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy | + | * Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy rozrzut pocisków, więc jest nieco dokładniejsze od [[Strzelba taktyczna|strzelby taktycznej]]. |
* Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza. | * Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza. | ||
* Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów. | * Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów. | ||
Linia 26: | Linia 26: | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=* Wysokie obrażenia. | |zalety=* Wysokie obrażenia. | ||
* Doskonała broń na Witch. | * Doskonała broń na Witch. | ||
* Skuteczna broń przeciwko Tankom, zwłaszcza z zapalającą amunicją. | * Skuteczna broń przeciwko Tankom, zwłaszcza z zapalającą amunicją. | ||
− | * Dobrze współgra z [[Magnum|Magnumem]] lub podwójnymi [[Pistolet P220|pistoletami]]. | + | * Dobrze współgra z [[Magnum (L4D)|Magnumem]] lub podwójnymi [[Pistolet P220|pistoletami]]. |
* Duży rozrzut doskonale sprawdza się w walkach z hordą. | * Duży rozrzut doskonale sprawdza się w walkach z hordą. | ||
* Pociski są ładowane pojedynczo, więc można przerwać ładowanie, w przypadku ataku. | * Pociski są ładowane pojedynczo, więc można przerwać ładowanie, w przypadku ataku. |
Aktualna wersja na dzień 15:30, 25 wrz 2017
Strzelba SPAS 12 | |
Typ | Shotgun |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 10 |
Noszona amunicja | 90 |
Obrażenia | 252 |
Szybko- strzelność |
200 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 836 |
Zasięg | mały |
SPAS 12 jest bronią występującą w Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 10 pocisków, w zapasie można nosić maksymalnie 90. Występuje w tych samych miejscach co jego odpowiednik, Strzelba taktyczna. W fazie beta używał animacji strzelby taktycznej, jednak zostało to zmienione i teraz SPAS 12 posiada własne animacje.
[edytuj] Taktyka
- Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele.
- SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank.
- Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy rozrzut pocisków, więc jest nieco dokładniejsze od strzelby taktycznej.
- Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza.
- Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów.
- SPAS 12 posiada dużą siłę przebicia, potrafi przebić cienkie materiały, np. drzwi.
- Zamontowanie celownika laserowego nie poprawia celności broni, ale może być używane, do rozpoznawania towarzyszy na wyższych poziomach trudności.
- Broń świetnie sprawdza się przeciwko Witch. Gdy jest się wystarczająco blisko można zabić Witch kilkoma strzałami.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Spostrzeżenia
- SPAS 12 jest wzorowany na modelu Franchi SPAS 12.
- W grze pojemność 10 pocisków, a w rzeczywistości ma pojemność 8 pocisków.
- W rzeczywistości można przełączać tryb ognia na "Pump-Action" lub półautomat, jednak w grze Pump-Action nie zostało wykorzystane.
- Na rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons SPAS 12 zajął 2 miejsce.
- Według znaku w sklepie z bronią Whitakera, SPAS 12 jest zakazany w 25 stanach. W rzeczywistości jednak jest to zakaz importu (SPAS 12 został wyprodukowany we Włoszech).
- Na plakacie The Sacrifice Francis trzyma SPAS 12.
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |