Strzelba SPAS 12

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{BronL4D infobox
+
{{Broń L4D
 
  |grafika=SPAS_12_L4D2.JPG
 
  |grafika=SPAS_12_L4D2.JPG
 
  |typ=Shotgun
 
  |typ=Shotgun
Linia 18: Linia 18:
 
* Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele.
 
* Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele.
 
* SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank.
 
* SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank.
* Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy rozprysk pocisków, więc jest nieco dokładniejsze od [[Strzelba taktyczna|strzelby taktycznej]].
+
* Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy rozrzut pocisków, więc jest nieco dokładniejsze od [[Strzelba taktyczna|strzelby taktycznej]].
 
* Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza.
 
* Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza.
 
* Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów.
 
* Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów.
Linia 26: Linia 26:
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Wysokie obrażenia.
 
|zalety=* Wysokie obrażenia.
 
* Doskonała broń na Witch.
 
* Doskonała broń na Witch.

Aktualna wersja na dzień 15:30, 25 wrz 2017

Strzelba SPAS 12
SPAS 12 L4D2.JPG
Typ Shotgun
Kategoria Poziom 2
Właściwości
Magazynek 10
Noszona amunicja 90
Obrażenia 252
Szybko-
strzelność
200 strz./min.
Obrażenia na sek. 836
Zasięg mały

SPAS 12 jest bronią występującą w Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 10 pocisków, w zapasie można nosić maksymalnie 90. Występuje w tych samych miejscach co jego odpowiednik, Strzelba taktyczna. W fazie beta używał animacji strzelby taktycznej, jednak zostało to zmienione i teraz SPAS 12 posiada własne animacje.

[edytuj] Taktyka

  • Zarażony zwykle ginie od jednego strzału, jednak zaleca się używanie SPAS 12 na ataki hordy, niż na pojedyncze cele.
  • SPAS 12 jest bardzo skuteczny na bliskie odległości i na główne zagrożenia takie jak Witch i Tank.
  • Podczas walki SPAS 12 ma mniejszy rozrzut pocisków, więc jest nieco dokładniejsze od strzelby taktycznej.
  • Należy ostrożnie obchodzić się ze SPAS'em na wyższych poziomach trudności, gdyż jedno trafienie potrafi obezwładnić, a nawet zabić towarzysza.
  • Pociski do SPAS 12 są ładowane pojedynczo, więc dobrym pomysłem jest ładowanie co kilka strzałów.
  • SPAS 12 posiada dużą siłę przebicia, potrafi przebić cienkie materiały, np. drzwi.
  • Zamontowanie celownika laserowego nie poprawia celności broni, ale może być używane, do rozpoznawania towarzyszy na wyższych poziomach trudności.
  • Broń świetnie sprawdza się przeciwko Witch. Gdy jest się wystarczająco blisko można zabić Witch kilkoma strzałami.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Wysokie obrażenia.
  • Doskonała broń na Witch.
  • Skuteczna broń przeciwko Tankom, zwłaszcza z zapalającą amunicją.
  • Dobrze współgra z Magnumem lub podwójnymi pistoletami.
  • Duży rozrzut doskonale sprawdza się w walkach z hordą.
  • Pociski są ładowane pojedynczo, więc można przerwać ładowanie, w przypadku ataku.
  • Skuteczność drastycznie spada na dalsze odległości.
  • Mała ilość amunicji w magazynku.
  • Mało doświadczony gracz może szybko zużyć całą amunicję.
  • Długi czas przeładowywania.
  • Mniej skuteczne na otwartych przestrzeniach.
  • Można ciężko ranić towarzysza na wyższym poziomie trudności.
  • Celownik laserowy nie poprawia celności.
  • 15% mniej obrażeń zadawanych Tankowi.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • SPAS 12 jest wzorowany na modelu Franchi SPAS 12.
  • W grze pojemność 10 pocisków, a w rzeczywistości ma pojemność 8 pocisków.
  • W rzeczywistości można przełączać tryb ognia na "Pump-Action" lub półautomat, jednak w grze Pump-Action nie zostało wykorzystane.
  • Na rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons SPAS 12 zajął 2 miejsce.
  • Według znaku w sklepie z bronią Whitakera, SPAS 12 jest zakazany w 25 stanach. W rzeczywistości jednak jest to zakaz importu (SPAS 12 został wyprodukowany we Włoszech).
  • Na plakacie The Sacrifice Francis trzyma SPAS 12.