Karabin snajperski (L4D)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(nowy artykuł) |
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.) |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>l4d2</ikony> | <ikony>l4d2</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń L4D |
|grafika=g3.png | |grafika=g3.png | ||
|typ=Karabin snajperski | |typ=Karabin snajperski | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches!|[[Coach]]}} | + | {{Cytat|Pow! I'm gonna snipe some bitches!<br />(Bum! Ustrzelę paru śmierdzieli!)|[[Coach]]}} |
− | {{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.|[[Ellis]]}} | + | {{Cytat|I'll be a sniper like in the movies.<br />(Będę snajperem jak na filmach.)|[[Ellis]]}} |
− | '''Karabin snajperski''' (ang.''Sniper | + | '''Karabin snajperski''' (ang. ''Sniper Rifle'') - broń snajperska Poziomu 2 występująca w [[Left 4 Dead 2]]. Wzorowany jest na karabinie [[wpl:Karabin HK PSG1|H&K PSG1]], odmianie karabinu [[wpl:Karabin G3|G3]]. W grze jest to odmiana [[karabin myśliwski|karabinu myśliwskiego]], różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu. |
==Opis== | ==Opis== | ||
− | Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest | + | Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie [[Witch]], gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko [[Tank]]owi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby. |
==Taktyka== | ==Taktyka== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Karabin snajperski | + | * Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu. |
* Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny. | * Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny. | ||
* Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć. | * Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć. | ||
* W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności. | * W trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]], karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności ''Łatwy'' i ''Normalny'') lub trzech (poziom trudności ''Zaawansowany'' i ''Ekspert'') strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności. | ||
− | * Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski | + | * Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji [[Horda|Hordy]]. |
* Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć. | * Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć. | ||
− | * Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski | + | * Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym [[celownik laserowy|laserem]] celność pozostaje idealna). |
− | * Warto posiadać broń białą na wypadek, | + | * Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje. |
− | * | + | ** Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i [[karabin myśliwski|Mini-14]] mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania. |
− | + | * Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby [[Horda]] zaczęła okrążać gracza. | |
+ | * Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | + | {{Zalety i wady | |
− | * Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych. | + | |zalety=* Łatwość zabijania Specjalnych Zarażonych. |
* Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!''). | * Potrafi zabić Zwykłego Zarażonego jednym strzałem w dowolną część ciała na każdym poziomie trudności (wyjątkiem są tryb [[Realizm (tryb)|Realizm]] i [[Mutacje|Mutacja]] ''Headshot!''). | ||
* Duża skuteczność w walce z [[Tank]]iem. | * Duża skuteczność w walce z [[Tank]]iem. | ||
* Wysoka penetracja celu. | * Wysoka penetracja celu. | ||
− | * Zamontowany celownik laserowy nie będzie powodował utraty celności, kiedy gracz będzie się poruszał | + | * Zamontowany celownik laserowy nie będzie powodował utraty celności, kiedy gracz będzie się poruszał kucając. |
− | * Tak jak w | + | * Tak jak w karabinie myśliwskim, celność karabinu snajperskiego jest taka sama, niezależnie od tego, czy gracz patrzy przez lunetę czy nie. |
* Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego. | * Większa pojemność magazynka od karabinu myśliwskiego. | ||
− | * | + | * Bardzo skuteczny także na małych dystansach. |
− | * | + | * Postrzał [[Witch]] w głowę spowoduje jej ogłuszenie, ale pod warunkiem, że będzie siedziała na podłodze. |
− | + | |wady=* Niska celność podczas biegu, nawet z zamontowanym laserem. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | * | + | |
* Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go. | * Patrząc przez lunetę, gracz porusza się wolniej i trudno zobaczyć przeciwników flankujących go. | ||
* Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza. | * Mała skuteczność na Hordzie, która zaczyna otaczać gracza. | ||
+ | * Zazwyczaj pojawia się dosyć późno w kampaniach. | ||
+ | }} | ||
==Za kulisami== | ==Za kulisami== | ||
[[Grafika:g3mags.png|thumb|left|Porównanie wczesnej i finalnej wersji magazynka]] | [[Grafika:g3mags.png|thumb|left|Porównanie wczesnej i finalnej wersji magazynka]] | ||
− | Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do | + | Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu [[wpl:Karabin HK PSG1|PSG1]], natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do [[wpl:Karabin G3|karabinu G3]]. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
+ | Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w [[Karabin myśliwski|karabinie myśliwskim]], jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje. | ||
==Spostrzeżenia== | ==Spostrzeżenia== | ||
Linia 67: | Linia 62: | ||
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce. | * W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce. | ||
* Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut. | * Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut. | ||
− | * Magazynek do karabinu snajperskiego | + | * Magazynek do karabinu snajperskiego z gry w rzeczywistości mieści 20 naboi. |
==Galeria== | ==Galeria== |
Aktualna wersja na dzień 09:31, 17 maj 2015
Karabin snajperski (L4D) | |
Typ | Karabin snajperski |
Kategoria | Poziom 2 |
Właściwości | |
Magazynek | 30 |
Noszona amunicja | 180 |
Obrażenia | 90 |
Szybko- strzelność |
240 strz./min. |
Obrażenia na sek. | 360 |
Zasięg | duży |
Podobne | Karabin myśliwski |
Pow! I'm gonna snipe some bitches!
(Bum! Ustrzelę paru śmierdzieli!)
I'll be a sniper like in the movies.
(Będę snajperem jak na filmach.)
Karabin snajperski (ang. Sniper Rifle) - broń snajperska Poziomu 2 występująca w Left 4 Dead 2. Wzorowany jest na karabinie H&K PSG1, odmianie karabinu G3. W grze jest to odmiana karabinu myśliwskiego, różniąca się od pierwowzoru dwukrotnie większym magazynkiem i gorszą celnością podczas ruchu.
Spis treści |
[edytuj] Opis
Karabin snajperski jest modyfikacją karabinu automatycznego G3. Jest to wyjątkowo zabójcza broń, zdolna do uśmiercenia Zwykłego Zarażonego jednym strzałem na dowolnym poziomie trudności, a także zabicia większości Specjalnych Zarażonych pojedynczym trafieniem w głowę. Dzięki większemu magazynkowi niż w karabinie myśliwskim G3 uważane jest za broń nieco łatwiejszą w użytkowaniu, gdyż nie wymaga tak częstych przeładowań, a duży zapas amunicji pozwala na szybką poprawkę w wypadku, jeżeli kula chybi celu. 30-nabojowy magazynek pozwala też na dosyć łatwe zabicie Witch, gdyż o ile w wypadku karabinu myśliwskiego żadna kula nie może zostać zmarnowana (jeśli gracz kilkakrotnie nie trafi w Witch pomiędzy uderzeniami kolbą, może wyczerpać amunicję w magazynku zanim zdąży ją zabić), G3 pozwala na dosyć duży margines błędu. Duży magazynek pozwala też na wykorzystanie dużych obrażeń zadawanych przez broń przeciwko Tankowi - pełen magazynek zadaje 2700 obrażeń, więcej nawet niż wszystkie dostępne strzelby.
[edytuj] Taktyka
- Karabin snajperski jest jedną z najcelniejszych broni w Left 4 Dead 2 (przegrywa jedynie z karabinem myśliwskim). Używanie jego lunety podczas ruchu (ruch podczas patrzenia przez lunetę jest wolniejszy niż zwykle) pozwala graczowi osłaniać drużynę bez stania w miejscu.
- Jeśli wchodzisz na jakiś teren, spróbuj go oczyścić z Zarażonych. Twoja broń jest bardzo skuteczna w takich sytuacjach, a mniej Zarażonych to mniej problemów dla drużyny.
- Strzelanie w głowę do Zwykłych Zarażonych jest niepotrzebne, gdyż ich liczba punktów życia jest mniejsza od zadawanych obrażeń przez karabin snajperski, więc równie dobrze można strzelać w dowolną część ciała, by się Zarażonego pozbyć.
- W trybie Realizmu, karabin snajperski potrzebuje dwóch (poziom trudności Łatwy i Normalny) lub trzech (poziom trudności Zaawansowany i Ekspert) strzałów, by zabić Zwykłego Zarażonego. Postrzał w głowę kończy się jego śmiercią niezależnie od poziomu trudności.
- Dzięki sile przebicia pocisku karabin snajperski dobrze spisuje się podczas eliminacji Hordy.
- Strzelaj powoli. Mimo, że karabin snajperski posiada niezłą szybkostrzelność, szybkie strzelanie jest skuteczne tylko na przeciwnikach, którzy potrzebują kilku strzałów z tej broni, by umrzeć.
- Staraj się strzelać z pozycji przykucniętej. Podczas poruszania się w tej pozycji utrata celności jest na tyle niewielka, że można ją zignorować (z założonym laserem celność pozostaje idealna).
- Zawsze przeładowuj broń wtedy, kiedy jest naprawdę bezpiecznie. Karabin snajperski wolno się przeładowuje.
- Wbrew powszechnym przekonaniom, G3 i Mini-14 mają identyczny, lecz wciąż długi czas przeładowania.
- Warto posiadać broń białą na wypadek, gdyby Horda zaczęła okrążać gracza.
- Duża pojemność magazynka w połączeniu z wysoką celnością pozwala na dość łatwe zabijanie Specjalnych Zarażonych.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Za kulisami
Na pierwszych filmach z gry widać, że magazynek karabinu snajperskiego kształtem przypominał pięcionabojowy magazynek karabinu PSG1, natomiast w późniejszych filmach magazynek był już inny - kształtem przypominał 20-nabojowy magazynek do karabinu G3.
Na wczesnych filmach z gry widać było, że animacje karabinu snajperskiego są takie same jak w karabinie myśliwskim, jednak teraz karabin snajperski posiada nowe, własne animacje.
[edytuj] Spostrzeżenia
- Karabin snajperski przypomina karabin Heckler & Koch MSG90A1 (odmianę karabinu PSG1) z kilkoma elementami karabinu G3 (łoże, dwójnóg, tylny celownik, szyna na lunetę). Tłumik płomieni przypomina urządzenie wylotowe montowane w karabinach AK-74.
- W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com karabin snajperski zajął ósme miejsce.
- Jeśli gracz obserwuje kogoś, kto strzela z karabinu snajperskiego, karabin będzie miał o wiele mniejszy odrzut.
- Magazynek do karabinu snajperskiego z gry w rzeczywistości mieści 20 naboi.
[edytuj] Galeria
Ellis trzymający karabin snajperski
Poziom 1 |
Strzelba chromowana · Strzelba powtarzalna · Pistolet maszynowy · Pistolet maszynowy z tłumikiem |
Poziom 2 |
AK-47 · SCAR · M16 · SPAS 12 · Strzelba taktyczna · Karabin snajperski · Karabin myśliwski |
Pistolety |
|
Specjalne |
|
Wręcz |
Topór · Kij bejsbolowy · Piła łańcuchowa · Kij do krykieta · Łom · Kij golfowy · Gitara · Patelnia · Katana · Maczeta · Pałka policyjna |
Rzucane |
|
Ulepszenia |
Amunicja wybuchowa · Amunicja zapalająca · Celownik laserowy |
Inne |
Minigun · Ciężki karabin maszynowy · Karnister z benzyną · Butla z tlenem · Butla z propanem · Fajerwerki · Wybuchowa beczka · Cola · Krasnal Chompski |